היישום אינו מחובר לאינטרנט

זכותו של המעביד להשבתה

עבודה מס' 065824

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת זכותו של המעביד להשבתה כנשק התקפי מבחן הזכות לאור חוקי היסוד - בחינת האפשרות מול הפסיקות ולאור חוקי היסוד

5,464 מילים ,19 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

את הזכות להשבתה כנשק התקפי נבסס בעיקר על זכות הקניין וזכות היתר הניהולית שנובעות מזכות יסוד: כבוד האדם וחירותו, עיקרון השוויון המהותי שמבוסס על הרעיון הדמוקרטי של שוויון בזכויות בין המעביד, וכן על הטיעונים של הזכות לשבות של העובדים ומהמגמות וההתפתחויות בשוק העבודה ובמשפט הישראלי והבינלאומי.
בבואנו לבחון את זכות ההשבתה של המעביד בעבודה זו אנו רואים שכיום בישראל למעשה זכות זו כמעט ולא הועמדה למבחן הן מבחינה מעשית והן מבחינת החקיקה והפסיקה .
ההתייחסות לנושא ההשבתה בישראל כיום היא התייחסות של השבתת מגן בלבד וזאת גם רק לאחר ש"כלו כל הקיצין" וישנו חשש גדול לנזק כלכלי או אחר למעביד לאור שביתת העובדים במפעלו, וגם זכות זו לא מומשה בהרבה מקרים אלא רק במספר מועט של מקרים לאורך השנים בישראל.
בעבודתי זו אנסה לבחון את זכות ההשבתה, הגדרתה והמגבלות החלות עליה בדין הישראלי והאם חוקי היסוד ו/או המהפכה החוקתית שינו את ההגבלות שנפסקו בטרם המהפכה החוקתית וע"י כך ההשבתה תהיה מוכרת לא רק כהשבתת מגן אלא כנשק התקפי לאור חוקי היסוד.
נקודת המוצא שלי היא כדלקמן: ההתפתחויות האחרונות בנושא הפסיקה וחוקי היסוד יובילו בעתיד להכרה בהשבתה כנשק התקפי.

מגבלות העבודה:
ספרות מועטה בנושא, מספר מקורות מועט עקב שכיחות נמוכה של נושא ההשבתה ומספר נמוך של פסיקות בנושא.


תוכן עניינים:
מבוא
הגדרת ההשבתה ושינויים ומגמות
ההתייחסות להשבתה
האם ההשבתה היא "זכות" של מעביד המקבילה לזכות השביתה של העובדים?
זכות ההשבתה במשפט הבינלאומי
מבחן ה"זכות" להשבתה לאור חוקי היסוד
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ההתייחסות ללגיטימיות של ההשבתה נעה על הגבול העדין שבין הזכות לצמצום נזקי שביתת עובדים לבין הריסת מו"מ קיבוצי ו/או פגיעה בזכות העובדים לשביתה. לגיטימיות ההשבתה נובעת מעצם חירות העובדים לשבות, שכן, הן זה טבעי שלמעביד תהא הזכות לצמצם את יתרונות העובדים ולצמצם את נזקי השביתה, על ידי השבתה. יחד עם זאת, אין זה לגיטימי שהמעביד ישתמש בהשבתה על מנת להרוס משא ומתן קיבוצי, או למנוע מהעובדים את זכותם הארגונית להכריז על שביתה.

תגים:

דיני · עבודה · השבתה · מעביד · חוקי · יסוד · שביתה · עובדים · יחסי · עבודה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זכותו של המעביד להשבתה", סמינריון אודות "זכותו של המעביד להשבתה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.