היישום אינו מחובר לאינטרנט

בית הסוהר אופק לנוער

עבודה מס' 065845

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בסוגיית עבריינות הנוער ובמוסד הכליאה "אופק" באמצעות גישת המערכות.

5,859 מילים ,15 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

תפקידה של מערכת אכיפת החוק הוא להבטיח סדר חברתי, ולהעניש פרטים שהתנהגותם נתפסת כפגיעה בלתי נסבלת בחברה. חקר עבריינות נוער, שהחל להתפתח עם בואה של המאה העשרים, מהווה אחד המוקדים המרכזיים למחקר הקרימינולוגי במדינות מערביות, לרבות ישראל.
בשנים האחורנות, אנו עדים לתופעה גדלה והולכת של עברייני נוער בישראל. ניתן לראות כי חלה עלייה במספר תיקי הנוער, וכי עבירות שהיו דומיננטיות בעבר, מפנות את מקומן לעבירות אחרות ברוח הזמן. התפיסה העומדת ביסוד מערכת אכיפת החוק והטיפול בעבריינים בישראל היא ייחודית, וקיימת חלוקת תפקידים בין המשרדים הממשלתיים. כמו כן, ישנם חוקים המתייחסים לאופן הטיפול בקטינים עוברי חוק. יחד עם זאת, יש לציין כי בישראל, קיים מקום כליאה יחיד לקטינים עוברי חוק, במסגרת שרות בתי הסוהר.
באמצעות סקירת ספרות, אנו נדון בסוגיית עבריינות הנוער ובמוסד הכליאה "אופק". גישת המערכות, שהיא כלי תיאורי המשמש לניתוח ארגונים שונים, אשר הועתקה ממדעי החיים אל מדעי הרוח, תהווה בסיס וכלי ניתוחי.
בחלקה הראשון של העבודה, אנו נציג את תופעת עבריינות הנוער, ובהמשך את כלא "אופק", תוך התייחסות למטרות בית הסוהר, מאפייני האוכלוסייה, מערך הטיפול ועוד. חלקה השני של העבודה, יוקדש להצגת המאפיינים השונים של גישת המערכות, ואילו חלקה השלישי של העבודה, יוקדש לניתוח בית הסוהר "אופק", על פי מאפיינים אלו.
אנו סבורים כי לעבודה זו, חשיבות רבה במובן התיאורטי, שכן הוא מסייע לנו לבחון ולהבין את מורכבות הארגון שעמד בבסיס עבודתנו. כמו כן, אנו מאמינים כי הבנה מעמיקה תסייע לסוכני מערכת אכיפת החוק, לייעל ואף לשפר את דרכי התערבותם.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. עבריינות נוער
3. כלא אופק
4. גישת המערכות
5. כלא "אופק" וגישת המערכות
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

חקר עבריינות הנוער, מהווה אחד המוקדים המרכזיים למחקר הקרימינולוגי במדינות מערביות, לרבות בישראל. מעיון בתולדות המחקר הקרימינולוגי באותן מדינות עולה, כי בעצם עד לאחרונה (בעצם עד למאה השמונה עשרה), מומחים בנושא פשיעה ואף שרי ממשלה נטו להגביל את התעניינותם בחקר עבריינות בקרב מבוגרים בלבד, כאשר לא היו עדויות (או לחלופין היו עדויות מעטות בלבד) לעבריינות בקרב צעירים וילדים. אם כך, חקר עבריינות הנוער החל להתפתח עם בואה של המאה העשרים, אשר במהלכה ובעקבותיה החלה להיווצר מערכת אכיפת החוק נפרדת לנוער. האמונה הרווחת הייתה אז כי בניגוד למצב של מבוגרים, ילדים ובני נוער המבצעים עבירות זקוקים לא רק לענישה אלא בעיקר להגנה מפני מאפייניה של שגרת החיים העירונית המתועשת (Ohlin, 1998; Wolcott, 2003; ; O'Mahony, 2000).

תגים:

עבריינות נוער · כלא · כלא אופק · גישת המערכות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בית הסוהר אופק לנוער", סמינריון אודות "בית הסוהר אופק לנוער" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.