היישום אינו מחובר לאינטרנט

מלחמת סין יפן 1937-1945 - מהם הגורמים לפרוץ המלחמה

עבודה מס' 065637

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע היסטורי ובחינת שני גורמים: הגורם הגיאופוליטי-צבאי והגורם הכלכלי-מסחרי

2,348 מילים ,14 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

מה הם הגורמים אשר הובילו לפרוץ מלחמה אשר גזלה את חייהם של מיליוני אנשים ?
בחרתי לנתח את הנושא לאור הכלים ההיסטוריים העומדים לרשותי ותיעודם של אלה אשר חוו את המלחמה.
בעבודתי ישנה התייחסות לרקע ההיסטורי של התקופה- תקופה של אי יציבות פוליטית (הן ביפן הן בסין), אי יציבות כלכלית וחברתית. החוסר יציבות הכללית במזרח הרחוק נגרם, בין השאר בשל הרצון העז של מדינה לפרוץ את מחסום הקידמה ולהתהוות כשחקן ראוי לשמו בזירה העולמית. זה היה בלתי נמנע ואף צפוי, שהדרך אל מימוש המטרה תצית שרשרת של ריאקציות -חלקן צפויות, חלקן בלתי צפויות אשר ישפיעו לא רק על יפן אלא גם על הסובבים אותה-במקרה הזה: סין.
גוף העבודה מחולק לשני חלקים עיקריים :
* הגורם הגיאופוליטי-צבאי - אשר מתאר את מצע הגידול והמצב העדין (בסין- חוסר יציבות שלטונית וחתרנות קומוניסטית אשר התווספו אל המצב הכלכלי הרעוע. ביפן-התסיסה הפנימית - פוליטית-שלטונית, כאשר הצבא נוגס בנתח מרכזי, חברתית+עודף אוכלוסיה וכמובן כלכלית) - כל הגורמים הנ"ל יצרו מצב של סיר לחץ לא מווסת אשר בכל רגע איים להתפוצץ {ואכן התפוצץ בצורת תקרית, "גשר מרקו פולו" (1937-07-07)}.
* הגורם הכלכלי-מסחרי - הפרק מבליט את הכח וההשפעה המותנית במטבע- רווחתם ויציבותם החברתית של מיליוני אנשים תלויה בהילה הכלכלית של המדינה. העובדה שאנשי הכלכלה ביפן, תמכו בפעולות בעלות מגמות ההתפשטות של הצבא היפני-כלל לא מפתיעה.

את העבודה מסכם פרק בו נוכל למצוא גם התבטאות להשקפתי בנוגע להשתלבות הגורמים המוזכרים בגוף העבודה לכדי תמונה כוללת המנסה להתמודד עם הבעיה המועלית בנושא.

תוכן עניינים
מבוא
פרק א': רקע היסטורי
פרק ב': הגורם האסטרטגי - צבאי לפרוץ המלחמה
פרק ג': הגורם הכלכלי - מסחרי לפרוץ המלחמה
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה (כל המקורות הם בשפה האנגלית)

קטע מהעבודה:

עם המהפכה השוגונית (1868), ביטול הפאודליזם (1871), הפעלת צבא לאומי (1873) ואיחוד הפרלמנט (1889), המערכת הפוליטית היפנית צועדת אל כיוון המערב. יפן לאיטה, סוללת את דרכה אל המודרניזציה המערבית. אף על פי כן, ההיררכיה הצבאית אשר הינה גילגול של המנהיגות הפאודלית(1), היתה בעלת השפעה פוליטית וחברתית רבה.
לאורך שרשרת הפיקוד היה ניתן למקם את הצבא היפני והצי תחת פיקודו הישיר של הקיסר, אך על פי המסורת לא התאפשר לו לעסוק בעניינים פוליטיים(2). למרות העובדה שהשרשרת הצבאית היתה תחת פיקוחו של הקבינט הממשלתי, היתה מגמת התאמה עצמית של הקבינט לאינטרסים של הצבא.

תגים:

יציבות · יפנים · סינים · סכסוך · אסיה · מזרח · יפני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מלחמת סין יפן 1937-1945 - מהם הגורמים לפרוץ המלחמה", סמינריון אודות "מלחמת סין יפן 1937-1945 - מהם הגורמים לפרוץ המלחמה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.