היישום אינו מחובר לאינטרנט

התמורות שעברה יפן בין 1945-1900

עבודה מס' 041204

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע-הרסטורציה המייג'ית, הנטיות להתמערבות והמודרניזציה (תיעוש וכו') והמיליטריזציה משנות השלושים.

2,793 מילים ,4 מקורות

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק ברקע ההיסטורי להתפתחותה של יפן מתחילת המאה ה-20 ועד לתום מלחמת העולם השנייה. נעסוק בנטיות היפנית להתמערבות במיליטריזציה שעברה בשנות השלושים ובמצבה הפוליטי.
יפן כיום הינה המדינה המתועשת ביותר בעולם, הטכנולוגיה היפנית היא מהמתקדמות ביותר שידע העולם מאודו והכלכלה היפנית נחשבת לכלכלה המפותחת ביותר כיום. אולם הישגים אלה לא באו בין לילה. במשך מאות שנית הייתה יפן תקועה בין מלחמות אזרחים למלחמות באויבים כלפי חוץ. התרבות היפנית הבנויה על מעמדות לא הותירה למרבית תושבי יפן אפשרות שינוי או התקדמות בחייהם. רק במחצית השנייה של המאה ה-19 החלה יפן לצבור תאוצה ולהפוך למדניה תעשייתית מודרנית. במשך מאות השנים שקדמו, נקטו היפנים בתהליך של הסתגרות מפני העולם החיצון וניסו להעלים את ההשפעה של העולם החיצון על תרבותם ועל חיי הכלכלה שלהם. דת השינטו הדת השלטת ביפן תרמה אף היא תרומה חשובה להסתגרותה של יפן. כוהני הדת הטיפו לתורות המדברות על הצורך להימנע מקרבה לזרים המטמאים את קדושת היפנים. במאה ה-17 החלו נוצרים ובעיקר פורטוגלים אשר עסקו בעבודות מסיונריות להגיע את יפן ולייסד בה מיסיון ישועי. חדירת הנצרות ליפן היא אולי פתח ראשון להתקרבותה למערב. אולם רק לאחר מלחמות האזרחים ולאחר שהשלטון המרכזי הצליח לבסס את עצמו בתקיפות במאה ה19 ניתן היה להתחיל ולבנות בסיס אמיתי לקשרי יפן עם העולם החיצון. אחד הכוחות המרכזיים בו השקיע יפן את מרצה היה פיתוח הצבא והצי, פיתוח זה הוכיח את עצמו לאחר שב-1904 ניצחה יפן את רוסיה במלחמת רוסיה יפן הוכיחה את יכולתה הצבאית. מכאן ועד מלחמת העולם השנייה תתחמש יפן ותהפוך לאחת המדינות החזקות באזורה.

מקורות:

בן עמי שילוני, יפן המסורתית, הוצ' שוקן, 1994.
קנדי פול, עלייתן ונפילתן של המעצמות, הוצ' דביר 1992.
פרופ' אברהם נווה, מודרניזציה ותמורות ביפן, מחשבות , אפריל 1981.
נווי אבי, יפן האחרת, הוצ' מיילי, 1980.

תגים:

מודרניזציה · אימפריות · פיתוח · קפיטליזם · מערב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התמורות שעברה יפן בין 1945-1900", סמינריון אודות "התמורות שעברה יפן בין 1945-1900" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.