היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין שפה לטראומה

עבודה מס' 065941

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הקשר שבין התפתחות השפה אצל הילדים בגיל הרך לבין טראומות שהם עברו.

6,635 מילים ,38 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

מטרת העבודה הנוכחית היא לבדוק את הקשר שבין התפתחות השפה אצל הילדים בגיל הרך לבין טראומות שהם עברו. הטראומה יכולה להיות הן פחד רגעי, מקומי והן טראומה הנמשכת לאורך תקופה מסוימת ואז היא מכונה PSTD.
שאלת המחקר היא כיצד נרכשת השפה הן אצל ילדים והן אצל מבוגרים. מהן הגישות השונות ברכישת השפה ומהן התאוריות השונות בנושא, ומה הקשר בין רכישת השפה ומיומנויות דיור לבין טראומה במהלך הילדות.

בעבודה הנוכחית נסקור את התיאוריות אודות רכישת השפה מחד ומאידך את השפעת הטראומה על ילדים ומכאן נגיע להשערות אודות השפעת הטראומה והפוסט-טראומה על התפתחות כישורי השפה.

תוכן העניינים:
מבוא
מטרת העבודה ושאלת המחקר
הצגת הנושא
מושגים
פרק ראשון- מקורות הטראומה
1. מקור המושג
2. התפתחות המושג
3. מודלים המסבירים את הטראומה
המשמעות הפסיכואנליטית
פרק שני: השלכות הטראומה ותוצאותיה
1. השלכות הטראומה
2. סוגי טראומות והבחנה ביניהם
3. התפתחות סימפטומים ושלבי התפתחות
הערכת תוצאות הטראומה
פרק שלישי- השפעות והשלכות על תהליכי שפה
1.רכישת השפה בתהליכי התקשורת
2. הקשר בין שפה לחשיבה
3. פיתוח תהליכים ברכישת שפה דבורה
4. חשיבות המילה בתוך השפה
רצף בין מחשבה לדיבור
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח - תרשים זרימה

קטע מהעבודה:

השפה הינה אחד הכלים בהם בני אדם מתקשרים עם החברה. התפתחות השפה אינה אחידה בין כל הפרטים בחברה, ובמיוחד אצל הילדים. השפה החלה להתפתח עם הצורך של האנשים לתקשר בינם לבין עצמם ולכן טבעי הוא כי יתפתחו מאפיינים מיוחדים לכל שפה, בעיקר על פי אופי אנשיה.
החל מתחילת המאה ה-20 ואילך הוצעו הסברים שונים לשאלה כיצד לומד האדם, מהם הגורמים המשפיעים על איכות הלמידה וקיצבה. החוקר המפורסם ביותר הוא ויגוצקי שהניח את התשתית למחקר אודות רכישת השפה. ניתן לסווג את ההסברים השונים לשלוש גישות עיקריות כשכל גישה מאופיינת בנקודת מבט שונה על התהליך הלמידה: הגישה ההתנהגותית, הגישה הקוגנטיבית והגישה החברתית.

תגים:

תסמונת · חרדה · ילדים · קטנים · התפתחות · שפה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין שפה לטראומה", סמינריון אודות "הקשר בין שפה לטראומה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.