היישום אינו מחובר לאינטרנט

לחץ, שביעות רצון וכוונות העזיבה

עבודה מס' 065943

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר בין הלחץ בעבודה, שביעות רצון וכוונות העזיבה של עובדי חברת ויסוניק (הצעת מחקר)

4,595 מילים ,22 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

חברת ויסוניק עוסקת במכירת מערכות בטחון אלחוטיות לבית ולמשרד. החברה נוסדה בשנת 1973, ומעסיקה 450 עובדים. מוצריה ושירותיה משווקים בכחמישים מדינות ברחבי העולם כגון: ארה"ב, בריטניה, ספרד, גרמניה, נורווגיה, סינגפור, אוסטרליה ועוד.
החברה נחשבת למובילה בתחום והיתה הראשונה שהחדירה לשוק את התשתית שבה מערכות ומכשירים אלקטרוניים מקושרים ברשת פנימית לאינטרנט. ע"י כך מיקמו את עצמם כראשונים בשוק התקשורת והמערכות האלחוטיות לבתים פרטיים. לחברה מוניטין רב בענף, ידועה כמובילה עולמית בעיצוב,פיתוח וייצור מערכות ברמה גבוהה, בטכנולוגיה המתקדמת, במערכות האמינות בעלי יכולות גבוהות, בשרותי התמיכה האיכותיים ברמה בינלאומית.
כידוע תחום מערכות התקשורת הינו תחום תחרותי ואגרסיבי העובר מהפיכה עם פתיחת הגבולות הבינלאומיים ועם התפתחות התקשורת בעולם. בחברה יודעים כי המפתח להשרדותם ולהצלחתם בשוק היא היכולת לשמור על רמה גבוהה של מתן שירות ותמיכה ללקוחות ולהציע פתרון לבעיות אשר מתגלות במהלך התקין של העבודה תוך שימוש בטכנולוגיות חדישות.
מנהלי החברה חשו כי בשנה האחרונה אין הם מצליחים למצות את מלוא פוטנציאל המכירות השנתי, מצב בעייתי זה בא לידי ביטוי בתוצאות העיסקיות של החברה והראה על ירידה של 5% ברווחי החברה בשנת 2002. בסקר שנעשה בין עובדי החברה התברר כי העובדים חשים שחוקים עקב הלחץ בעבודה.
מאחר וזהו ארגון אשר במסגרת פעילותו הוא נותן שירות, יש חשיבות רבה למשאב האנושי בו.
חברת ויסוניק ניצבת בפני הצורך להשתלב בשוק דינאמי, בסביבה סוערת גלובלית ומשתנה. הצורך ליצור יתרון יחסי בעידן המאופיין גם בריבוי טעמים ושינוי העדפות של לקוחות מחייב צורך בפיתוח וביצוע מנגנונים לאיתור נקודות לחוסר שביעות רצון עובדים , איתור עובדים בעלי מוטיבציה וחזון אישיים ולטפחם על מנת שישפיעו על יתר העובדים.
בשנה האחרונה עזבו את החברה כ- 10% מהעובדים וביניהם מספר בעלי תפקידי מפתח ונוצרה אוירה כללית של נטישה. כמו כן קיים חשש מפני סחף של עזיבות וזה בנוסף לקושי הקיים בגיוס כח אדם מיומן ואיכותי.
בחברה מתקשים לתת שירות איכותי ללקוחות, אין עמידה בלוח זמנים ורמת השירות אינה ברמה הנאותה. כל אלה מעצימים את הבעיה. כתוצאה מכך צופה החוקר שהחברה תתקשה לפתח את פעילותיה.
הנחת החוקר היא כי גורם משמעותי לירידה בשביעות רצון העובדים ולעליה בכוונות העזיבה הוא הלחץ בעבודה.

תוכן העניינים:
מבוא
1.1 תאור הבעיה בארגון
1.2 הבעיה העסקית
1.3 שאלות המחקר
1.4 מטרות המחקר
סקירת הספרות
2.1 שביעות רצון בעבודה
2.2 לחץ
2.3 כוונות עזיבה
2.4 הקשר בין שביעות רצון לכוונות עזיבה
2.5 הקשר בין לחץ לעזיבה
2.6 משתני המחקר
2.7 השערות המחקר.
2.8 מודל המחקר
שיטת המחקר
3.1 מערך המחקר
3.2 המדגם
3.3 כלי המחקר
3.4 הליך המחקר
3.5 שיטת הניתוח
3.6 מגבלות המחקר
3.7 נגישות הסטודנט לנושא המידע
רשימת מקורות ראשונית
נספח- שאלון עמדות

קטע מהעבודה:

שביעות רצון בעבודה הוא משתנה חשוב, המייצג את מידת המעורבות בעבודה, ויש בו כדי להעיד על נטיות התמדה והישארות במקום העבודה או לחילופין על נטייה לעזוב.
Full participation - שביעות רצון בעבודה מוגדרת במילון איתאב כ "תוצאה של יחסים הומניים, הדדיים ומשלימים בין היחיד לבין סביבת העבודה בארגון, בתחום המשאבים הרלוונטיים לתפקוד ובתחום הצרכים והמניעים הגורם למצב שבו לעובד עמדות חיוביות כלפי עבודתו המתבטאים במחוייבות, בהתמדה, בפריון ויעילות אישית גבוהה ובבריאות נפשית ופיסית" (GIRDANO ET ALL 1996).

תגים:

עזיבה · לחץ · לויאליות · מרוצה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "לחץ, שביעות רצון וכוונות העזיבה", סמינריון אודות "לחץ, שביעות רצון וכוונות העזיבה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.