היישום אינו מחובר לאינטרנט

האם מכונה יכולה להיחשב כבעלת אינטליגנציה?

עבודה מס' 065107

מחיר: 191.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה קצרה של הטיעונים בנושא- מבחן Turing, החדר הסיני של Searle, משפט אי השלמות של Godel.

2,003 מילים ,9 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

אינטליגנציה מלאכותית [Artificial Intelligences (AI)] נקשרת עם מספר רעיונות מרכזיים בפילוסופיה כגון: שאלת הגוף והנפש, תודעה, אפיסטמולוגיה, רצון חופשי ועוד. משום כך, בעשורים האחרונים קיימת פעילות רבה סביב שאלות פילוסופיות הקשורות לנושא.
ניתן להגיד שהמחקר הרציני בנושא אינטליגנציה מלאכותית התחיל במאמר של Turing משנת 1950 בשם: "Computing Machinery and Intelligence" והמשיך הן בבחינת רעיונות שונים בנושא, והן ביישום של תוכנות המספקות פתרונות לבעיות שונות (שמגבלות אנושיות מקשות או לא מאפשרות להגיע לפתרונן). בין השאלות שעומדות במסגרת הרעיונות והיישומים בנושא הן מה מרכיב אינטליגנציה אנושית, מתי ניתן לייחס למכונה מרכיבים אלו, האם יש מצב מסוים שבו ניתן להגיד שאין הבדל בין אינטליגנציה מלאכותית ואינטליגנציה אנושית וכד'.
בעבודה קצרה זו אסקור באופן כללי מספר מצומצם של טיעונים בדיון לגבי השאלה: 'האם מכונה יכולה להיחשב כבעלת אינטליגנציה'. הטיעונים שאסקור: מבחן Turing, החדר הסיני של Searle, הניסיון לגייס את משפט אי השלמות של Gödel כהוכחה לשוני מהותי בין אינטליגנציה אנושית למכונה, וכן המשמעות של Common Sense לגבי שאלה זו.

קטע מהעבודה:

מכונה / אינטליגנציה / אינטליגנציה מלאכותית
מכונה: במכונה, הכוונה היא לכל מערכת שאינה ביולוגית, והיא מעשה ידי אדם.
אינטליגנציה: קיימת בעיה להציג ניתוח מדויק ומוסכם של המושג אינטליגנציה אנושית. באופן כללי, מדובר על מכלול רב של תכונות המאפשרות בין השאר פתרון בעיות, קבלת החלטות, הפשטה, הבחנה, הבנה, הסקת מסקנות ועוד.
אינטליגנציה מלאכותית (AI): בגלל הקושי להגדיר באופן מדויק אינטליגנציה, לא ניתן להציג ניתוח מדויק ומוסכם לגבי AI. אחת מההגדרות המקובלות ל- AI ניתנה על ידי McCarthy:

תגים:

Artificial · Intelligences · Searle · Turing · del · ouml · אינטליגנציה · בינה · מלאכותית · אנושית · החדר · הסיני · השלמות · מכונה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האם מכונה יכולה להיחשב כבעלת אינטליגנציה?", סמינריון אודות "האם מכונה יכולה להיחשב כבעלת אינטליגנציה?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.