היישום אינו מחובר לאינטרנט

פקיסטן: העידן הגרעיני

עבודה מס' 065341

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ההשלכות של עובדת היותה של פקיסטן מדינה בעלת נשק גרעיני.

3,922 מילים ,13 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

עם השנים עוד ועוד מדינות משיגות יכולת גרעינית ומצטרפות ל"מועדון הגרעין". אם בתחילה היו אלו שתי המעצמות, ארה"ב ובריה"מ לשעבר, כשאליהן הצטרפו מאוחר יותר בריטניה, צרפת וסין הרי שככל שחלפו השנים חתרו עוד ועוד מדינות לעבר המטרה של השגת יכולות גרעיניות, וחלקן אף הצליחו במשימתן זו. בעוד שלגבי חמשת המדינות הראשונות, המרכיבות למעשה את "מועדון הגרעין" קיים קונצנזוס מסוים, (לפחות בעיני עצמן), הרי שקיימת מחלוקת בנוגע למדינות החדשות המצטרפות למועדון זה.
אחת ממדינות אלה הינה פקיסטן שהצהירה על עצמה כמדינה גרעינית כבר בשנת 1998 לאחר סדרה של ניסויים גרעיניים במסגרת מרוץ החימוש הגרעיני שניהלה מול יריבתה הגדולה הודו.

בעבודה זו ייבדקו ההשלכות של עובדת היותה של פקיסטן מדינה בעלת נשק גרעיני. האם אמנם טמונה סכנה ממשית בעובדה כי לפקיסטן יש נשק גרעיני, מהם מקורותיה של סכנה זו וביטוייה. למעשה ניתן לומר כי כמעט כל מדינה המחזיקה ברשותה נשק גרעיני מהווה סכנה על שכנותיה, על עצמה ואף על שלום העולם כולו רק מעצם היותה בעלת נשק הרסני שכזה. עבודה זו תסקור את מצבה המיוחד של פקיסטן.
פקיסטן, מדינה מוסלמית, היחידה מבין המדינות המוסלמיות שמחזיקה ביכולות גרעיניות, מסרבת לחתום על האמנה למניעת הפצת נשק להשמדה המונית.
האיומים על הביטחון ועל היציבות הנשקפים מהתפשטותו של נשק גרעיני בעולם האסלאמי מרחיקים לכת מעבר להשלכות של תוכניות לאומיות כאלה או אחרות, ויש בהם איום רחב הרבה יותר על האזור ועל העולם. באזורים בלתי יציבים עד מאוד אלה, הטרור נפוץ בחסותן של מדינות, משמש כלי בידן ומקבל אצלן מחסה, ורעיון הג'יהאד תופס בהן מקום מרכזי(1). כמו כן קיים פוטנציאל של זליגת מידע וטכנולוגיה גרעינית לידי ארגוני טרור ו/או מדינות תומכות טרור כאשר ברקע נמצאים השנאה למערב ואירועי ה-11 בספטמבר כנקודת מפנה שאולי אף מדרבנת את ארגוני הטרור לפסוע צעד אחד קדימה.
---------------------------------------------------------------------
1. ג'רלד שטיינברג ואהרון אטנגוף, "תוכניות הגרעין של מדינות ערביות ומוסלמיות: יכולות, אסטרטגיות והשלכות", נתיב: כתב עת למחשבה מדינית, חברה ותרבות, 14 (80), 2001: 33-24.

תוכן עניינים
מבוא
הסכסוך בין פקיסטן להודו
מרוץ החימוש הגרעיני
הפצצה האסלאמית - האסלאם כמניע וכגורם מסייע בהשגת הפצצה
מסכסוך מקומי למלחמה גרעינית
פוטנציאל זליגת נשק גרעיני מידי פקיסטן לארגוני טרור / מדינות תומכות טרור
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

במאי 1998 הלכה פקיסטן בעקבות הודו, והצטרפה רשמית למועדון הנשק הגרעיני.
מה היו המניעים מאחורי תכניתה הלאומית של פקיסטן להשיג נשק גרעיני?
אין ספק כי המניע הראשוני והעיקרי של פקיסטן להשגת נשק גרעיני טמון בסכסוך העקוב מדם ורב השנים בינה לבין הודו.
את תמצית הדברים ניתן לראות בהכרזתו של ראש ממשלת פקיסטן, זולפיקר עלי בהוטו בשנת 1965: "אם הודו תייצר פצצה, אנחנו נאכל עשב או עלים ואפילו נרעב, אבל תהיה לנו פצצה משלנו".

תגים:

איסלאמית · גרעיני · גרעינית · הודו · טרור · מלחמה · נשק · עידן · פצצה · פקיסטן · ביטחון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פקיסטן: העידן הגרעיני", סמינריון אודות "פקיסטן: העידן הגרעיני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.