היישום אינו מחובר לאינטרנט

האם אנימציה יכולה להיות דוקומנטרית?

עבודה מס' 067861

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: על ז'אנר האנימציה תיעודית והסרט "ואלס עם באשיר".

6,337 מילים ,10 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

המצאת הצילום שחררה את הציור מכבלי האובססיה לריאליזם. הצורך בתיעוד המציאות קיבל תפנית חדה עם המצאת המצלמה שנטלה על עצמה את תפקיד המתעד של המציאות, ועתה הציור יכול "להתפנות" לחקירה וחיפוש בפנטסטי ובחסר גבולות.
תהליך לידת המצלמה היה תהליך ארוך, שהחל עוד בימי הקמרה אובסקורה של לאונרדו דה-וינצ'י במאה ה-16, ונמשך בתעלולים אופטיים שונים במאות שלאחר מכן, עד שהצילום הראשון יצא לאור במאה ה-19 והנציח, שחור על גבי לבן, רגע מהחיים.
תהליך זה הוא תולדה של ניסיון של האדם להתגבר על אחד מהפחדים הכי גדולים שלו - הפחד מהמוות. ואכן הניסיונות לרשום על קירות המערה את חייו שלו, או להנציח בעזרת מצלמה את עצמו ובני משפחתו, הם האישור שהאדם כה זקוק לו שהוא אכן קיים, זו ההוכחה לעצם קיומו.
ומרגע שנפרצה הדרך הטכנולוגית הזאת, שהולידה את הכלי האמין ביותר בתיעוד החיים, מלבד החיים עצמם, אמני ציור ואנימציה רבים, זנחו את הניסיון לרדוף אחר המציאות והחלו לתת פורקן לאחד מהכוחות המרתקים של המין האנושי - הדמיון.
ואכן העולמות הפנטסטיים, המדע בדיוני, הלא מוכר ולא ידוע, כמענה לסיפוק צרכי האסקפיזם של האדם, נהיו נחלתם של רבים מהאנימטורים, שמעט אחרי לידת הצילום, בשלהי המאה ה-19 קיבלו קרקע חדשה, פוריה ובתולה לתת ביטוי לאמנותם - הקולנוע.
שתי גישות אלה של הקולנוע, הגישה הדוקומנטרית והאנימציה, שהחלו מאותה נקודה ביחסם למציאות, שבו ונפגשו בז'אנר קולנועי, שאמנם קיים כבר עשרות שונים, אך זוכה לעדנה והתפתחות בתקופה האחרונה - אנימציה תיעודית.
בסקירתי את התפתחות הז'אנר, אנסה לענות על מספר שאלות:
מעצם האוקסימורון של אנימציה ותיעוד, שיושבים על סקאלה שונה בציר המציאות, האם יכול להתקיים ז'אנר של אנימציה תיעודית טהור? ולכן, האם סרט אנימציה שנושאו דוקומנטרי או אוטוביוגרפי, ושלא נעשה בו שימוש בחומרי ארכיון מצולמים, יכול להיחשב כסרט דוקומנטרי? האם השימוש באנימציה בקולנוע התיעודי תורם או מפחית במטרה של תיעוד המציאות? ואילו יתרונות, אם בכלל, יש לאנימציה בשילובה בז'אנר הדוקומנטרי? וכיצד האנימציה בשירות תיעוד המציאות משתלבת עם התיאוריות הקולנועיות השונות?
על שאלות אלה ואחרות אנסה לענות בסמינריון זה, כאשר הסרט המרכזי שדרכו אדגים את טענותיי הוא סרט האנימציה - תיעודית של ארי פולמן, "ואלס עם באשיר".

אינדקס:
1. שאלת מחקר
2. התפתחות הז'אנרים
2.1. תולדות הקולנוע הדוקומנטרי
2.2. תולדות האנימציה
2.3. אנימציה תיעודית
3. "ואלס עם באשיר"
4. האם אנימציה יכולה להיות דוקומנטרית?
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה לא צוינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

בדצמבר 1895, תאריך לידת הקולנוע, הוקרנו בפאריז סרטי הקולנוע הראשונים. טבעם של הסרטים הראשונים, שהיו מוגבלים טכנולוגית לשוט אחד בן פחות מדקה, היו סרטים דוקומנטריים, או כפי שכונו אז סרטים "אקטואליים" שתיעדו רגעים מן החיים: רכבת נכנסת לתחנה, פועלים יוצאים ממפעל, שייט בסירה וכו'. לאחר שסופקה לצופים הצצה על המרקע של המציאות בה הם חיים, יצא הקולנוע לתעד את החיים במקומות שונים ברחבי העולם. אלה היו סרטים גיאוגרפיים תיעודיים שתיארו מקומות רחוקים ואקזוטיים.
בסקירה לאחור של תולדות הקולנוע התיעודי, היו אלה כנראה הסרטים התיעודיים הטהורים האמיתיים האחרונים, כיוון שדי במהרה הוראות בימוי, טכניקות צילום חדשות והכנסת מסרים של היוצר החלו לחלחל לקולנוע התיעודי, שהיה בעצם הז'אנר הראשון בתולדות הקולנוע.

תגים:

אנימציה · דוקומנטרי · אנימציה תיעודית · וואלס עם באשיר · ארי פולמן · סמינריון · סמינר בקולנוע

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האם אנימציה יכולה להיות דוקומנטרית?", סמינריון אודות "האם אנימציה יכולה להיות דוקומנטרית?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.