היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסי ישראל והאו"ם - החלטת החלוקה של 1947

עבודה מס' 066076

מחיר: 350.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד התחולל המפנה הפוליטי באו"ם בין השנים 1946-1947, אשר הביא להחלטת החלוקה של ארץ ישראל?

9,728 מילים ,15 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בעבודה זו נחקור את הלך הרוחות בקשר לשאלה היהודית מ- 1946, עת המעצמות עדיין התנגדו לתוכנית החלוקה, דרך 1947 ותמיכת המעצמות, ועד 1948-1949, עת המעצמות חזרו בהן בחזרה אל הקו המסורתי, שאינו פרו ציוני, כל מעצמה מסיבותיה שלה.
ראוי לציין, כי המעצמות פעלו בנושא היהודי במשותף (לפחות במימד התוצאה), דבר שהיה יוצא דופן מבחינת הלך הרוחות הבינלאומי של תחילת המלחמה הקרה לאחר סיום מלחמת העולם השנייה.

לפיכך, ולאור כל זאת, החלטנו לבחור את שאלת המחקר הבאה: כיצד התחולל המפנה הפוליטי באו"ם בין השנים 1946-1947, אשר הביא להחלטת החלוקה של ארץ ישראל?
לאור שאלת המחקר כפי שהוצגה לעיל, החלטנו לבדוק את השערה המחקר הבאה: המפנה מייצג צירוף מקרים נדיר של תמיכת שתי המעצמות הגדולות להחלטה זו בתקופת המלחמה הקרה והוא נובע מהאינטרס הסובייטי להביא לסילוק הבריטים מהמזה"ת. לאחר הקמת המדינה (וסילוק הבריטים) תשתנה המדיניות באופן משמעותי.

הפרק הראשון מהווה רקע חשוב לעבודה, ויפורטו בו המהלכים בעולם לאחר סיום מלחמת העולם השנייה (1945) ובכללם הקמת האו"ם, וכן היווצרות מערכת דו קוטבית בה יש רק שתי מעצמות על (ארה"ב ובריה"מ). כמו כן, יושם דגש על המאבק הציוני בבריטים בשלהי שלטונם בא"י.
בפרק השני, המהווה את חלק הארי של העבודה, יפורטו דגשים חשובים לגבי המבנה הארגוני של האו"ם, ויפורטו הסיבות לתמיכת המעצמות וגרורותיהן בהחלטת החלוקה. כמו כן, יושם דגש על השפעת הכנסייה הקתולית על ההחלטה.
בפרק השלישי יבחן השינוי ביחסן של המעצמות כלפי המדינה היהודית, כפי שבא לידי ביטוי במהלך 1948. הן בריה"מ והן ארה"ב יסוגו מעמדותיהן למען החלוקה ויסוג לעמדותיהן המסורתיות כנגד החלוקה, כל מעצמה וסיבותיה שלה.
בפרק הרביעי, פרק הדיון, נציג את דעתנו האישית, לפיה אכן היה צירוף מקרים נדיר בהלך הרוח הבינלאומי של המלחמה הקרה בעצם העובדה ששתי מעצמות העל תמכו בהחלטת החלוקה, וכי סילוק הבריטים מא"י אכן יחזיר את הסובייטים לעמדותיהם המקוריות, האנטי ציוניות ואנטי יהודית.
פרק הסיכום יכלול את סיכום מסקנות העבודה ואת מהלכה.

תוכן עניינים:
1) מבוא
2) פרק א' - רקע היסטורי
3) פרק ב' - היבטים ארגוניים והיסטוריים
א) המבנה הארגוני של האו"ם
ב) תמיכת בריה"מ
ג) תמיכת ארה"ב
ד) עמדת הוותיקן
4) פרק ג' - השינוי בעמדתן של המעצמות
א) השינוי בעמדת ארה"ב
ב) השינוי בעמדת בריה"מ
5) פרק הדיון
6) סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

היחסים בתוך מחנה "האומות המאוחדות" החלו להתערער עוד לפני החתימה על מגילת האו"ם בסאן פרנסיסקו באפריל 1945 (1). בארה"ב נפטר רוזוולט, ועל כס השלטון עלה הארי ס. טרומן. לאחר מכן, צ'רצ'יל הובס בבחירות באנגליה, והשלטון עבר לידי מפלגת ה"לייבור". לאחר מכן הוטלו שתי פצצות האטום על יפאן, והעזרה הסובייטית במלחמה כנגד יפאן נתבררה כמיותרת. בנוסף, לאחר מלחמת העולם השנייה קמו מדינות רבות ברחבי העולם, אשר הצטרפו לארגון האו"ם (בו שולט עיקרון הרוב) ורובן היו לא דמוקרטיות, דבר שפגע במטרה הראשונית של ארה"ב(7).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסי ישראל והאו"ם - החלטת החלוקה של 1947 ", סמינריון אודות "יחסי ישראל והאו"ם - החלטת החלוקה של 1947 " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.