היישום אינו מחובר לאינטרנט

מלחמת הודו-פקיסטן בשנים 1947-49 בהשוואה אל מלחמת הודו פקיסטן בשנת 1971

עבודה מס' 066238

מחיר: 205.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מניעי היציאה למלחמה, הגופים שהשתתפו במלחמה, אמצעי ותצורת הלחימה, התערבות בינ"ל והישגי המלחמה מבחינת שינויים טריטוריאליים.

5,393 מילים ,8 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

עבודה זו בוחנת את מקורן והתנהלותן של שתי מלחמות שהתנהלו בין הודו ופקיסטן, בתקופות שונות. המלחמה הראשונה התרחשה ב-1947, תחילת המאה ה-20, בעוד המלחמה השנייה שנבדקה, שהיא בעצם המלחמה השלישית בין שתי המדינות, התרחשה ב-1971, מחציתה השנייה של המאה ה-20.

מדינות הודו ופקיסטן, כפי שהן מוכרות לנו היום, הוקמו רק בשנת 1947, כאשר השלטון הבריטי ששלט במה שנקרא אז "הודו הבריטית" עזב את האזור. לפני עזיבתם חילקו הבריטים את האזור לשתי מדינות חדשות, הודו ופקיסטן, על בסיס אתני-דתי. כלומר, אזורי היישוב הצפון-מערביים, בהם הרוב היה מוסלמי, עברו לשליטת פקיסטן ואילו שאר אזורי היישוב, בהם הרוב היה הינדי, נותרו בשליטתה של הודו. מספר נסיכויות, ביניהן נסיכות קשמיר שנמצאת על גבול הודו ופקיסטן, זכו בהסכם החלוקה הבריטי למעמד של נסיכויות עצמאיות. באותה שנה הכריז ראש נסיכות קשמיר, שהיה הינדי, כי הנסיכות בוחרת מרצונה החופשי להסתפח להודו. החל מאותה הצהרה החלו מאבקים בלתי פוסקים בין שתי המדינות על השליטה בנסיכות ובחבל ג'אמו-קשמיר בפרט .

המלחמה הראשונה בין הודו ופקיסטן התנהלה בין השנים 1947-1949, המלחמה השנייה פרצה בשנת 1965, והמלחמה השלישית התרחשה בשנת 1971. כל שלושת המלחמות נסתיימו עם חתימת הסכמים להפסקת אש, אולם אף לא אחת מהן הביאה להכרעה בנושא הבעלות על שטח המריבה.

עבודה זו בודקת התנהלות שתי המלחמות ביחס לפרמטרים הבאים:
* סיבות היציאה למלחמה
* הגופים הנלחמים
* אמצעי הלחימה
* מעורבות האו"ם
* שינויים טריטוריאליים
* משך המלחמה

תוכן עניינים:
מבוא
מלחמת הודו-פקיסטן, 49-1947
-הרקע למלחמה
-מהלך המלחמה
מלחמת הודו-פקיסטן, 1971
-הרקע למלחמה
-מהלך המלחמה
השוואה בין המלחמה בשנים 49-1947 והמלחמה בשנת 1971
-סיבות היציאה למלחמה
-הגופים הנלחמים
-אמצעי הלחימה
-מעורבות האו"ם
-שינויים טריטוריאליים
-משך המלחמה
סיכום
רשימת מקורות
נספח 1 : מפת חבל ג'אמו-קשמיר

קטע מהעבודה:

עד שנת 1784 התקיימה באזור הודו קיסרות מקומית הינדית חזקה. עם מותו של הקיסר באותה שנה, כיוון שלא מינה לעצמו יורש בכוונה תחילה, פרצו מלחמות ירושה ברחבי הקיסרות. בשנת 1749 החלה חברת "הודו המזרחית", חברת סחר בריטית שבסיסה היה במזרח הודו, להתערב בענייני השלטון בקיסרות וניסתה להשפיע על בחירת המנהיגים במקומות שונים ואף לקיים שלטון משלה במושבות ובאזורים שהיו מאוכלסים בעובדי החברה. צעדים אלה נהנו מגיבוי פוליטי וצבאי של ממשלת בריטניה, אולם נתקלו לא אחת בהתנגדות מצד שליטים הודים שונים וכן מצד העם הפשוט, חדור הפטריוטיזם. לאחר מאבקים רבים בכל רחבי הודו עבר השלטון בקיסרות כולה לידי הבריטים בשנת 1858. בשנה זו הוקמה קיסרות מאוחדת להודו, כאשר השלטון בה כפוף ישירות לממשלה הבריטית. מספר נסיכויות, ביניהן נסיכות קשמיר, קיבלו מעמד של מדינת חסות בריטית. (פאניקאר, 1958).

תגים:

הודו · פקיסטן · קשמיר · מלחמה · הסכם קאראצ'י

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מלחמת הודו-פקיסטן בשנים 1947-49 בהשוואה אל מלחמת הודו פקיסטן בשנת 1971", סמינריון אודות "מלחמת הודו-פקיסטן בשנים 1947-49 בהשוואה אל מלחמת הודו פקיסטן בשנת 1971" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.