היישום אינו מחובר לאינטרנט

משפט פלילי ותרבות: התחזות כאדם אחר- אהבה, שקרים ומה שבניהם

עבודה מס' 065869

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד מטפל וכיצד צריך לטפל המשפט הפלילי במקרים שונים של התחזות כאדם אחר

9,936 מילים ,33 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

מבוא
חוק העונשין, התשל"ז 1977 (להלן "חוק העונשין") קובע בסעיף 441, תחת הכותרת- התחזות כאדם אחר:
"המתייצג בכזב כאדם אחר, חי או מת, בכוונה להונות, דינו - מאסר שלוש שנים; התייצג כאדם הזכאי על פי צוואה או על פי דין לנכס פלוני והוא עושה זאת כדי להשיג את הנכס או את החזקתו, דינו - מאסר חמש שנים".

כלומר, המשפט הפלילי הישראלי מפליל התנהגות של אדם המתחזה לאדם אחר, ואף רואה אותה כעבירה חמורה המצדיקה ענישה קשה בת שלוש שנות מאסר.
מבין כל הצורות השונות של "התחזות כאדם אחר", אבקש לבחון בעבודה זו כיצד מטפל וכיצד צריך לטפל המשפט הפלילי במקרים שונים של התחזות כאדם אחר, כאשר אתמקד במקרים בהם שאלות של מין ומגדר עולות.
שאלת ההתחזות כאדם אחר מקבלת משנה תוקף בסיטואציות בהן "מין" מעורב, וליתר דיוק בסיטואציות בהן ההתחזות היא שהובילה בסופו של דבר לקיומו של "המין". בעניין ז אבקש לבחון מספר שאלות:
ראשית, האם האדם המואשם "בהתחזות כאדם אחר" אכן התחזה לאדם אחר. כמובן שבתוך שאלה זו טמונה שאלה עמוקה אף יותר, עליה נשתדל לענות- מהו אדם והאם מינו, מקצועו, מצבו הכלכלי, מצבו האישי, מראהו החיצוני וכו' כלולים בהגדרה?
שנית, אבקש גם לגעת בשאלה האם במקרים בהם ההתחזות כאדם אחר הובילה ליחסי מין נפגמת הסכמת השותפה לקיום יחסי המין. כלומר, עת ההסכמה מקורה בהונאה לגבי האדם איתו קיימה האישה יחסי מין, כאשר היא אינה יודעת את העובדות הרלוונטיות לאשורן, האם היא יכולה לתת הסכמה חופשית תקפה לקיום יחסי מין שתמנע אישום באונס, עקב אי התמלאות היסוד העובדתי של העבירה ? ברור כי על מנת שנוכל לענות על שאלה זו נצטרך גם לבחון את השאלה מהן עובדות שבאי ידיעתן נראה משום פגם בהסכמתה של האישה?
שלישית, האם כל הגזמה, שקר או פיאור עצמי על מנת להשיג יחסי מין מהווים עבירה על חוק העונשין [בין אם התחזות כאדם אחר, קבלת דבר במרמה (כאשר "הדבר" הוא יחסי מין) או אינוס כאשר ההסכמה הושגה במרמה לגבי מיהות העושה ], או שמא מדובר בגינוני חיזור ואהבה מקובלים, שאל לו למשפט להתערב בהם (אף אם נצא מנקודת הנחה כי המשפט בכלל מסוגל פראקטית להסדיר זאת)?
אין ספק כי מוסכמות תרבותיות וחברתיות משפיעות על התשובות שהעלו בתי המשפט בארץ לשאלות אלו ועל התפיסות שעמדו בבסיסן. במסענו לענות על השאלות שהוצגו לעיל, נבחן אלו הן הנורמות תרבותיות הללו, כיצד הן השפיעו על פסיקות בתי המשפט ועד כמה עמוקה הייתה השפעתן?

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א' - התחזות כ"מין" אחר.
פרק ב' - התחזות כ"סטאטוס" אחר.
פרק ג' - אינוס ומעשה מגונה, כאשר ההסכמה הושגה במרמה לגבי מיהות העושה.
פרק ד' - התחזות כאדם אחר או שמא קבלת דבר במרמה?
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בשנת 1981 נולדה חן אלקובי . הרופא שיילד אותה, רשם בתעודת הלידה שלה, תחת מין הילוד- נקבה, מהסיבה הברורה שחן אלקובי נולדה עם אברי מין נקביים. במהלך התבגרותה של חן היא החלה לפתח הופעה נערית- היא התלבשה, הסתפרה, הלכה ודיברה כמו נער . הוריה לא ייחסו חשיבת רבה להתנהגותה, ולא העלו כל תהיות לגבי זהותה המינית.
בסוף שנת 2001, כשחן כבת 20, היא וידידה הטוב אורן סינאי מחליטים יחדיו להכיר לחן בנות למטרת חברות, כאשר חן תתנהג, כפי שהתנהגה כבר אז- בצורה גברית, ואורן יתייחס אליה, בנוכחות אותן בנות כגבר, או בלשון כתב האישום "הנאשמת תתחזה לגבר".

תגים:

מין · מגדר · תרבות · אונס · משפט · פלילי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משפט פלילי ותרבות: התחזות כאדם אחר- אהבה, שקרים ומה שבניהם", סמינריון אודות "משפט פלילי ותרבות: התחזות כאדם אחר- אהבה, שקרים ומה שבניהם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.