היישום אינו מחובר לאינטרנט

חוקה ושסעים בישראל (תרגיל)

עבודה מס' 065767

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון קצר בחוקה לישראל ובחינת השסעים המרכזיים הקיימים בה.

1,745 מילים ,8 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

חוקה של מדינה כוללת את עקרונות היסוד של המשטר במדינה זו. לחוקה מעמד מעל לחוק, ולרוב אין תוקף לחוק העומד בסתירה לחוקה. החוקה כוללת פירוט של זכויות האדם והאזרח ולעתים גם זכויות קבוצה של מיעוטים. תפקידה של חוקה דמוקרטית להגביל ולרסן את רשויות השלטון, למנוע שימוש לרעה בכוח השלטון ולמנוע עריצות הרוב, להגן על זכויות האדם ועל זכויות המיעוט במדינה.
בחלק זה אתייחס למאמר של שלמה אבינרי ("זהירות חוקה") ואציג את דעתי האישית.

שסעים הם קרעים רעיוניים ותרבותיים עמוקים הנוצרים לרוב מתפיסות עולם מנוגדות וגישות שונות לגביי נושא מסוים, המבטא שתי מערכות ערכים שונות. השסעים בחברה חוצים ומחלקים אותה למחנות שונים, וביניהם מתקיים מתח וקונפליקט תמידי.
שני השסעים המרכזיים במדינת ישראל הם: השסע הדתי והשסע הלאומי ואני אגע בכל אחד מהם בנפרד.

הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

שלמה אבינרי מתנגד במאמרו נחרצות לכינונה של חוקה לישראל. לטענתו לא ניתן לכונן חוקה כשאין הסכמה לאומית ובינלאומית לעניינים מאוד מהותיים במדינה כגון: גבולותיה, היותה של המדינה חד לאומית או דו לאומית, חוק השבות ומיהו יהודי (על פי איזו הגדרה), הגדרת ההמנון והדגל ועוד. אבינרי טוען שאין הסכמה בעם לחוקה וכשהיא תגיע למישור הפר למנטרי היא תישחק ותאבד את משמעותה.

תגים:

חברה · ופוליטיקה · בישראל · חוקה · שסעים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חוקה ושסעים בישראל (תרגיל)", סמינריון אודות "חוקה ושסעים בישראל (תרגיל)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.