היישום אינו מחובר לאינטרנט

נשים, סמים ותקיפה מינית בישראל

עבודה מס' 066066

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר בין שימוש בסמים אצל נשים ותקיפה מינית

6,890 מילים ,46 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

מאז ראשית התפתחותה של הפסיכולוגיה המודרנית, ניכרה מעט מאוד, אם בכלל, התייחסות נפרדת לנשים בתיאוריות ההתפתחותיות והטיפוליות השונות, כאשר רוב התיאורטיקנים ביססו את התיאוריות שלהם בעיקר על גברים. יחד עם זאת, בשנים האחרונות ישנה התייחסות מחקרית גוברת והולכת לאוכלוסיית הנשים, בעיקר בארה"ב ובארצות המערב. בעברית ניתן למצוא מספר מועט של מחקרים או סקרים אודות נשים בטיפול נפשי, אך נראה כי המודעות למצב הנשים בטיפול בישראל הולכת וגוברת.

כאשר מדובר בתחום ההתמכרות לסמים, נמצא תהליך של מחקר המתרכז בראשיתו בגברים, כאשר עם הזמן מתפתח תחום מחקרי המתייחס באופן ספציפי לנשים. ממחקרים שנעשו (בעיקר בארה"ב) עולה, כי לנשים מכורות לסמים יש מאפיינים ייחודיים, הנוגעים הן לרקע הסוציו-אקונומי ממנו הן באות, הן למאפיינים הפסיכו-סוציאלים שלהן והן לדפוסי ההתמכרות והשימוש לעומת גברים. כמו כן נמצא, כי הן מגיבות באופן שונה מגברים לתהליך הטיפולי במסגרות הקיימות.

בספרות המקצועית (האמריקאית) עולה כי כ-80% מכלל הנשים המכורות לסמים מדווחות על היסטוריה של פגיעה מינית בתקופת הילדות ועל יחסים אינטימיים בעייתיים ופוגעניים בבגרותן. נשים מכורות לסמים סובלות לעתים קרובות גם מנידוי משפחתי, מבידוד חברתי ומהזנחה רפואית ונפשית. מאפיין בולט ומוכר בהקשר זה הוא חוסר תעסוקה או עיסוק בזנות ותלות בגבר מתעלל. רוב הנשים המכורות לסמים הן חסרות השכלה והכשרה מקצועית, ומשום כך גם בתהליך השיקום הן מועסקות בעבודות מזדמנות ואינן זוכות למיצוי כישוריהן בעבודה. נשים נפגעות סמים נתונות בדרך כלל במצב כלכלי קשה, מתקשות לחדור לעולם התעסוקה ורובן משתלבות בעבודות עם סטטוס חברתי ושכר נמוכים (כגון עבודות משק בית וסיעוד) ובתנאי עבודה קשים. המשמעות של יציאה לעבודה והשתלבות תעסוקתית מקצועית היא לפיכך מרכיב חשוב בתהליך הטיפול והשיקום שנפגעות סמים עוברות. תפקידו של תהליך השיקום אינו רק לסייע במציאת מקום עבודה, אלא אמור לאפשר לפרוץ את מעגל ההתמכרות. עם זאת, בישראל של שנות ה-2000 עדיין קיימת התייחסות מועטה בלבד לצרכיהן המיוחדים של נשים המכורות לסמים, והמסגרות הטיפוליות הייחודיות לנשים ולצרכיהן מעטות ובלתי מספקות.

תוכן עניינים:
מבוא
סמים והתמכרות
תלות והתמכרות
א. הפרעות השימוש בחומרים פסיכו-אקטיביים
ב. הפרעות הנגרמות כתוצאה מהשימוש בסם
סמים בישראל
החוויה הנשית ומחקר אודות נשים
תקיפה מינית
תוכניות הטיפול בנשים מכורות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אופיום ונגזרותיו, האופיאטים (כגון הרואין, מורפיום וקודאין) מיוצרים מפרג ומשמשים כחומרי הרגעה והרדמה. האופיום היה בשימוש גלוי וחוקי בארצות הברית עד תחילת המאה העשרים ונחשב בעיני רבים למגונה פחות מעישון סיגריות. תכשירים רבים נגד שיעול וכאבים וסתם לשיפור מצב הרוח הכילו מורפיום ונמכרו בארה"ב בצורה חוקית וחופשית (Abadinsky, 1997). רק בשנת 1914 הוצאו האופיאטים אל מחוץ לחוק בארה"ב (דר, פרנק ולונטל, 2002). גם האלכוהול הוצא מחוץ לחוק בשנים שבין 1920-1933, אולם האיסור על מכירת אלכוהול נתגלה כגזירה שהציבור אינו יכול לעמוד בה והחוק בוטל בעקבות לחץ ציבורי (Abadinsky, 1997).

תגים:

נשים · סמים · תקיפה · מינית · טיפול · נפשי · טראומה · מינית · פוסט · טראומה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נשים, סמים ותקיפה מינית בישראל", סמינריון אודות "נשים, סמים ותקיפה מינית בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.