היישום אינו מחובר לאינטרנט

מלחמת המפרץ 2003

עבודה מס' 066181

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: קבלת החלטות שהביאה את ארה"ב לצאת למלחמה.

4,740 מילים ,35 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר, ארצות הברית הייתה זועמת ונחושה למצוא אשמים. היחסים בין ארצות הברית לעיראק היו רעועים עוד מימי מלחמת המפרץ הראשונה. עיראק נחשדה כמחזיקה בנשק להשמדה המונית וכמדינה מממנת טרור. כל זה היווה קרקע נוחה להתפרקות הזעם של האמריקאים. ממשל בוש היה נחוש בדעתו לצאת למתקפה נגד עיראק אך התקשה לשכנע את העולם בצדקתו, עד כדי יציאה כנגד דעת הקהל העולמית. ארצות הברית שאפה להתפטר מסדאם חוסיין ושאיפותיו, היא קיוותה כי נפילת משטרו תוביל לדמוקרטיזציה של המזרח התיכון. בעבודה זו אנו נתמקד בקבלת ההחלטות של נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש, בנושא היציאה למלחמת המפרץ 2003 תוך שימוש בתבנית לחקר מדיניות חוץ של בריצ'ר, שטיינברג ושטיין.

שאלת מחקר
1. האם קיים פער בין הסביבה הפסיכולוגית לסביבה הביצועית בהחלטה ליציאה למלחמת המפרץ 2003?
2. באיזו מידה משפיע פער זה על מידת ההצלחה של מדיניות נחוץ האמריקאית?

מטרת מחקר
לבחון ולנתח האם קיים פער בין הסביבה הפסיכולוגית והסביבה הביצועית בהחלטת ג'ורג' בוש ליציאה למלחמת המפרץ 2003, ובמידה וקיים פער כזה, לבדוק כיצד השפיע על קבלת החלטות במקרה זה.

השערת מחקר
אנו נטען כי קיים פער בין הסביבה הפסיכולוגית והסביבה הביצועית בקבלת ההחלטה ליציאה למלחמת המפרץ 2003 וכי פער זה הוביל למדיניות חוץ כושלת מצד ארצות הברית.

שיטת המחקר בעבודה זו היא ניתוח תוכן איכותי. בעבודה זו נעשה שימוש בכתבות מעיתונים יומיים, וכן במאמרים וכתבי עת המכילים מידע על המלחמה.

קטע מהעבודה:

פרק זה יעסוק במודל של בריצ'ר שטיינברג ושטיין כפי שהוא מוצג במאמרם "תבנית לחקר מדיניות חוץ". הם טוענים כי כאשר מדינה בונה את מדיניות החוץ שלה היא עוברת דרך ארוכה. לנגד עיני המדינה ניצבת המציאות ובסופו של התהליך ניצבת מדיניות החוץ. בין השניים עובר עולם שלם של תפיסות ודימויים. המאמר מנסה לבדוק כיצד משפיע הפער בין המציאות, מה שמתרחש בחוץ, לבין עולם הדימויים הפנימי (בריצ'ר שטיינברג ושטיין, 1969, עמ' 136-137). ההנחה היא שככל שהפער בין המציאות לדימויים קטן יותר כך מדיניות החוץ שתתקבל תהיה מדויקת ומועילה יותר (בריצ'ר ואחרים,1969, ע' 138).

תגים:

עיראק · בוש · בריצ'ר · שטיינברג · מודלים · שטיין · סביבה · פסיכולוגית · ביצועית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מלחמת המפרץ 2003", סמינריון אודות "מלחמת המפרץ 2003" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.