היישום אינו מחובר לאינטרנט

הרקע האידיאולוגי למלחמת העולם הראשונה

עבודה מס' 065623

מחיר: 433.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מדוע החלה המלחמה דווקא בזמן מסוים זה, ומה היו הנסיבות שגרמו למלחמה? וכיצד נוצרה הסיטואציה שהובילה למלחמה?

12,317 מילים ,25 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בבואנו לדון בהשפעת האידיאולוגיות בתקופה שקדמה למלחמת העולם הראשונה, עלינו לזכור את הכלים המשוכללים שעמדו עתה לשרותן. האידיאולוגיות לא הוגבלו כעת לחוג צר של אנשים, אלא הפכו נחלת ההמון הרחב באמצעות הג'ורנאליזם החדש, החינוך הפורמלי והחינוך הצבאי שהכוונו ע"י המדינה הלאומית החדשה. כדי להבין את השפעתם העצומה של טרייטשקה ( HEINRICH VON TREITSCHKE) ולמפרכט (LEMPRECHT) (3), עלינו לזכור שהם היו פרופסורים באוניברסיטאות גדולות והרצאותיהם התקבלו ע"י מאות אלפי סטודנטים כתורה משמים.

בדיון ברקע למלחמה ניתן לשאול את שתי השאלות הבאות:
1) מדוע החלה המלחמה דווקא בזמן מסוים זה, ומה היו הנסיבות שגרמו למלחמה?
2) כיצד נוצרה הסיטואציה שהובילה למלחמה? (4)

בעבודה זו יעבור כחוט השני נושא הגזענות וההבטים הנגזרים ממנו. ברצוני להצביע על התפשטות דוקטרינות גזעניות שונות בכל מדינות אירופה, מה ששולל את סעיף האשמה הבלעדית של גרמניה למרות התעצמותה בים, בצבא ובתיעוש. עם זאת דווקא עיון מדוקדק בהתפתחות האידיאולוגיות בארצות השונות מבליט את אשמתה של גרמניה. אידיאולוגיות המכוונות במישרין ובעקיפין למלחמה הגיעו לשיא יוצא דופן בגרמניה בתקופה שלפני ומשך מה"ע ה- 1, אך אילו אשמת המלחמה הייתה נקבעת רק על פי התפתחות האידיאולוגיות, היתה גרמניה זוכה.

תוכן העניינים
-מבוא
הגדרת אידיאולוגיות
- דרווין והדרוויניזם החברתי
ניטשה -
א. שקיעת התרבות המערבית
ב. ניהיליזם ערכי מוסרי
ג. אדם חדש (על אדם).
- מלאומיות ללאומנות
- הנצרות - קתולים, פרוטסטנטים
- גזענות
- המיליטריזם הגרמני וגזענות
- אימפריאליזם והגזענות
סיכום
ביבליוגרפיה

הערות מערכת:
* לא בכל העבודה צויינו מראי מקום.
* מקורות העבודה הם ברובם משנות השמונים ומטה.

קטע מהעבודה:

לקראת מלחמת העולם הראשונה ביקשו חוגים לאומניים בגרמניה להתבסס על דבריו ורבים מרעיונותיו עברו גלגולים שונים והתאמות שעיוותו למעשה את הרעיון המקורי שלו. דבריו הוצאו מהקשרם ויוחסו לו פרשנויות שהיו רחוקות מן הכוונות האמיתיות שלו. יש לשער ששפתו הלא בהירה והמעורפלת של ניטשה היא אחת הסיבות לסילופים אלה. אכזבתו של ניטשה מן החברה והתרבות בנות זמנו היא זו שחיזקו את רצונו ליצור "אדם חדש".

ערב מלחמת העולם הראשונה שררה אוירה של מחאה נגד הישן, נגד השעמום הבורגני. מחאה זו משכה צעירים רבים ועודדה אותם להצטרף לתנועת הנוער הגרמנית אשר ייצגה צעירים רבים שביקשו להיחלץ מן המודרניות וחיפשו התחדשות רוחנית. מלחמת העולם הראשונה שעמדה בפתח, פתחה בפני הנוער דרך חדשה. האוירה שאפיינה את הדור לפני מלחמת העולם הראשונה וגם לאחריה מצביעה על דור של צעירים אשר שאף לשינוי דרסטי וביקש לחוות את הסביבה באופן רגשי ולא-רציונלי. נוצר זרם אנטי-אינטלקטואליזם שדגל בהרפתקנות ושחרור אנרגיה.

תגים:

אידיאולוגיה · מלחמת · העולם · מיתוסים · גזענות · לאומנות · גרמניה · מעצמות · אירופה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הרקע האידיאולוגי למלחמת העולם הראשונה", סמינריון אודות "הרקע האידיאולוגי למלחמת העולם הראשונה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.