היישום אינו מחובר לאינטרנט

הסיבות לפרוץ האינתיפאדה הראשונה ולסיומה

עבודה מס' 067723

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הגורמים שהביאו לפרוץ האיניתפאדה הראשונה ואת הגורמים שהביאו לסיומה.

4,587 מילים ,5 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

האינתיפאדה היא התקוממות אלימה שפרצה בשטחים בשמונה בדצמבר 1987 נגד השלטון הישראלי, והסתיימה עם ירידת מפלס האלימות ב-1991 וסיום מהותי יותר עם חתימת הסכמי אוסלו ב-1993 ויצירת הרשות הפלסטינית.
עם פרוץ אינתיפאדת אל אקצה, קיבלה האינתיפאדה שהחלה ב- 1987 את הכינוי האינתיפאדה הראשונה. האינתיפאדה התאפיינה בהשתתפות מאסיבית של האוכלוסייה, שימוש בנשק קר בעיקר אבנים ובקבוקי תבערה, ולכן ההתקוממות כונתה גם "מלחמת האבנים".

בעבודה זו אנסה לנתח את הגורמים שהביאו לפרוץ האיניתפאדה ואת הגורמים שהביאו לסיומה.
העבודה תהיה מורכבת מארבעה פרקים:
הפרק הראשון יעסוק בגורמים שהובילו לפרוץ ההתקוממות. בינהם: ייאוש ועוני, קיפוח, המרכיב הדתי, פריחה של דור צעיר, האכזבה מאש"פ, הירידה בהרתעת צה"ל וכדומה.
בפרק השני אנסה לנתח את אופי ההתקוממות.
בפרק השלישי אדון בשאלות כיצד האינתיפאדה נסתיימה ומה היו תוצאותיה.
הפרק הרביעי יוקדש לסיכום ומסקנות.

קטע מהעבודה:

הגורם הבסיסי ביותר היה הייאוש. ייאוש נוצר בקרב האוכלוסייה ביחס לפתרון הבעיות הלאומיות שלהם כקבוצה שחיה תחת כיבוש במשך עשרים שנה. מדובר גם מייאוש מאש"פ ומהעולם הערבי.
לכך יש להוסיף את תחושת ההשפלה שהתושבים חוו, ואת תנאי החיים הקשים, בעיקר במחנות הפליטים(4). תנאי החיים הקשים הפכו לקשים מנשוא ככל שהאוכלוסייה הערבית התרחבה וגדלה. ברצועת עזה התגוררו 160 אלף פליטים, הם גרו בתנאים תת אנושיים, בצפיפות משוועת, ללא מים זורמים וביוב שזורם ברחובות. השאר התגוררו בשכונות עוני, רק שישית מסך הפליטים ברצועה חיו בתנאים סבירים. אריה שלו מציין, כי פליטים אלו שחיו בתנאים סבירים יותר לא היו מעורבים כמעט בכלל בתחילת ההתקוממות. פליטי המחנות היו אלו שהובילו בהתחלה את המרד, זאת משום, שמחד החריף מצבם בשל הגידול הדמוגרפי, ובנוסף עלו הציפיות שלהם לנוכח החיים הנוחים בהם נתקלו כאשר נכנסו לעבוד בישראל(5) .

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הסיבות לפרוץ האינתיפאדה הראשונה ולסיומה", סמינריון אודות "הסיבות לפרוץ האינתיפאדה הראשונה ולסיומה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.