היישום אינו מחובר לאינטרנט

המילטוניזם וג'פרסוניזם בחוקה האמריקנית (תרגיל).

עבודה מס' 063426

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

2,415 מילים ,4 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

דרך שני האישים המרכזיים בעיצובן של האומה ושל ההוויה האמריקנית- המילטון וג'פרסון- ניתן לעמוד על חלקים מהותיים ומעצבים, מכוננים ממש, בהיסטוריה של ארה"ב. מצידו האחד של המתרס, המילטון, מי שקבע למעשה את דמותה של אמריקה הפדראלית, ומצידו השני ג'פרסון, פטרונה של מהפיכת 1800 ומי שיעלה כתשובה להמילטוניזם ששלט באמריקה מאישור החוקה. המאבק האידיאולוגי בין המילטון לג'פרסון הוא מאבק על פירושה של החוקה ועל מהותה של הברית האמריקנית- האם זאת תהיה ברית של מדינות חופשיות או מדינת-על פדראלית.

המערב, כמרחב גיאוגרפי ממשי ובה בעת אף תחום מופשט בתודעה האמריקנית לכל אורכו והתפתחותו של הרעיון האמריקני ויצירתה של אמריקה, הוא שדה קרב עיקש בין ההמילטוניזם לג'פרסוניזם. ההמילטוניזם ישאף להפיכתן של הקרקעות החדשות במערב כמקור הכנסה לממשלה, תוך כדי פיקוח וניטור, ומתוך הדוקטרינה של הפיסקה האלסטית. הג'פרסוניזם, מתוך הסתמכותו על התיקון העשירי לחוקה וב"סמכויות המדינה", אף הוא האמין כי המערב הוא חלק אדיר בעתידה המדיני, הכלכלי והחברתי של ארה"ב, אי לכך הוא חייב להיות מושתת על החקלאות, על החוואי האמריקני הפשוט המספק את צרכיו מבלי שהמדינה מתערבת לו בענייניו. הג'פרסוניזם מתבסס על המגזר החקלאי, ורואה בו את הגורם היצרני הבלעדי, שהרי סחר, תעשייה וכלכלה מכוונת פדראליסטית גורמים להשחתתה של החברה. כחלק מעניין זה ניתן להסביר גם את קניית לואיזיאנה על-ידי ג'פרסון לאחר שנבחר לנשיאות, או אולי אף "מרד הוויסקי", כהתנגשות אלימה ראשונה בין ההמילטוניזם לג'פרסוניזם- תחרות עיקשת וחסרת-פשרות על דמותו של הספר, על סמכותה של המדינה, על פירושה של החוקה, ועל יכולתה של המדינה הפדראלית להפעיל את אמצעיה מול החלטות סותרות והתנהלות עצמאית של המדינות הבודדות.

מקורות:

גוטפלד, ארנון (עורך), "הדמוקרטיה האמריקנית - הממשי, המדומה והכוזב", תל-אביב: זמורה ביתן- מוציאים לאור יחד עם מערכת זמנים/ אוניברסיטת תל-אביב, 2002.
גוטפלד, ארנון, "ממושבות למלחמת אזרחים- היסטוריה אמריקנית עד 1861, תל-אביב: משרד הבטחון מוציא לאור, 1986.
גוטפלד, ארנון, 200 שנה לחוקה האמריקנית ב-סקירה חודשית, 6, תל-אביב, 1987.
הופשטטר, ריצ'רד, המסורת המדינית של ארצות הברית ויוצריה, תל-אביב: יחדיו איחוד מוציאים לאור, 1969.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המילטוניזם וג'פרסוניזם בחוקה האמריקנית (תרגיל).", סמינריון אודות "המילטוניזם וג'פרסוניזם בחוקה האמריקנית (תרגיל)." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.