היישום אינו מחובר לאינטרנט

כיצד יכולה האומנות לחזק את הדמוקרטיה, אם בכלל ?

עבודה מס' 064179

מחיר: 357.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת מספר עמדות בנושא (Jensen, Arblaster, Dubois).

2,646 מילים ,6 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בעבודה זו נעסוק באומנות ודמוקרטיה, וננסה לבחון כיצד יכולה האומנות לחזק את הדמוקרטיה , אם בכלל ? לשם כך נציג מספר עמדות אשר יענו על הסוגיה המוצגת בשאלה זו. תחילה נסקור את שתי גישותיה המרכזיות של Jensen בנושא ונראה כי בגישה הראשונה, היא רואה את האומנות כמחזקת את הדמוקרטיה ההשתתפותית , שהיא הדמוקרטיה שבה כל אזרח ואזרח משתתף ופעיל כל העת בתהליכים ובתחומים שונים (Jensen,1995). ואילו בגישתה השנייה, רואה Jensen את האומנות כמחזקת את הדמוקרטיה הייצוגית , היא דמוקרטיה שבה העם בוחר את נציגיו לשלטון. בהמשך נציג את גישת Arblaster אשר טוען כי קיימת השפעה דו-סטרית בין האומנות לדמוקרטיה, וכדי לחזק את דבריו, הוא סוקר את התפתחויות האופרות ואגב כך נותן דוגמאות לטענותיו (Arblaster, 1992) . לסיום נציין מספר דעות הטוענות כי האומנות מחזקת את הדמוקרטיה רק באופן חלקי - בעיקר לאליטות ונזכיר את Dubois אשר טוען כי האומנות והדמוקרטיה כיום פועלות במישורים שונים Dubois) , 1994).
הקשר בין אומנות לדמוקרטיה היה למעשה מאז ומתמיד ניכר ומרתק, זהו קשר אשר התחיל מיוון העתיקה ונמשך עד ימינו. אריסטו האמין שאומנות מסייעת בפיתוח חשיבה וחוש ביקורת, חשיבה זו השתנתה, ורק לאחר מלחמת העולם השנייה התגבשה התפיסה לפיה האומנות היא נכס אינטלקטואלי בלבד.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. האומנות כמחזקת את הדמוקרטיה ההשתתפותית
3. האומנות כמחזקת את הדמוקרטיה הייצוגית
3.1 "המבקרים האמריקנים הצעירים"
3.2 "ההומניסטים החדשים"
3.3 "ההמונים החדשים"
3.4 עמדת הסינתזה
4. אומנות אינה מחזקת את הדמוקרטיה-עמדת אינטלקטואלים
5. השפעה דו סטרית בין אומנות לפוליטיקה
6. אומנות ודמוקרטיה במישורים שונים
7. סיכום
8. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

דיואי דוגל בכוחה של החשיבה החווייתית והוא מרחיב את הגדרת האומנות. הוא סבור, כי בתחום החוויה האסתטית באומנות , יש יכולת להעשיר ואף לעצב מחדש את החשיבה החברתית. עבורו כל יצירה שהאדם עוסק בה כמו סירוק השיער, קישוט ועיצוב הבית, בישול ותכנון הגינה, מעניקים חוויה אסתטית . כדי לייצור אומנות, אין צורך להיות בעל הכשרה מסוימת או אינטלקטואלית. היצירה היא אומנות לא בגלל התוצר שהוא האובייקט עצמו, אלה בגלל מה שהושקע ביצירה - הכוונה והתהליכים שבסופם אנו רואים את האובייקט.

מקורות:

אריסטו,פואטיקה, תרגום, מבוא והערות : שרה הלפרין, אוניברסיטת בר אילן והקיבוץ המאוחד, תל- אביב 1977.
ברכט,ב.,הדיאלקטיקה של התיאטרון- הגדרת התיאטרון ותפקידיו החברתיים והאומנותיים, בתוך : מבוא לתולדות התיאטרון המערבי בעריכת ד"ר דוד אלכסנדר. הוצאת בית צבי ( 1983 ), עמ' 98- 97.
Arblaster, Anthony (1992). Democratic Opera: Victims as Heros. Viva la Liberta! London: Verso, pp. 263-311.
Dubois, Page (1994). "The Prehistory of Art: Cultural Practices and Athenian Democracy". In Carol Becker,ed. The Subversive Imagination- Artist, Society and Social Responsibility. New York and London: Routledge, pp.1-12.
Jensen, Joli (1995). "Questioning the Social Powers of Art: Toward a Pragmatic Aesthetics ". Critical Studies in Mass Communication. Vol.12, no.4, pp. 365-379

תגים:

אומנותית · אופרה · אינטלקטואלית · אליטיסטית · אסתטית · ברכט · ההומניסטים · ההמונים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כיצד יכולה האומנות לחזק את הדמוקרטיה, אם בכלל ?", סמינריון אודות "כיצד יכולה האומנות לחזק את הדמוקרטיה, אם בכלל ?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.