היישום אינו מחובר לאינטרנט

תקציב רשות הדואר

עבודה מס' 065557

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התקציב ואלמנטים מרכזיים המרכיבים ומשפיעים על תהליך התקצוב ונגזרותיו - בחינת המבנה הארגוני של רשות הדואר ואת אופן התקצוב הנהוג בה, על יתרונותיו וחסרונותיו.

5,761 מילים ,12 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

המונח תקציב ציבורי הנו אחד הנושאים המרכזיים בתחום הניהול של ארגונים ציבוריים הזוכה לטיפול נרחב בספרות המקצועית. חשיבות תהליכי ושיטות התקצוב הציבורי , אינן רק בהיבטים המאקרו כלכליים והחשבונאים המאפיינים את העיסוק המסורתי בתקציב הציבורי, אלא גם בהיבט של התקציב כמכשיר ניהולי.
כיום קיימת מגמה להתייחס לתקציב כאל תהליך ארגוני מרכזי של הקצאת משאבים. גישה זו מאפשרת השגת שיפורים בתהליכי ניהול כגון תכנון, בקרה, הערכה וקבלת החלטות כאמצעים המאפשרים ניצול מיטבי של משאבים מוגבלים במונחי עלות תועלת. הגם שהמודלים התקציביים המקובלים יושמו הלכה למעשה במספר רב של ארגונים עדיין קיימים ליקויים אשר אינם מאפשרים אופטימיזציה בהשגת המטרה של ניצול התקציב כמכשיר ניהולי.

בעבודה זו נציג סקירה תאורטית של שיטות התקצוב, נבחן את מבנה רשות הדואר , מטרותיה ויעדיה , התרחבות פעילותה בשנים האחרונות בסביבה תחרותית והתמודדותה מול האיומים הצפויים בעתיד. נציג וננתח את תהליך התקצוב ברשות הדואר, נבחן את ההתאמה של חלק מן הגישות התאורטיות לתהליכי תכנון התקציב ברשות.
ננתח היבטים פוליטיים בתהליך התקצוב ברשות הדואר , נדון ביתרונות ובחסרונות של תהליך התקצוב הקיים ונציג מסקנות והמלצות לייעול ושיפור התהליך.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. הארגון מטרותיו ויעדיו
3. סקירת שיטות תקצוב
4. ניתוח תקציב רשות הדואר
5. ניתוח היבטים פוליטיים של תהליך התקצוב
6. יתרונות וחסרונות תהליך התקצוב הקיים.
7. סיכום והמלצות
8. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

א. רשות הדואר - הבסיס החוקי -
רשות הדואר הוקמה על פי חוק רשות הדואר, התשמ"ו - 1986, שהתקבל בכנסת ה- 14 בינואר 1986, והיא החלה לפעול כגוף סטטוטורי עצמאי ב- 31 במרץ 1987.
החוק היתווה לרשות הדואר שלושה יעדי על :
1) שיפור השירותים לציבור, פיתוחם והרחבתם.
2) ניהול הארגון על יסוד חישובים כלכליים וכמשק סגור הנושא את עצמו.
3) שיפור תנאי העבודה והשכר של העובדים בהתחשב בהתייעלותם.

תגים:

תקציב · ציבורי · אירגון · ציבורי · שיטת · תיקצוב

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תקציב רשות הדואר", סמינריון אודות "תקציב רשות הדואר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.