היישום אינו מחובר לאינטרנט

כוונות עזיבה בארגון היי טק

עבודה מס' 065930

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר בין תפישת האלטרנטיבה בשוק ושביעות רצון העובד לכוונות עזיבה בארגון היי טק

9,579 מילים ,34 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בבעיה העיסקית של נטישת עובדים את ארגון הי- טק לאור חוסר שביעות רצון ולאור אלטרנטיבות אחרות המוצעות להם.
ברוב המקרים עובדים עוזבים את עבודתם לטובת תפקיד אחר בארגון אחר, לפני שמיצו את פוטנציאל תרומתם בתפקידם הנוכחי. מההיבט הארגוני, עובדה זו מחייבת את הארגון להשקיע משאבים בהכשרתו של עובד חדש, תוך השלמה עם ירידה אפשרית בתפקוד הארגוני.
שאלת המחקר היא מהם הגורמים לעזיבת העובדים והאם שני גורמים אלו: אלטרנטיבות ושביעות רצון הינם גורמים משמעותיים בתהליכי קבלת ההחלטות. ההשערה היא שיש קשר בין המשתנים.
סקירת הספרות העלתה כי הנטייה לעזיבת ארגונים יכולה להיות מוסברת ע"י גורמים רבים אולם בעיקר ע"י חוסר שביעות רצון. שביעות הרצון היא הגורם המוטיבטורי הראשון במעלה אשר כל עובד שוקל בבואו להחליט היכן לעבוד. ישנם גורמים רבים לעזיבת עובדים: בינהם גורמים הקשורים בפרט ועובדים הקשורים בארגון. לגבי העובדים הקשורים בארגון יש לציין את האקלים הארגוני, המוטיבציה שלהם, המארג הארגוני כולו ועוד. התאוריות טוענות כי ניתן להקטין את הניידות אם יגבירו את השייכות הארגונית, ויקטינו את החיכוך בין העובדים להנהלה.
לשיקולים אם לעזוב או לא לעזוב מצטרפות האלטרנטיבות האחרות. ניידות בשוק העבודה היא דבר טבעי ורובנו מחליפים מספר מקומות עבודה במהלך החיים. החלפת מקום עבודה היא לעיתים שינוי מרענן וחיוני במהלך חיי העבודה.
על מנת לבחון את תקפות ההשערות, נערך מחקר בחברה בה עובדת כותבת המחקר. לעובדים חולקו שאלונים סגורים שבהם נשאלו אודות שביעות רצונם, האלטרנטיבות האחרות והנטייה לעזוב. המדגם נערך מקרב עובדי החברה בלבד, ועל כן יש להניח כי הוא תקף רק לעובדי החברה הנחקרת.
הממצאים הראו כי יש קשר בין המשתנים: המסביר- שביעות רצון ואלטרנטיבות לבין הנטיה לעזוב. חלק מהעובדים אכן נטו לעזוב את החברה ונטיות אלו היו מתואמות עם האלטרנטיבות ושביעות הרצון. שביעות הרצון- חשוב לציין, לא היתה נמוכה.
אי לכך המסקנה העיקרית היא שחברה המעוניינת לשמור על עובדיה צריכה להגביר את שביעות רצונם ולהרחיקם בצורה כלשהי מאלטרנטיבות (פעולה קשה מבחינה אופרטיבית).

ההמלצות העיקריות הן להגביר את שביעות הרצון. אולם היות והשכר של העובדים גבוה מאוד והם זוכים למירב ההטבות, כנהוג בענף ההי-טק, יש להניח כי תוספת שכר לא תהיה משמעותית מחד, ומאידך לא בטוח כי החברה תעמוד בהוצאות שכר גבוהות מאלו הנקוטות כיום.
אי לכך יש למצוא דרכים אחרות להגברת שביעות הרצון- ערבי גיבוש, חיזוקים חיוביים, יחס טוב יותר מהמנהלים, מתן הטבות למתמידים, יצירת סולם קידום ברור לעובדים וכד'.

תוכן העניינים:
תקציר
מבוא
2.1 תאור הענף
2.2 הבעיה העסקית
2.3 מטרות המחקר
2.4 רציונאל המחקר
2.5 השערות המחקר
2.6 הגדרת המשתנים
סקירת ספרות
3.1 שוק העבודה והאלטרנטיבות בו
3.2 ניידות עובדים
3.3 שביעות רצון
3.4 הקשר בין שביעות רצון למוביליות
שיטת המחקר
4.1 מערך המחקר
4.2 אוכלוסיית המחקר והמדגם
4.3 נגישות לשדה המחקר
4.4 כלי המחקר
4.5 ההליך
4.6 עיבוד הנתונים
4.7 מגבלות המחקר
תוצאות
5.1 מאפייני המדגם
5.2 משתנה תלוי
5.3 משתנה בלתי תלוי
5.4 הקשר בין המשתנים
דיון בתוצאות
סיכום העבודה
ביבליוגרפיה
נספח- דוגמת השאלון

קטע מהעבודה:

ההתפתחות הטכנולוגית של העשור האחרון והצעידה לקראת המילניום, הביאו לצמיחה ומודעות לענף ההיי טק. ענף זה השריש נורמות וסגנון עבודה שונים מענפים אחרים, אשר נבעו מפעילות בשוק תחרותי ודינמי. חברות ההיי טק מצויות בתהליכים מתמידים ומהירים של צמיחה ושינוי.
בחברה המודרנית, בה משתנה הסביבה הארגונית תדיר, נדרשים ארגונים להסתגל ולהתאים את עצמם כל הזמן למגוון התמורות החלות בסביבותיהם (סמואל, 1996).
אחת התמורות החלות היום בענף ההיי טק, היא מעבר עובדים מארגון לארגון בפרקי זמן קצרים. עובדים נשארים במקום עבודה מספר חודשים מועט (בין שמונה חודשים לשנה), וזאת בעקבות רצון להתקדם: מקצועית וכלכלית.

תגים:

טכנולוגיה · שוק · היי · טייק · התפטרות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כוונות עזיבה בארגון היי טק", סמינריון אודות "כוונות עזיבה בארגון היי טק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.