היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת ההזדקנות על זיכרון אפיזודי

עבודה מס' 065574

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת 90 נבדקים באמצעות מבחנים ממוחשבים.

5,055 מילים ,24 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

המטרה העיקרית של המחקר הנוכחי הייתה לבדוק את השפעת הגיל על זיכרון אפיזודי ועל מטא-זיכרון. 90 נבדקים צעירים (גילאי 18 עד 30), בגילאי ביניים (גילאי 31 עד 50) ומבוגרים (גילאי 51 ומעלה) השתתפו במחקר. הנבדקים התבקשו למלא שאלון מאפיינים דמוגרפיים, אישיים, תפקודיים ומטא-זיכרון ולעבור מבחנים ממוחשבים לבדיקת זיכרון אפיזודי מילולי ותמונתי. הממצאים הראו כי ביצוע זיכרון אפיזודי של מבוגרים נמוך משל צעירים וכי קיימים הבדלים בין ביצועי הזיכרון האפיזודי המילולי לבין ביצועי הזיכרון האפיזודי התמונתי אצל מבוגרים בהשוואה לצעירים. כמו כן, נמצא קשר שלילי בין מטא-זיכרון של מבוגרים לביצועיהם.

קטע מהעבודה:

אנשים בגיל העמידה מדווחים לעיתים על ירידה ביכולת ללמוד ולזכור מידע חדש. אנשים מבוגרים יותר, בגילאי 60 ו -70 מתלוננים על שיכחה וחוסר יכולת להחזיק מידע בזיכרון. אפילו מוקדם יותר, בגילאי 40 ו -50, אנשים רבים מבחינים בכך שהזיכרון שלהם כבר אינו טוב כפי שהיה. אחת המטרות במחקר הנוכחי היא לבדוק האם ההערכה העצמית של הזיכרון אצל אנשים מבוגרים היא אובייקטיבית או שאינה נכונה וביצועי הזיכרון שלהם בפועל טובים יותר מהאופן בו הם תופסים את הזיכרון של עצמם. המונח מטא-זיכרון הינו סוג של זיכרון הכולל הערכה עצמית של יכולות הזיכרון, ידע על זיכרון ועל אסרטגיות שיפור ושימוש בו, וכן יכולת אומדן רמת קושי של מבחן זיכרון (Craik et al, 1995; מאוחר יותר נרחיב בעניין המטא-זיכרון) להלן נציג סוגי זיכרון נוספים.

תגים:

זכרון · ארוך · טווח · הזדקנות · זיקנה · טווח · קצר · סמנטי · שיכחה · תפקודים · קוגניטיביים · קוגניציה · ירידה · קוגניטיבית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת ההזדקנות על זיכרון אפיזודי", סמינריון אודות "השפעת ההזדקנות על זיכרון אפיזודי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.