היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגורמים למדיניות האימפריאליסטית של יפן הקיסרית (1858-1900) ותוצאותיה

עבודה מס' 065240

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הסיבות, המניעים והתוצאות של האימפריאליזם.

5,831 מילים ,15 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

יפן היתה קיסרות עד המאה ה- 20 בעלת כח צבאי מיומן וגדול שנשענה על צבא עממי שכלל גם את הסמוראים האגדיים(1).
בלחץ המערב חתמה השוגונות בשנת 1858 לא בלי היסוסים רבים על הסכמי מסחר בלתי שוויוניים עם המעצמות הזרות. נמליה נפתחו אל סחר החוץ אולם שנאת הזרים פשטה אל חוגי הסמוראים, בייחוד באחוזות שבדרום מערב הארץ. האינפלציה הכבידה על תנאי המחיה של שכבות עממיות, המידות התרבות האלימות גרה, "המשטר הישן" של שושלת טוקוגאווה התמוטט לבסוף ובשנת 1867 החזיר השוגון את השלטון לידי הקיסר(2).
מדינת מידי החדשה- על שמו של מיג'י טנו המכונה מוצוהיטו, הקיסר שחנך את "עידן מאיגי" המודרני- ביצעה במה שנים שינויים מבניים מפלגים מוך כוונה מוצהרת ליצור "אומה עשירה" ו"צבא חזר" כתנאי הכרחי לשמירת העצמאות הלאומית. על נמת להבטיח את הצלחה של המדיניות החדשה היה צורך בשינון "הטכניקות המערבות" אך זאת בלא לזנוח את "הרוח היפנית" מסורתית(3).
ואכן תוך דור אחד העניקה יפן לעצמה את העצמאות לביצוע מהפכה תעשייתית מוצלחת. מעמד הסמורים הישן השתלט עמדות המפתח במנהל והבשילה בסיועם של מוחים זרים, מנהיגי האומה ובראש הקיסר מידי בכבודו ובעצמו, עודדו את חדירות האופנות המערביות(4).

העבודה הנוכחית תעסוק באימפריאליזם שהתפתח באותם שנים כאשר יפן כבשה ארצות שכנות לה ובראשן טאיוון. העבודה תבחן את הסיבות, המניעים והתוצאות של אמפריאליזם זה. שאלת המחקר היא מהם הגורמים שדחפו את יפן להיות מעצמה אימפריאליסטית ?
---------------------------------------------------------------------
1. קארל פון וואלפרן סוד עוצמתה של יפן, עמוד 2.
2. שם, עמוד 3.
3. הררי א. "מקומה של יפן בהיערכות העולמית החדשה", עמוד 2.
4. Akamatsu p Meiji- 1868 pp.34-35.

ראשי פרקים:
1 מבוא
1.1 הצגת התקופה
1.2 מטרת העבודה
2 הגורמים להיווצרות האימפריאליזם
3 הסיבות לפלישה לטאיוון, לאור מגמת אימפריאליזם
4 מלחמת סין יפן וסיפוח טאיוון
4.1 הפעולות המדיניות באזור המזרח הרחוק
4.2 היציאה למלחמה
5 מלחמת רוסיה יפן וסיפוח קוריאה
6 השלטון הפנימי בתקופה האימפריאליסטית
6.1 חוקת מייג'י
6.2 הרפורמות האגרריות
7 ההשלכות הבינלאומיות לאור המגמות האימפריאליסטיות
8 סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

האימפריאליזם פרושו שליטה של מדינה גדולה אחת על מדינות אחרות על מנת להפוך את כולם למעין יחידה אחת. לאימפריאליזם סיבות רבות וגם אידיאולוגיה מוצקה מאחוריה. למעשה על ההגדרה של המושג חשבו רבים וטרם הגיעו למסקנה מגובשת .
הסיבות להתפשטות האימפריאליזם היו:
-הסיבה הראשונה היא הסיבה הכלכלית. סיבה זו הוזכרה ע"י המרקסיסטים כסיבה העליונה מדוע אין להרשות שיטה זו. השיטה דוגלת ביתרונות לגודל כלומר ככל שאתה גדול יותר כך יותר קל לך ליצר דברים מחד, ומאידך אתה יכול לשווק את אותם מוצרים ליותר ויותר מקומות.

תגים:

מלחמה · כיבוש · קיסר · סמוראי · שוגון · מעצמה · מעצמות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגורמים למדיניות האימפריאליסטית של יפן הקיסרית (1858-1900) ותוצאותיה", סמינריון אודות "הגורמים למדיניות האימפריאליסטית של יפן הקיסרית (1858-1900) ותוצאותיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.