היישום אינו מחובר לאינטרנט

מדיניות הענישה בנושא עבירות אונס

עבודה מס' 065445

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת השינויים שחלו בחקיקה בתחום עבירות האונס וההחמרה במדיניות הענישה כתוצאה מכך.

2,396 מילים ,13 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

מעשה ברופא אלילי תל-אביבי, שכינה עצמו "פרופסור", והודיע לחולה שהגיעה אליו כי היא חולה מאוד ותרופתה היחידה היא אם תשכב עמו (גז ורונן, 1990).

מעשה זה נחשב כיום עפ"י חוק העונשין, תשל"ז - 1977 לעבירת אונס שהיא בעצם עבירת מין הטרוסקסואלית המתבצעת תוך כפיה וכוללת אינוס אם במרמה או לא, בעילת קטינה, מעשה סדום ועוד.
עבודה זו תתמקד בנושא החקיקה ובמדיניות הענישה בעבירות האונס במדינת ישראל. מטרת העבודה היא להדגים את השינויים שחלו בחקיקה בתחום עבירות האונס ולהראות שכתוצאה מכך חלה החמרה במדיניות הענישה.
במסגרת העבודה יסקרו השינויים בחקיקה בנושא האונס מאמצע שנות ה- 70 ועד אמצע שנות ה- 90 וכן תסקר מדיניות הענישה אשר תכלול בתוכה סקירה על מטרות הענישה העיקריות: הרתעה כללית ואישית, שיקום ומניעה; ולבסוף תוסקנה מסקנות בנוגע למדיניות הענישה בעבירות אונס.

תוכן עניינים:
מבוא
סקירת החקיקה בנושא האונס במדינת ישראל
מדיניות הענישה בנושא עבירות אונס
סיכום
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

בטרם אדון בשינויים שנעשו בחוקי האונס בתקופה האחרונה, אעמוד בקיצור על המרכיבים העיקריים של העבירה עפ"י סעיף 345 לחוק העונשין, תשל"ז - 1977, בטרם תוקן.
אונס הוסבר כ"העילה", כלומר חדירה לאיבר מינה של האישה ע"י גבר נגד רצונה ותוך שימוש בכוח פיזי או איומים בחבלה גופנית קשה; בתנאי שהמעשה בוצע "באורח בלתי-חוקי", ביטוי שלעיתים קרובות הובהר לרוב כפטור מאחריות כאשר המעשה התרחש במסגרת נישואין. כמו כן, לא היה ניתן להרשיע בהעדר סיוע לעדותה של המתלוננת. ניתן היה לחקור אותה על חיי המין הקודמים שלה, חקירה שנועדה לערער את אמינותה בעניין העדר הסכמה מצידה ליחסי המין במקרה המסוים הזה (סבה, 1992; סבה וליבן-קובי, 1995).

תגים:

אונס · עבירות · מין · עונש · אינוס · ההסכמה · נשים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מדיניות הענישה בנושא עבירות אונס", סמינריון אודות "מדיניות הענישה בנושא עבירות אונס" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.