היישום אינו מחובר לאינטרנט

אלימות בקרב קשישים בישראל

עבודה מס' 066371

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הנושא וראיון עם קשישה שהינה קורבן התעללות.

6,493 מילים ,39 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

המשפחה כמוסד חברתי, שבניו אלימים זה כלפי זה, זוהי תופעה חברתית חדשה יחסית בתרבות המערבית. חלפו כעשרים שנה מאז הפרסומים הראשונים על אלימות נגד ילדים, והנה התגלתה בעיה משפחתית נוספת - התעללות בקשישים (רונן ונייקרוג, 1993).
עם העלייה בתוחלת החיים בישראל, חלה עלייה משמעותית בגודל האוכלוסייה הנמצאת בסיכון להתעללות. זאת כתוצאה מתלותם של הקשישים בזולת, עקב ריבוי מחלות ומוגבלויות. אותם קשישים זקוקים לסיוע מתמיד, הניתן לרוב ע"י בני-משפחתם (פז-קינן, 2001). הקשישים נתפסים כקורבנות תלויים וחסרי אונים.
תופעה ההתעללות בקשישים קיבלה הכרה כבעיה חברתית בסוף שנות השמונים, עם התיקון לחוק העונשין, פגיעה בחסרי ישע 1989 (כרם, 1995), בעקבות תופעת ההתעללות בנשים ובילדים.
שכיחות ההתעללות בקשישים לפי לבנשטיין ורון (2000) היא כ- 0.5% על-פי דיווח שירותי הרווחה. יש להניח כי במציאות המספרים גבוהים בהרבה.
ברוב המקרים המטפלים העיקריים בזקנים הם הילדים או בני זוג (Lewonstein, 1995).
ההתעללות בזקנים הינו תחום ידע ומחקר שהחל להתפתח בצורה משמעותית רק בשני העשורים האחרונים ומוגדר באופן רחב יותר ע"י הדסן (Hudsun, 1989) כהתנהגות הרסנית ופוגעת המכוונת כלפי הזקן ומתרחשת בהקשר של יחסי אמון. התרחשות זו מתרחשת בעקביות ובעוצמה כזו הפוגעת פיזית ו/או פסיכולוגית, חברתית וכלכלית, גורמת לסבל בלתי נחוץ של פגיעה, כאב, אובדן או דיכוי זכויות ופוגעת באיכות חייו של הזקן.
בעבודה זו נסקור את נושא ההתעללות בקשישים ונתמוך זאת ע"י ראיון עם קשישה שהינה קורבן התעללות.

תוכן עניינים:
- מבוא
- סקירה ספרותית
אפיוני האוכלוסייה הקשישה המועדת להתעללות בישראל
התעללות מהי?
תופעת ההתעללות בקשישים
אפיוני הקשיש קורבן ההתעללות
אפיוני האדם המתעלל
תיאוריות בנושא אלימות
איתור וזיהוי תופעת ההתעללות בקשישים
דרכי מניעה והתערבות
- ראיון עם קשישה - קרבן להתעללות
- חיבור הראיון לתיאוריות
- דיון
סיכום
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

מספרם של הקשישים בישראל (בני 65+) גדל בשיעור חסר תקדים: מאז שנת 1955 גדלה אוכלוסייה זו פי 7.7 בעוד שהאוכלוסייה הכללית גדלה פי 3.7. כלומר, קצב הגידול של האוכלוסייה הקשישה הינו יותר מכפול מזה של האוכלוסייה הכללית. בולט במיוחד הגידול בקבוצת בני 75+ שגדלה פי 11.5 בתקופה זו (ג'וינט, 2003).
תוחלת החיים בישראל בעת הלידה עומדת כיום על 77.3 שנים לגברים ו- 81.2 לנשים. תוחלת החיים בגיל 65 היא 16.8 שנים לגברים ו- 18.8 שנים לנשים. כלומר, אשה שהגיעה לגיל 65 צפויה לחיות עד גיל 83.8 בממוצע (ג'וינט, 2003).

תגים:

זיקנה · קשישים · התעללות · אלימות · גרונטולוגיה · זקנים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אלימות בקרב קשישים בישראל", סמינריון אודות "אלימות בקרב קשישים בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.