היישום אינו מחובר לאינטרנט

האם מותר לבצע באישה בעלת ליקוי שכלי ניתוח קיסרי למרות אי הסכמתה לכך?

עבודה מס' 065408

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השאלה באמצעות בחינת שיטות משפט שונות ואבחון ההבדלים בשיטות משפט אלה ביחס לשאלתינו. המבוא: הנושא אותו בחרתי לחקור במסגרת עבודה זו

3,789 מילים ,35 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

הנושא אותו בחרתי לחקור במסגרת עבודה זו עוסק בהסכמה מדעת הנדרשת קודם לקבלת טיפול רפואי. בפרט, החלטתי לבחון מצב בו אישה שלא כשירה לתת הסכמה מדעת, מתנגדת לניתוח קיסרי ובכך מונעת מהעובר שברחמה טיפול רפואי הנדרש לשם הצלת חייו. נושא זה הינו מן המסובכים משום שישנן אפשרויות מספר לבחון את הנושא מבחינה משפטית. היבט אפשרי ראשון הינו הקונפליקט בין אינטרס היחיד לממש את זכותה לסרב לטיפול רפואי ואינטרס המדינה לקדושת החיים. אופציה שנייה היא בחינת השאלה כהתנגשות בין חובת הרופא להציל לבין הזכות לאוטונומיה וכבוד. ניתן אף להתייחס לנושא כהתנגשות בין חובת הרופא להציל לבין זכות האם להחליט החלטות אף אם החלטה זו תוביל למוות. ישנם אפשרויות רבות ומגוונות לבחינת הנושא. במהלך עבודה זו אבחן את עמדות המערכת המשפטית בישראל, ארצות הברית ואנגליה ואנסה לתת מענה לשאלות הרבות העולות מדיון בנושא זה.

תוכן עניינים:
מבוא
המשפט הישראלי
המשפט האמריקאי
המשפט האנגלי
ההבדל בין הדינים- דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו(1) נפתח במילים: "זכויות היסוד של האדם בישראל מושתתות על ההכרה בערך האדם,בקדושת חייו ובהיותו בן חורין..." מטרת חוק היסוד כמובא בסעיף 1א הינו "להגן על כבוד האדם וחירותו,כדי לעגן... את ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". סעיף 4 לחוק יסוד מבטא זאת בכך ש"כל אדם זכאי להגנה על חייו, על גופו, ועל כבודו". סעיף זה מכיל אף את זכות האדם לאוטונומיה על גופו ואת הזכות לקבל החלטות הנוגעות לגופו(2).

תגים:

הסכמה · מדעת · פסול · דין · טיפול · רפואי · משפט · משווה · עובר · לידה · רפואה · ומשפט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האם מותר לבצע באישה בעלת ליקוי שכלי ניתוח קיסרי למרות אי הסכמתה לכך?", סמינריון אודות "האם מותר לבצע באישה בעלת ליקוי שכלי ניתוח קיסרי למרות אי הסכמתה לכך?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.