היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח מלחמת לבנון הראשונה במסגרת הלוחמה הא-סימטרית

עבודה מס' 065419

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח קבלת ההחלטות במלחמת לבנון הראשונה מה-3 עד ה-6 ביוני, כולל אסטרגטיות של לחימה א-סימטרית בין ארגון למדינה.

1,686 מילים ,8 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

העבודה כוללת את הנחות העבודה של ממשלת ישראל והאסטרטגיה שנקטה אל מול התקפות אש"ף בשנת 1982 עד ההחלטה לצאת למלחמת לבנון במבצע צבאי רחב היקף. העבודה גם משווה בין הנחות ואסטרטגיות שונות לבין האסטרטגיה שנבחרה.

ראשי פרקים:
1. רקע
2. ההנחות התיאורטיות והאסטרטגיה
3. האם התממשו ההנחות התיאורטיות?
4. השוואה מול תיאוריות ואסטרטגיות נוספות
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

היציאה למבצע: העילה המיידית למבצע שלום הגליל הייתה ניסיון התנקשות בשגריר ישראל בבריטניה, שלמה ארגוב, על ידי מחבלים פלסטינים, אנשיו של אבו נידאל, שהתנגדו לשלטון הפת"ח באש"ף ונתמכו על ידי עיראק, ב-3 ביוני 1982. למרות שהמחבלים לא היו מאש"ף הגישה בממשלה הייתה של "אבו נידאל, אבו שמידאל. צריך לדפוק את אש"ף!" (רפאל איתן) ולכן החליטה הממשלה , חרף הסכם שביתת הנשק של יוני 1981, על הפצצת מתקני אש"ף בלבנון, לאחר שנוכחותו והתבססותו נתפסה כמאיימת.
התגובה הצה"לית גררה ירי קטיושות לעבר יישובים ישראלים ולמעשה פתחה את מלחמת שלום הגליל.
מטרות המבצע:
1. הוצאת יישובי הצפון מטווח הקטיושות של אש"ף (המטרה המוגדרת המופיעה בפקודת המבצע של צה"ל ערב היציאה למלחמה).
2. ביסוס שלטון פרו ישראלי בלבנון.
3. הרחקת הכוחות הסורים מלבנון.
4. חיסול אש"ף.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח מלחמת לבנון הראשונה במסגרת הלוחמה הא-סימטרית", סמינריון אודות "ניתוח מלחמת לבנון הראשונה במסגרת הלוחמה הא-סימטרית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.