היישום אינו מחובר לאינטרנט

משה רבינו

עבודה מס' 066195

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: משה רבינו-מושיע וגואל לעם ישראל : לידתו, חייו וצורת הנהגתו את עם ישראל

7,098 מילים ,15 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

חז"ל בגמרא מתארים את אישיותם של משה רבינו ויהושוע בן-נון כך : "זקנים שבאותו דור (רש"י: כשראו משה ויהושוע), אמרו: פני משה כפני חמה, פני יהושוע כפני לבנה". במה שונים יהושוע ומשה זה מזה ?
* משה מוצג במדרש בתואר "חמה". אומרת הגמרא: "חמה - אורה משלה וחומה משלה, הכל משל עצמה ועצמיותה". ואילו יהושוע נמשל ללבנה: "לבנה - כל אורה וחומה אינם אלא משל חמה". ומבארת הגמרא: "כך משה רבינו, כל כוחו, הודו והדרו הכל משל עצמו. אבל יהושוע ניזון מן ההוד שהאציל עליו משה, כמה שנאמר : "ויאמר ה' אל משה: קח לך את יהושוע בן נון... ונתת מהודך עליו".
בהמשך מביאה הגמרא מספר ביאורים למשל "פני משה כפני חמה":
* חמה - האדם לא יכול להסתכל עליה, כך היה הדבר גם בעת שירד משה מהר-סיני וקרנו פניו באור אלוקי, והדבר גרם לכך שאהרון וכלהעם פחדו לגשת אליו .
* חמה - עוד לא עלה על דעתו של כל אדם, לעלות אליה על מנת להשיג את מלוא מהותה ולעמוד על סודות איכותה. ואילו לבנה כבר במאה ה- 18 ערך הסופר ז'ול ורן "מסע אל הירח". ובימינו הפכה אגדה זו למציאות. כך משה רבינו עליו השלום - התורה מעידה בו : "ולא קם נביא עוד בישראל כמשה אשר ידעו ה' פנים אל פנים". ולפיכך דרשו חז"ל : "ונתת מהודך עליו - מהודך ולא כל הודך", שכן כל הודו של משה הוא למעלה ומעבר ההישג וההשגה של כל אדם זולתו. ואף על פי שרצה משה וגם השתדל להאציל על יהושוע תלמידו את כל הודו כולו, כמו שאמרו חז"ל שמשה עשה בעין יפה יותר ויותר ממה שנצטווה, שהקדוש ברוך הוא אמר לו : "וסמכת את ידך (יד אחת) עליו" והוא עשה בשתי ידיו ועשאו ליהושוע ככלי מלא וגדוש חכמתו. מכל-מקום לא יכל יהושוע להגיע לכלל אישיותו של משה, כדברי מפורש : "שהרי יהושוע היה נביא ומלך כמשה, ולא יכל להגיע לכבודו" ולכל הודו.

תוכן העניינים:
* גדולתו של משה
ילדותו של משה רבינו
משה בארץ כוש
* מידותיו של משה
עזרה לחלש
תקיפות
רחמים
גדולתו וענוותנותו
אורך רוחו
מסירות נפש
יראת שמיים
עבד ה'
* נבואת משה ושאר הנביאים
משמעות כבדות הפה של משה
* מידותיו של משה רבינו בהנהגה
מידת הענווה
משמעות "מחני נא מספרך"
משמעות שמו של אדם
אהבת ישראל
מחילה אמיתית
קדושת הכהונה שבמשה רבינו
משה מאחד את העם
חכמתו העילאית של משה רבנו
כוח תפילתו של משה רבנו
* ברכת משה לשבטים
ההבדל בין ברכת משה לברכת יעקב
העדר ברכת שמעון
סדר הברכה
* ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עוד לפני יצירתו ומיד מתחילת הורתו ולידתו נועד משה על ידי ההשגחה העליונה להיות מושיעם וגואלם, הפרנס והמנהיג של ישראל. הוא היה בן למשפחה רמת המעלה, בנם של עמרם ויוכבד, שניהם בני שבט לוי, השבט המיוחס והמלומד בישראל. ואמרו חז"ל(1) : "עמרם גדול הדור היה". וכן(2) : "עמרם ראש סנהדרין היה". עוד בטרם נוצר בבטן אמו, כשפרש אביו מאמו, בעטיית גזירת פרעה(3) "כל הבן הילוד היאורה תשליכוהו", נתנבאה מרים אחותו ואמרה(4) : "עתידה אמי שתלד בן שמושיע את ישראל".

תגים:

משה · אבינו · גזירת · פרעה · הולדת · משה · מנהיג

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משה רבינו", סמינריון אודות "משה רבינו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.