היישום אינו מחובר לאינטרנט

חיזוי בעידן המידע: האטה משמעותית של תהליך ההזדקנות ההזדקנות

עבודה מס' 067145

מחיר: 72.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האספקטים השונים של תהליך ההזדקנות וסיקור הסיבות להאטה המשמעותית של תהליך ההזדקנות (תוחלת חיים ממוצעת מעל 100).

2,131 מילים ,7 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

עד לפני כעשור, רוב הביולוגים האמינו כי תהליך ההזדקנות הוא בלתי הפיך ובלתי נמנע. האמונה הייתה כי אנשים מזדקנים, מתבלים ובסופו של דבר מתים. בתחילת שנות התשעים נערך מחקר באוניברסיטת קליפורניה בתולעים ובו נמצא כי מוטציית גן הנקרא daf-2 הכפילה את תוחלת חייהם של התולעים. באותו רגע החל המרוץ למציאת "מעיין הנעורים" הגנטי בבני אנוש. תגלית זו ותגליות מאוחרות יותר גרמו לכך שחגיגת יום הולדת בן שלוש ספרות היא דבר אפשרי
(Rotman, 2006)
יש הטוענים כי עלינו להתייחס לזיקנה לא כאל "מצב טבעי ובלתי נמנע", אלא כאל "מחלה" שניתן ורצוי לטפל בה. העלייה בשנים אינה מחייבת, לפי אותם גורמים, ירידה במצב התפקודי. דרושה אפשרות לטפל בזיקנה, קרי במחלת הזיקנה, ממש כמו בכל מחלה אחרת, וכך ניתן יהיה להאט את התהליך. להלן מספר דרכים שבאמצעותן ניתן, אולי, להאט את תהליך הזיקנה (אזולאי, 1998).

בעבודה זו אנסה לסקור את הסיבות האפשריות לזירוז תהליך ההזדקנות, נבדוק את כיווני המחקר כיום בנושא זה, ונעבור על מספר דרכים שבאמצעותן, ניתן, אולי, להאט את תהליך ההזדקנות.

תוכן עניינים:
א. מהו המצב בנושא תהליך ההזדקנות והאטתו נכון להיום (השנים האלו)?
1- מהי תוחלת חיים?
2- תהליך ההזדקנות
3- האטת תהליך ההזדקנות
4- השינוי הדמוגרפי בשנים האחרונות
ב. מהן הבעיות ו/או האפשרויות הפוטנציאליות בעתיד בנושא האטה משמעותית של תהליך ההזדקנות (תוחלת חיים ממוצעת מעל 100)?
ג. מה "עלינו" כחברה לעשות כדי להגשים את הפוטנציאל החיובי ולמנוע את הסכנות?
ד. השפעת האטה משמעותית של תהליך ההזדקנות (תוחלת חיים ממוצעת מעל 100) על תחומים נוספים
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תוחלת החיים היא מדד סטטיסטי לממוצע, או לתוחלת המתמטית, של משך החיים הנותר לפרט בקבוצה נתונה. ב-100-200 שנה האחרונות של ההיסטוריה האנושית חל גידול דרמטי בתוחלת החיים ביחס למאות השנים שלפני כן. בסוף המאה ה-19 הגיעה תוחלת החיים בלידה בארצות המפותחות לכ-50 שנה ובאמצע המאה ה-20 לכ-65 שנה. הגידול נבע בעיקר משיפור בהיגיינה (רק במאה ה-19 הבינו הרופאים שהם חייבים לשטוף ידיים לפני ניתוח או טיפול, כולל לידה), ירידה דרמטית בתמותת תינוקות, גילוי האנטיביוטיקה והתקדמות עצומה ביכולת להחזיק חולים בחיים במשך שנים בעזרת מכשירי הנשמה וחומרים שונים. הגידול הרב ביותר התרחש בחלקים העשירים ביותר של העולם, אך אותן תוצאות מתפשטות כעת לעוד חלקים בעולם עם השיפור בכלכלה ובתשתית בהם. היוצא מן הכלל העיקרי של הדפוס הכללי של גידול תוחלת החיים מתקיים בארצות שהאיידס פגע בהן באופן הקשה ביותר, בעיקר בארצות אפריקה שמדרום לסהרה, שם נרשמו בשנים האחרונות ירידות משמעותיות בתוחלת החיים בעקבות המחלה. (ויקיפדיה)

תגים:

תוחלת · חיים · זיקנה · הזדקנות · מדע · מידע · חיזוי · ניבוי · עתידנות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חיזוי בעידן המידע: האטה משמעותית של תהליך ההזדקנות ההזדקנות ", סמינריון אודות "חיזוי בעידן המידע: האטה משמעותית של תהליך ההזדקנות ההזדקנות " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.