היישום אינו מחובר לאינטרנט

סוגיית הנשק הגרעיני בישראל

עבודה מס' 065515

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת אמנות בינ"ל והמדיניות הישראלית.

3,829 מילים ,7 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

הנשק הלא קונוונציונאלי נחלק לקטגוריות רבות מבחינה טכנולוגית. התפתחות הטכנולוגיה של ייצור הנשק הלא קונבנציונאלי שינתה באופן מהותי את החשיבה האסטרטגית בזירה הבינלאומית. בעקבותיה חלו שינויים ביעדי האסטרטגיה (המעבר מהגנה להרתעה) ובקשר שבין הגנה להתקפה, שינויים המוצאים ביטוי מובהק ביותר במעבר מ"מאזן הכוחות" שאפיין את עידן הנשק הקונבנציונאלי ל"מאזן האימה" הגרעיני. לדבר יותר מהשלכות צבאיות, הוא גרר גם שינוים במבנה קבלת ההחלטות המדיניות, ביחסים בין הדרגים האזרחיים והצבאיים, ויש הגורסים שאף הביא לחלוקה מחדש של העוצמה במערכת הבינלאומית.
בעבודתי זו אעסוק בסוגיית הנשק הגרעיני תוך התמקדות של התופעה במדינת ישראל והשפעתה על המצב המדיני הישראלי.

הערת מערכת: לא בכל העבודה צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

במאי 1975 התקיים בז'נבה, בהתאם לסעיף 8 של החוזה להפצת נשק גרעיני, כנס מיוחד לשם סקירת קיום החוזה במשך חמש שנים מאז שנכנס לתוקף. ההתפתחויות של העת האחרונה, לרבות האופי השברירי של הדטנט האמריקאי רוסי כפי שהודגם במלחמת יום הכיפורים באוקטובר 1973; פגיעות העולם לנשק הנפט הערבי; המשך הפיתוח והניסוי של נשק גרעיני בידי חמש חברות "המועדון הגרעיני"; הצטרפות הודו ל"מועדון" ע"י הניסוי שבצעה במאי 1974; התפשטות הטכנולוגיה הגרעינית להפקת חשמל בכורי כוח במדינות המפותחות ונכונותן לייצא טכנולוגיה זאת לכל מדינה תמורת חומרי גלם או השפעות מדיניות; המעבר של שתי מעצמות העל לדוקטרינה אסטרטגית של פיתוח כושר פגיעה בכוחות גרעיניים ב"מכה ראשונה" במקום דוקטרינת הרתעה, הגורסת פיתוח כוחות רק לתגמול גרעיני ב"מכה שנייה"; וכן לבסוף, הזחילה וההיסוסים שבהתקדמות בדיונים על הגבלת החימוש הגרעיני בין רוסיה וארה"ב - כל אלה מעמידים בספק את קיומו של החוזה לאי הפצת נשק גרעיני.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סוגיית הנשק הגרעיני בישראל", סמינריון אודות "סוגיית הנשק הגרעיני בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.