היישום אינו מחובר לאינטרנט

חלומותיו של נמרוד- קורבן לטרור

עבודה מס' 066325

מחיר: 289.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר בין חלומות למצבי חרדה - מחקר אודות אדם הנמצא תחת לחץ וחרדה עצומים.

7,903 מילים ,41 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

מטרת מחקר זה היא לבחון את הקשר בין תופעות החלימה למצבים מעוררי חרדה. המחקר נערך על אדם בוגר, בריא בנפשו ובגופו, בשם נמרוד ששלושה מבין ששת ילדיו נפצעו בפיגוע טרור. הדבר שינה את אורח החיים של המשפחה היות וזמנם של ההורים מוקדש לטיפול בילדיהם הפצועים, ולפי האמרה "מי שנכווה ברותחין נזהר בצוננים" ההורים מפחדים מכל התראה על פיגוע וחרדים להוציא את ילדיהם, ולמותר לציין כי ההורים חיים בחרדה תמידית. האב נשאל אודות חלומות שהיו לו לאחרונה או חלומות שהוא זוכר בבהירות. הוא סיפר על שלושה חלומות שהוא זוכר, ומוטיבים שונים החוזרים אצלו בחלום. הוא מפרש את החלומות בצורה מאוד מוזרה, כנראה שאינו מעוניין לזכור את מה שאירע לו והוא מדחיק עד תום את פחדיו.
המחקר נערך בצורת ראיונות עם הנשאל וניתוח חלומותיו: מהחלומות עולה כי היא מדחיק חרדות ופחדים הנבעים כנראה מהמצב הבטחוני ומהמאורעות אותם עבר.
הדחקה זו מוסברת היטב בספרות. המחקרים שהובאו להלן מראים כי לחץ וחרדה\פחד קשורים מאוד ואחד מפרה את השני, ושניהם גם יחד מוצאים ביטויים בחלומות. המחקרים גם מראים כי יש להניח כי הלחץ והחרדה שהם מנת חלקם של האזרחים יבוא לידי ביטוי בסמלים שונים בחלומות ובתדירותם. על פי הפירושים שניתנו על ידי התיאורטיקנים השונים ניתן להסביר את החלומות בסמליות לפחדים- החלומות מבטאים למעשה פחדים כמוסים מפני העתיד, מפני אירוע טראומטי נוסף.ניתן לתת מספר הסברים נוסף לחלומות כמו פחדים שאינם נובעים מעצם המלחמה אלא מאורח החיים הסגפני בו חייה המשפחה.
המלצת העבודה היא לערוך מחקר המשך בו יבדקו במקביל מספר גברים שחיו באותה תקופה בישוב, מאותו רקע, ואשר לא נפגעו אישית מהאנתיפאדה, ולהשוות, אפילו בשיטת מחקר כמותית את החלומות, כמותם, כיוונם, ומהותם.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
- הנושא וחשיבותו
- קורות חי הנבדק
- המחקר האיכותני ויתרונותיו
רקע תיאורטי
- תאוריות על פחד, חרדה ופוביה
- מצב לחץ
- השפעת אירועים בטחונים על מצבי לחץ וחרדה
- השפעת מצב מלחמתי על חלימה
- הגישה הפסיכואנליטית של פרויד
- גישתו של פיאזה
- פסיכולוגיה היונגיאנית
שאלות המחקר
שיטת המחקר
ממצאים ודיון
- חלום ראשון
- חלום שני
- חלום שלישי
- חלום רביעי
- חלום חמישי
- מספר החלומות
- שוני בחלומותיו מאז עבר טראומות
- מוטיבים החוזרים בחלומות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מצבים מעוררי חרדה הינם רבים ובמיוחד בארצנו הקטנה הנתונה במלחמה בלתי פוסקת עם הסובב אותנו. דבר זה גורר אחריו פחדים, לחצים, ולחצים פוסט טראומטיים. נושא החלימה חשוב ביותר היות והוא מעלה מן התת מודע אל המודע נושאים שאיננו חושבים עליהם במהלך היום יום או שאנו מדחיקים אותם. לא בכדי בימי קדם, ואף בימנו, מייחסים לחלומות חשיבות סימבולית ממנה ניתן ללמוד על אישיותו של החולם, ועל בעיותיו ומחשבותיו Patton, 2001)). מלחמה היא אחת ממצבי הלחץ המובהקים ביותר שבני אדם יכולים להיות נתונים בהם חומר מחקרי רב מעיד על תגובות הלחץ שחשיפה למלחמה מעוררת בתחומי חיים נרחבים גם אצל בני אדם שאינם חיילים ואינם נמצאים בקו החזית ממש (Levy& Guttman, 1991). על אחת כמה וכמה שהדבר נכון לגבי האנתיפדה האחרונה בה כל הארץ מותקפת על ידי טרוריסטים וחשופה במשך שבועות לסכנות ולפגיעה פיסית שלא היא ואולי לא אוכלוסיות אחרות הכירו קודם לכן. קיימות עדויות מחקריות על המידה והעוצמה של תגובות לחץ מצד אוכלוסיה אזרחית בעת מלחמת המפרץ, למשל בתחום הבריאות, התגובות הסומטיות הקשורות לחרדה, לתפקוד ולשינה (Danenberg, 1991).

תגים:

מלחמה · פחד · לחץ · פוסט · טראומתי · הדחקה · פיגוע · חלומות · טראומה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חלומותיו של נמרוד- קורבן לטרור", סמינריון אודות "חלומותיו של נמרוד- קורבן לטרור" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.