היישום אינו מחובר לאינטרנט

עונש המאסר מנקודת ראות בית המשפט

עבודה מס' 065554

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הפסיקות של מספר שופטי בית משפט בנושאים פליליים- בעיית הענישה אצל עבריינים, תוך דגש על השיקום

7,019 מילים ,34 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

אחת משיטות הענישה המודרניות היא שלילת החופש מאדם ע"י כליאתו במה שמכונה "בית סוהר". לכליאה תכלית נוספת והיא הרחקתו של העבריין מהחברה, היות והוא עשוי להיות מסוכן כלפיה.
אנשי הרשות השופטת- קרי השופטים הם אשר מחליטים על מאסרו של אדם. למאסר מספר אלמנטים כאשר הקרדינאלי ביותר הוא אורכו של המאסר.
הדעות בקשר לסיבה להטלת עונש חלוקות בינהם:
1. האם זהו תגמול לעבריין על אשר עולל
2. האם זהו רצון להחזירו למוטב
3. האם זהו רצון לשמור על שלמות החברה ולהרתיע אחרים מלחזור על מעשיו

לתפיסת העונש על פי אחד מהפרמטרים לעיל עשויה להיות השלכות על קביעת המאסר.
השופטים, כמו כל בני האדם, עשויים להיות מושפעים מגורמים רבים, ומעצם היותם שונים באופיים, עשויים לקבוע עונשים שונים לעבירות שלכאורה זהות.
בהכרעת הדין, פני מתן גר הדין, מקובל על פי סדר הדין הפלילי, לסקור את הנימוקים להרעשה ולעונש, וזאת בהרחבה יתירה על מנת שהצדק לא רק יעשה אלא גם יראה. בנימוקים אלו השופטים סוקרים את עברו של הנאשם, העבירה הנדונה ועצם חומרתה החברתית וכד'. לאור סקירתם הם מגיעים למסקנה ביחס לעונש, שלרוב בעבירות של עוון או פשע מוטל מאסר על הנאשם או עבודות שירות שהם מעין מאסר.
רק לעיתים רחוקות בתי המשפט מתייחסים לתיאוריות קרימינולוגיות, דנים בהם ומסיקים מסקנות.

מטרת העבודה הנוכחית היא לסקור פסיקת מספר שופטי בית משפט בנושאים פליליים. העבודה תדגום מבחר החלטות שלהם במשך שנה נדונה בנושא מסוים, תוך ניסיון להתחקות אחר עקביות מסוימת וקו מחשבתי ספציפי בהחלטותיהם. בין השאר ידונו:
1. מידת המאסר ביחס להנמקות לעונש.
2. דיון על כל אחת מההנמקות למאסר.
3. מהי מידת הזכרת השיקולים לעונש.
4. האם השופטים מזכירים תורות הענישה ? האם יש להם ידע בנושא.

פסקי הדין יהיו כאלו שהוכרעו ע"י שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב, ויערך על עבירות אינוס, שהן מהעבירות השכיחות ואופיין דומה.
שיטת הניתוח תהיה איכותנית, לאור מורכבות פסקי הדין.

תוכן העניינים:
1. מבוא
1.1 הצגת הנושא
1.2 מטרת העבודה
2. תיאוריות אודות ענישה
2.1 משמעות המאסר ומאפייניו העונשיים
2.2 סיבות הפשיעה
2.3 רעיון הענישה
2.4 תיאורית הגמול
2.5 תיאורית הדחיה (הרתעה)
2.6 תיאורית השיקום
2.7 שיקולים של אינטרס הציבור
2.8 עמדת העברניים
3. מחקר
3.1 שיטת המחקר ואוכלוסיית המדגם
3.2 סקירת הכרעות הדין וגזרי הדין.
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בהישלח אדם למאסר חלים שינויים בכל הסובב אותו ובכל מהלך חיי משפחתו. כל זאת למרות שקיימות בימנו שיטות איו ספור לטיפול באסיר ובבני משפחתו, טיפולים המקיפים את כל מסגרת חייו. כבר לפני 40 שנה, במחקר שערכו E.S ZEMANS AND R.CAVAN בשנת 1958 הוצגה השאלה מהם יחסי המשפחה של האסירים הנשואים טרם מאסרם, ומה קורה ליחסיהם לאחר מאסרם. אינטואיטיבית נראה שיש הבדל בין המצבים, בעיקר כאשר המאסר הינו מאסר ראשון .
מערכת הפיקוח החברתית הדנה אדם למאסר פוגעת בעקיפין גם באישתו ובילדיו בגורמה לפרידה הכפויה. פגיעה זו עלולה להיות אחד מארועי המשבר במשפחה, אשר החלו עם עם מעצרו של האב, שפיטתו וביצוע גזר הדין.

תגים:

מאסר · משפט · עבריינות · רשות · שופטת · עונש · ענישה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עונש המאסר מנקודת ראות בית המשפט", סמינריון אודות "עונש המאסר מנקודת ראות בית המשפט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.