היישום אינו מחובר לאינטרנט

מיעוטים במדיה - ייצוג דמויות מיעוטים בסדרות אנימציה לילדים

עבודה מס' 066848

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ייצוג השחורים בסדרות אנימציה לילדים.

8,530 מילים ,39 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

מטרתו של מחקר זה הינה לאבחן, לקטלג ולדון בסטריאוטיפים של אפרו-אמריקאיים בסדרות אנימציה לילדים. בנוסף אנסה להשוות בינן על מנת לבדוק האם חל שינוי כלשהו. הדיון הקיים בנוגע לאפיון אפרו-אמריקאיים בסרטים מצוירים והכמות העולה של סדרות וסרטים מצוירים בטלוויזיה הינן סיבות לכך שיש לחקור את הנושא לעומק. תחילה יש לציין כי קיים דיון רחב בנוגע ליצוג אפרו-אמריקאיים בסרטים מצוירים. מספר חוקרים חשים כי האפיונים המוצגים בהם לרוב שליליים. סטורמן (1984) ציין כי דמויות "שחורות" בתוכניות טלוויזיה מוצגות בדרך כלל כמובטלות ומרוששות. כמובן שייצוגים מסוג זה אינם מסייעים לביטחון והערכת העצמי של ילדים שחורים. מאידך, חוקרים שונים מצאו כי דמויות "שחורות" מוצגות לעיתים קרובות באופן חיובי. במחקר שנערך על פרסומות, פטרסון (2002) מצא כי ילדים אפרו-אמריקאיים מוצגים לרוב בתפקידים משכילים. אף על פי כן, חוקרים רבים מתקשים להאמין לכך. סוואן (1998) מציין כי תוכניות אנימציה מלמדות את הילדים כי ה"לבנים" הינם האנשים החשובים ביותר בחברה שלנו. שנית, חוקרי תקשורת תמיד התעניינו בהשפעת תוכניות ילדים על קהליהן. הם מתעניינים גם בדרכים בהן התוכניות משפיעות על האינטראקציה שלהם עם משפחותיהם, חבריהם ואלו המצויים מחוץ לגבולות החברתיים שלהם. הטלוויזיה משפיעה על תהליך הסוציאליזציה, התהליך בו הפרט לומד תפקידים חברתיים, תפיסה עצמית והתנהגויות המתקבלות בחברה האמריקאית (Storman, 1984). שלישית, כמות תוכניות הילדים התרחבו בחמש שנים האחרונות ונוספו ערוצי נישה מיוחדים לילדים כגון הקרטון נטוורק, ערוץ דיסני וניקולודיאון. התהייה היא האם עלייה זו גרמה לגידול בדמויות הסטריאוטיפיות. המטרה העיקרית של מחקר זה הינה לתור אחר מחקרים וכתבים המקיפים את הנושא ובנוסף לציין, לקטלג ולדון בסטריאוטיפים אפרו-אמריקאיים בסדרות אנימציה לילדים. למרות שנערכו מחקרים רבים הדנים בסרטים וסדרות מצוירות, חלק קטן מהם ניתח והשווה מאפייני מיעוטים בסדרות מסוג זה.

בהסתמך על הסקירה הספרותית, אלו שאלות המחקר אשר אבחן:
א) מהם הסטריאוטיפים הנפוצים ביותר בתוכנית "אלברט השמן", סדרת אנימציה מלפני 30 שנה?
ב) מהם הסטריאוטיפים הנפוצים ביותר בתוכנית "המשפחה הגאה", סדרת אנימציה מהמאה ה-21?
ג) במהלך 30 השנים האם חל שינוי? במידה וכן במה הוא מתבטא?

במהלך הניתוח הכמותי צפיתי בארבעה פרקים של שתי הסדרות הנחקרות מספר פעמים כאשר בכל פעם נלקחו הערות, בנוסף צוטטו מספר דיאלוגים מהתוכנית בכדי לחזק נקודות מסויימות.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע תיאורטי
שאלות המחקר
מתודולוגיה
ניתוח איכותי
דיון
סיכום הממצאים
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בספרו, "דעה ציבורית", ליפמן (1922) מציין את כוחן של סכמות המסייעות להפקת סטריאוטיפים. הוא טוען כי עלינו להניח כי פעולה של כל אדם אינה מבוססת על ידע ישיר וודאי אלא על תמונות אשר נוצרו על ידו או הוענקו לו (Lippmann, 1922). ה"תמונות" של ליפמן הן סטריאוטיפים. תיאוריית הסכמה היא המסגרת בה משתמשים לרוב בכדי להסביר את התפתחותם של סטריאוטיפים. תיאוריה זו התפחתה ושומשה לראשונה ע"י פסיכולוגים קוגניטיביים בכדי להסביר כיצד אנשים מעבדים, אוגרים ושולפים מידע (Wilcox, 1990). לעיתים מדברים על סכמות כ"מערכות אמונה כפויות אידיאולוגיה", "אב טיפוס" ו"מבנים" (Garber, 1984). רוברט אקסלרוד (1973) פיתח מודל של עיבוד מידע עבור תיאוריית הסכמה.

תגים:

מגדר · סטריאוטיפים · דימוי · אנימציה · שחורים · אפליה · גזע · טלוויזיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מיעוטים במדיה - ייצוג דמויות מיעוטים בסדרות אנימציה לילדים", סמינריון אודות "מיעוטים במדיה - ייצוג דמויות מיעוטים בסדרות אנימציה לילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.