היישום אינו מחובר לאינטרנט

עמדת החרדים כלפי האינטרנט לצורכי תקשורת ופנאי

עבודה מס' 065318

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת עמדות ציבור הגולשים החרדים כלפי השימוש באינטרנט וניסיון לעמוד על מאפייניהם ומאפייני השימוש שלהם ברשת האינטרנט.

5,942 מילים ,26 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

האינטרנט הינו כלי לסיפוק צרכינו השונים בעידן טכנולוגי זה, ובאמצעותו ניתן להשיג מספר מטרות בו זמנית:
- היכולת של רשת האינטרנט לחבר כל אחד ואחד מאיתנו ל"כפר הגלובלי".
- יצירת קהילות של גולשים בלתי מחייבים, וירטואליים.
- גלישה לאתרים מרתקים.
- שילוב בין מספר פעולות בו זמנית: שוטטות, התחברות למקורות מידע נחוצים, שיחות עם חברים, בידור וחשיפה לחדשות ולפרסום.
התקשורת תרמה לאינטרנט יחסי ציבור מצוינים. עם הזמן קמו ברשת מנגנוני חיפוש ראשיים ואינדקסים אינטראקטיביים "חכמים". חשוב להדגיש כי קהל מבקרי האינטרנט מתייחס למדיום זה כסביבת מידע, תקשורת ובידור. האינטרנט מצטיין כבר היום במאגרי מידע, שאינם רק אינפורמטיביים- פרסומייםBranzburg 2000)). האינטרנט כונה לא פעם "אוטוסטראדת המידע". עם הזמן יותר ויותר אנשים התחברו לרשת והחלה להיווצר קהילה שלצידה קמו מערכות ושירותים. מאחר שמידע הוא מיצרך השווה לכל נפש, על האינטרנט להיות פתוח ונגיש לכל.

החברה החרדית מתקיימת בתוך החברה הכללית כתרבות מובלעת החיה בפחד מפני העולם החילוני שבחוץ. שמרנותה ויחסה החשדני לתקשורת המונים של החברה החילונית, הופכים אותה למקרה מבחן מעניין לבחינת היחסים הדינאמיים שבין טכנולוגיה, חברה ותרבות (הורוביץ, 2000). הציבור החרדי מתואר כחברה עם זיקה למסורת החיים המזרח אירופאים המתבטאת בשפה, בלבוש, באורחות חיים ובמנהגים שנשתמרו מאז תקופת העיירה (לוי, 1988) .
עבודה זו תעסוק בעמדת הציבור החרדי, כלפי השימוש במחשב בכלל וברשת האינטרנט בפרט לצורכי תקשורת ופנאי. לשם כך, המחקר יבחן את עמדות ציבור הגולשים החרדים כלפי השימוש באינטרנט וינסה לעמוד על מאפייניהם ומאפייני השימוש שלהם ברשת האינטרנט. שאלת המחקר היא מהי עמדת הציבור החרדי, כלפי השימוש במחשב בכלל וברשת האינטרנט בפרט, לצרכי תקשורת ופנאי.
הנחת המחקר היא, שהמפגש של החברה החרדית עם המדיה הדיגיטאלית ובכלל זה עם המחשב כרוכים במאבקים קשים בין השאיפה לשמר ערכים מסורתיים לבין ההתפתחויות הטכנולוגיות (צרפתי, בלייס 2002). ואולם נראה,כי מתחילת שנות ה-90 ואילך, לצד פריחתה של עיתונות חרדית אידיאולוגית ומסחרית גבר השימוש במגוון אמצעי תקשורת אלקטרוניים בקרב חלקים שונים בציבור זה. כמו כן, עיון באתרי האינטרנט של החרדים מלמד על המתח הקיים בין הקו השמרני אותו אימצה ההנהגה החרדית ובין תהליכים חברתיים המתרחשים בחברה זו.
על מנת לענות על שאלת המחקר הופץ שאלון ל- 60 חרדים שהעידו על עצמם כמי שגולשים ברשת האינטרנט. השאלון היה אנונימי ודגם פרטים שונים בקרב האוכלוסיה החרדית בעיר קריית ספר. המחקר היה כמותי ושיטת הדגימה אקראית.

המחקר יבוסס על שאלון מובנה הכולל שאלות סגורות שיופץ לאוכלוסיית המחקר.
אוכלוסיית המחקר הינה 60 איש מהציבור החרדי בקריית ספר אשר העידו שהינם גולשים ברשת האינטרנט. לא נעשתה פניה לקבוצה ייחודית .
המחקר מבוסס על שיטת דגימה לא הסתברותית בצורת דגימת נוחות, שבה נעזרתי בתושבת המקום אשר הפיצה ואספה עבורי 60 שאלונים מחרדים אשר גולשים ברשת האינטרנט.

תוכן העניינים:
-הצגת הנושא
-סקירת הספרות
חשיבות האינטרנט
החברה החרדית
עמדת החרדים כלפי האינטרנט
השערות המחקר
-שיטת המחקר
מערך המחקר
אוכלוסיית המחקר
שיטת הדגימה
כלי המחקר
מגבלות המחקר
-ממצאי המחקר
נתוני המדגם
תשובות לשאלות התוכן
-דיון בתוצאות
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח - שאלון עמדות החרדים

*הערת מערכת: הפלטים הסטטיסטיים אינם מצורפים לעבודה זו.

קטע מהעבודה:

בישראל הפך האינטרנט לכלי תקשורת המוני מרכזי, המגשר על בעיית המרחק, מאפשר לתקשר עם כל העולם בכל זמן, וכן להעביר ולקבל מסר לכל מקום בכל זמן שהוא. לאינטרנט אין גבולות גיאוגרפיים או גיאו-פוליטיים. המדיום הינו גם פקס, מחשב, טלוויזיה וטלפון.
הרשת מקיימת את ההבחנה בין תשתיות לתכנים, מאפשרת ריבוי וגיוון בתכנים ומעניקה חופש בחירה מלא לצרכן, כך שהגולש לא רק צרכן אלה אף משתמש פעיל. לכפר הגלובלי יש כעת כלי תקשורתי משותף, על מדינתי (טל, 1998 ).

תגים:

מחשב · דתי · גולשים · רשת · תרבות · פנאי · חרדי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עמדת החרדים כלפי האינטרנט לצורכי תקשורת ופנאי", סמינריון אודות "עמדת החרדים כלפי האינטרנט לצורכי תקשורת ופנאי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.