היישום אינו מחובר לאינטרנט

המיזם המשותף הבינלאומי

עבודה מס' 065621

מחיר: 482.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת הבדלי תרבות לאומית וארגונית כגורם להצלחת המיזם המשותף הבין-לאומי.

4,381 מילים ,17 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בריתות אסטרטגיות הן צורה חשובה מאוד של שיתופי פעולה בין לאומיים אשר קיבלו סיקור נרחב בספרות המקצועית. פירמות היוצרות בריתות אסטרטגיות לרוב אינן יכולות להשיג את יעדיהן לבד. מכאן שללא תלות בגודל הפירמה, קטנה, גדולה או בינונית, הן יכולות לנצל בריתות אסטרטגיות לטובתן Mockler R.J)2001).
שותפויות אסטרטגיות הפכו לאחד מהכלים העיקריים של הפירמות לשיפור ושימור רמת התחרות שלהם, במיוחד כאשר גודלן הקטן מונע מבעדן ליטול על עצמם פרוייקטים רבים בעצמם(Lajara, Lillo& Sempere,2003).
אחת הצורות הפופולריות של שיתופי פעולה אסטרטגיים בין חברות היא הקמת מיזם משותף בינלאומי (International Joint Venture). המיזם המשותף הבינלאומי מסייע לחברות להתמודד עם התחרות הגלובלית, להפחית סיכונים, להיכנס לשווקים חדשים ולהשיג משאבים, טכנולוגיה, ידע, הון, כוח אדם, קשרים פוליטיים). עם זאת הוא טומן בחובו חסרונות, קונפליקטים וקשיים הדורשים אימוץ תפיסה ניהולית שונה.

מנתונים שהצטברו ממחקרים רבים שנעשים בשנים האחרונות, עולה כי אחוז הכישלון של מיזמים משותפים בין-לאומיים הוא גבוה ביותר(יחזקאל ושנקר, 2001).

מיזמים משותפים בינלאומיים דיווחו על בעיות תקשורת, שיתוף פעולה, מחויבות, וקונפליקטים בפתרון בעיות אשר נגרמים בשל הבדלי התנהגות וערכים בין השותפים אשר בזה אחר זה גורמים לבעיות אינטראקציה המשפיע לרעה על ביצועי המיזם המשותף(Vijay, Fariborz, Choi, Chao & Seung 2002). הבדלי התנהגות וערכים בין שותפים בעלי מרחק תרבותי משפיעים על פירוש ותגובות לנושאים אסטרטגים וניהוליים, ומרכיבים קשיים עסקיים במיזם המשותף הבינלאומי (Park & Ungson,1997).
מאחר ותרבות נתפסת כגורם מהותי במיזם המשותף הבינלאומי, מחקרים רבים הדנים בפעילות העסקית הבינלאומית בחנו את השפעת התרבות הלאומית והארגונית על חברות רב לאומיות במגוון תחומי פעילותיהן. במחקרים אלו חקרו את הסיבות לכישלונן של חברות ואת הסיבות להצלחתן של אחרות ומצאו שהתוצאות אינן חד משמעיות, חלק מהחוקרים מצאו שביצועי המיזמים המשותפים הבינלאומיים מושפעים לטובה ממרחק תרבותי, בעוד שחוקרים אחרים דיווחו על השפעה שלילית.

נושא עבודת המחקר שבחרתי לבדוק הוא השפעת הבדלי תרבות לאומית וארגונית כגורם להצלחת המיזם המשותף הבין-לאומי.
בחרתי בנושא זה כדי לנסות ולהבין את השפעת הבדלי התרבות להצלחתו או כישלונו של המיזם המשותף הבינ"ל ובעקבות כך לנסח כללי ניהול, לפיהם חברות רב לאומיות יוכלו להסתגל ביתר קלות ולהפיק יעילות מרבית.
שיטת המחקר: סקירת מאמרים ומחקרים שעסקו בנושא, ובחינת הקשר בין הבדלי תרבות של שותפים על הצלחת השותפות האסטרטגית בינ"ל, תוך התמקדות במיזמים משותפים בינ"ל.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע תיאורטי
מהו מיזם משותף בין-לאומי?
כיצד נמדוד את אפקטיביות המיזם המשותף הבין-לאומי?
מהי תרבות - הגדרה
השערות מחקר
סקירת ספרות/שיטה ממצאים
דיון וסיכום
המלצות
מגבלות
ביבליוגרפיה ומקורות

קטע מהעבודה:

מיזם משותף הוא ישות חוקית ועצמאית המייצגת בעלות משותפת של שני ארגונים הורים או יותר, שבו ההנהלה הראשית של לפחות אחד מהארגונים ההורים נמצאת מחוץ למדינה שבה פועל המיזם. הישות נמצאת תחת פיקוח משותף של הארגונים ההורים, שכל אחד עצמאי מבחינה כלכלית וחוקית כלפי האחר. מיזמים משותפים מזו תקופה ארוכה דרך מעודפת לכניסה לשווקים זרים/חדשים.

המיזם המשותף הבין-לאומי הוא כאמור אחד מסוגי השותפויות האסטרטגיות הבין-לאומיות שהולך והופך פופולרי ביותר (יחזקאל ושנקר, 2001).

תגים:

מרחק תרבותי · תרבות · תרבות לאומית · תרבות ארגונית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המיזם המשותף הבינלאומי", סמינריון אודות "המיזם המשותף הבינלאומי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.