היישום אינו מחובר לאינטרנט

שימוש בסמיכות בכותרות עיתונאיות

עבודה מס' 066330

מחיר: 314.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הסמיכות השכיחה ביותר בכותרות העיתונים, ומהם המשמעויות הסמנטיות של סמיכות זו.

5,933 מילים ,25 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

מבנה הסמיכות בעברית הוא מבנה בסיס מאוד ותפוצתו גבוהה בכל רובד סגנוני של השפה. הסמיכות הדבוקה נפוצה בתנאים תחביריים- סמנטיים רבים ובכל הרבדים הלשונים- סגנוניים. עם זאת ברובד הדיבורי ישנה, במקרים מסוימים נטייה להשתמש בסמיכות הפרודה .
הסמיכות הכפולה מופיעה בעיקר ברובד הכתב הספרותי והעיתונאי-מדעי. השימוש בכל אחת מן הסמכויות מוכתב על ידי שילוב של שיקולים מרמות שוניות אחדות (מורפולוגיות, פונטיות, תחביריות וסמנטיות), ולכן השימוש בסמכויות הללו שונה בכל רובד סגנוני.
החוקרים שעסקו במבני הסמכים לסוגים הניחו שצירופי הסמיכות הם נרדפות סמנטיות שהחילופים ביניהם הם החופשיים פחות או יותר .
כל עיתון מנסה להתאים עצמו לציבור הידע, כך שיקלע לטעמו ויעורר בו עניין. יצירת עניין היא תהליך המורכב מבחינה פסיכולוגית לגבי קוראי העיתון ומתבטא בשני שלבים:
1. במשיכת תשומת הלב של הקרוב הפוטנציאלי.
2. יצירת מוטיבציה שתבטא את קורא הכותבת לקרוא את הידיעה.

מטרת העבודה הנוכחית היא לסקור את נושא הסמיכות, ולהשוותו לצמדי המילים בלשון העברית. הקורפוס הנחקר בעבודה הינו קורפוס העיתונאי כאשר שאלת המחקר המרכזית היא איזו היא הסמיכות השכיחה ביותר בכותרות העיתון והסיבות לכך.

תוכן העניינים:
1. מבוא
1.1 הצגת הנושא
1.2 מטרת עבודה
2. הקדמה- כותרות העיתונים
3. הסמיכות לסוגיה
3.1 משמעויות הסמיכות
3.2 פירוק הסמיכות בגלל אורך הרצף
3.3 צמדי מילים
4. שיטת המחקר
5. מיון סמנטי
6. מיון מורפולוגי
7. סיכום העבודה
8. ביבליוגרפיה
9. נספח- דוגמאות שהובאו לעיל

קטע מהעבודה:

לכל ידיעה המופיעה בעיתון יש כותרת. מבחינה טכנית הכותרת היא רצף מילולי שהוא צירוף תחבירי המתבטא פרופורציה אחת לפחות המודפס מעל לגוף הידיעה והיצר ניגוד טיפוגראפי עימו . לכותרת שלושה תפקידים עיקריים :
1. למשוך תשומת הלב של הקורא הפוטנציאלי
2. למסור את המידע העיקרי (או את תמצית המידע) הכלול בידיעה.
3. באמצעות מסירת המידע העיקרי לסייע לו בתהליך הקריאה, כך שיוכל לבחור באותן ידיעות שבהם הוא מעוניין לקרוא בשלמות.

תגים:

סמיכות · תחביר · משפטי · ספרות · עיתונאות · כותרת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שימוש בסמיכות בכותרות עיתונאיות", סמינריון אודות "שימוש בסמיכות בכותרות עיתונאיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.