היישום אינו מחובר לאינטרנט

הצגת התיאטרון - "מניין נשים"

עבודה מס' 065857

מחיר: 433.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת מרכיביה החברתיים והאמנותיים של ההצגה העוסקת בשסע הדתי-לאומי, בנשים בתיאטרון הישראלי, יחסה של היהדות לתיאטרון ועוד.

9,614 מילים ,21 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בהצגה "מניין נשים", המועלית ע"י תיאטרון הבימה מיולי 2002 ברציפות, בבימויה של נויה לנצט. "מניין נשים" הוא מחזה ראשון של הסופרת הדתייה ורבת-המכר, נעמי רגן, המבוסס על מקרה אמיתי שנדון אף בבג"ץ. סיפורה של חנה קשמן, רבנית חרדית מכובדת ממאה שערים, אם ל-12 ילדים, שעזבה את ביתה ומוצאת את עצמה מנותקת בעל כורחה מילדיה, לכודה בידי כוחות חברתיים שאינה יכולה להתנגד אליהם. השמועה אומרת שהיא מופקרת וסוטה, שברחה כדי לחיות חיי אישות עם אישה אחרת. בעלה מתגרש ממנה ונמנע ממנה כל מגע עם ילדיה. המחזה נפתח לאחר שנתיים, כשחנה בחסות המשטרה חוזרת חנה לראות את ילדיה. התיאטרון כחלק מעולם האמנויות מהווה כלי ביטוי לקבוצות בחברה וע"י כך מעצב אותה על פי צרכי הקבוצות השונות, כך גם בהצגה "מניין נשים". הזיקות הקיימות בין ההצגה לבין המציאות החברתית מאפשרות חשיפה של קונפליקטים מודחקים והמחשה של שסעים.
התיאטרון הישראלי כחלק מהתרבות העברית משמש במה הן לחשיפה בוטה של עימותים ואי הסכמות בחברה הישראלית, בדומה למתרחש ב"מניין נשים", והן לצורך בחינה ביקורתית של האידיאולוגיה שהייתה בסיס למדינה העברית. הרפרטואר, ובעיקר השינויים שחלו בו, משקפים את ייצוגן המשתנה באמנויות של הקבוצות השונות בחברה הישראלית (בהצגה "מניין נשים" - דתיים ונשים), והיחס המשתנה אף הוא אליהן - מלמדים על תהליכי דמוקרטיזציה בתרבות בישראל. (אוריין, 1999 עמ' 83).
בעבודה זו אתייחס להיבטים החברתיים של ההצגה הבאים לידי ביטוי בשסע החילוני-דתי (חרדי), במאבקם של החרדים בינם לבין עצמם על רקע האפשרויות שמציעה החברה החילונית ובשאלת מיקומן של נשים בכלל ונשים חרדיות בפרט, הן בחברה הישראלית והן בעולם התיאטרון, על פי ארבעת המישורים: 1. הרקע של ההצגה, 2. התכוונות יוצריה, 3. הטקסט, 4. התקבלות ההצגה ע"י הקהל והמבקרים.

ראשי פרקים:
א. הקדמה
ב. הרקע
ב.1. הקונטקסט החברתי
ב.1.1. השסע החילוני-דתי (חרדי)
ב.2.1. האישה החרדית - מאפיינים
ב.3.1. בין דין אזרחי לדין דתי
ב.4.1. פסיקות בג"ץ
ב.2. השדה והרפרטואר
ב.1.2. השסע החילוני-דתי (חרדי) בתיאטרון
ב.2.2. התיאטרון ביהדות
ב.3.2. נשים בתיאטרון הישראלי
ג. ההתכוונות
ג.1. הז'אנר
ג.2. יוצרי ההצגה
ג.1.2. נעמי רגן - מחזאית
ג.2.2. נויה לנצט - במאית, מתרגמת ושותפה בדרמטורגיה
ג.3.2. מרים יחיל-וקס - דרמטורגית
ג.4.2. פרידה קלפהולץ-אברהמי - מעצבת תפאורה ותלבושות
ג.3. מטקסט להצגה
ג.4. התוכנייה
ג.5. אינטר-טקסטואליות
ד. הטקסט
ד.1. הדמויות
ד.1.1. הליהוק
ד.2. העלילה
ד.1.2. הנעת העלילה
ד.2.2. שיווי המשקל
ד.3. מערכות הסימנים
ה. ההתקבלות
ה.1 ביקורות
ה.1.1. הסופרת יהודית רותם
ה.2.1. המבקרת כרמית מירון
ה.3.1. תגובות קהל מהאינטרנט
ה.2. התקבלות אישית
ו. סיכום
ז. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לימוד הטקסטים התיאטרונים מהיבטיהם החברתיים הוא קונטקסטואלי. הוא כולל את הרקע ההיסטורי, הפוליטי והחברתי להצגתם של מחזות, שניתן גם ללמוד עליהם ממחקרים שונים. כל אלה מסייעים במיפוי המציאות אליה מתייחסים המחזאים והיוצרים ברפרטואר התיאטרון. ההצגה היא חלק ממציאות חברתית-היסטורית, ולכן יש ללמוד ממנה מתוך המציאות. (אוריין, 1999 עמ' 83).

תגים:

שסע · דתי-חילוני · נשים · בתיאטרון · הישראלי · חברה · ישראלית · חרדים · חרדיות · נעמי · רגן

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הצגת התיאטרון - "מניין נשים"", סמינריון אודות "הצגת התיאטרון - "מניין נשים"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.