היישום אינו מחובר לאינטרנט

עמדות מורים כלפי שילוב האינטרנט במערכת החינוך

עבודה מס' 067173

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת עמדות ותפיסות המורים כלפי שילוב מחשוב ואינטרנט במערכת החינוך.

7,798 מילים ,95 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

השינויים הטכנולוגיים המהירים המתרחשים בחברה העולמית בכלל ובחברה הישראלית בפרט, מחייבים את מערכת החינוך להתמודד עם דרכי הוראה חדשנית וסביבת עבודה מתוקשבת. שינויים אלו במקורות הידע ובמערך הלימודי מחייבים בחינה מעמיקה של דרכי היישום של שילוב האינטרנט והמחשב במערכת החינוך תוך התייחסות לעמדות מורים, אשר משפיעים על דרכי הוראתם.
המטרה העיקרית של עבודה זו היא לבחון את השפעת עמדות ותפיסות המורים כלפי שילוב מחשוב ואינטרנט במערכת החינוך, תוך התייחסות למאפייניהם האישיים והמקצועיים (אמונותיהם, ותק בהוראה, ניסיון בשימוש במחשב והאינטרנט, תחום ההוראה) ומאפייני בית הספר, כדי לתת כלים ולמקד דרכים להתמודדות עם השפעות אלה על דרכי הוראתם והטמעתם במערכת החינוך.
מתוך הנחה כי אמונות ותפיסות אלה וכן מאפייני בית הספר משפיעים על הדרך שבה תתרחש הלמידה, וכן על נכונותם של המורים להכניס שינויים בהוראתם, בחרתי לבדוק ולתאר את תפיסותיהם של המורים כלפי תפקידם בסביבת למידה עתירת טכנולוגיה וכן, כלפי תפקיד טכנולוגיית המידע בתהליך ההוראה.
שיטת המחקר מתמקדת בסקירה ספרותית - מאמרים אמפרים ותיאורטים שפורסמו בשנים האחרונות העוסקים בהתפתחות המחשב והאינטרנט בכלל ובשילובם במערכת החינוך בפרט, עמדות מורים כלפי השילוב של מחשוב והאינטרנט ומאפייני בית הספר, וכן כלים להתמודדות עם עמדות אלה.
על מנת לבחון את עמדות המורים כלפי שילוב המחשב והאינטרנט במערכת החינוך, התייחסתי קודם לכן ל: נחיצות ומטרות השילוב כחלק משיטת ההוראה, תפיסות פדגוגיות בסביבה עתירת טכנולוגיה ותפקידה של מערכת החינוך בשילוב זה. שהרי התייחסות לנתונים אלה מדגישים את הצורך בשילוב המחשוב והאינטרנט במערכת החינוך ואת הקשיים הטמונים בשילוב זה.
שילוב המחשב והאינטרנט כחלק משיטת ההוראה מצריכה שינוי בתפיסת שיטת ההוראה, תפקידם של המורים בסביבה זו הופכת ל"משנית" והתלמידים הם השחקנים הראשיים, הם מוצבים במרכז תהליך הלמידה ומבנים את הידע שלהם באינטראקציות עם הסביבה.
המורים בסביבה זו מנחים את הלמידה ולא פעם נעזרים בתלמידים המיומנים יותר מבחינה טכנית (2000(Kosakowski,.

כאמור, התהליכים הללו מציבים אתגרים חדשים, ביניהם אימוץ של למידה והוראה מבוססי תקשוב, וכן שינויים הקשורים לתפיסות ולאמונות של המורים לגבי עצמם ולגבי סביבת הלמידה החדשה בה מתרחשים תהליכי הוראה.
ידע זה יכול לסייע בגיבוש פעולות ודרכים לשילוב טכנולוגיית המחשוב והאינטרנט כחלק משיטת ההוראה במערכת החינוך.
לבסוף, מוצגים כלים להתמודדות עם מאפייני בית הספר ועמדות המורים כלפי שילוב המחשב והאינטרנט כחלק משיטת ההוראה.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1 :שילוב מחשוב ואינטרנט במערכת החינוך
פרק 2: עמדות מורים כלפי שילוב המחשב והאינטרנט בהוראה תוך התייחסות למאפייניהם האישיים ומאפייני בית הספר
2.1 אמונותיהם של המורים כלפי השימוש במחשב
2.2 ותק בהוראה
2.3 ניסיון שימוש במחשב
2.4 תחום ההוראה
2.5 מאפייני בית הספר
פרק 3: כלים להתמודדות עם עמדות המורים כלפי שילוב מחשב ואינטרנט בהוראה
3.1 השתלמויות מורים והשפעתן על המורה המשלב מחשב כחלק משיטת ההוראה
3.2 שינויים מערכתיים בבית הספר והשפעתם על שילוב מחשב ואינטרנט כחלק משיטת ההוראה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אחד המאפיינים הבולטים ביותר של התקופה הנוכחית הוא התפתחותן המהירה של טכנולוגיות מחשבים ותקשורת. טכנולוגיות אלו חדרו לתחומים רבים בחיינו וחוללו מהפכה של ממש בחיי היומיום, בחברה ובתרבות. מכלול השינויים הללו הקנו לתקופה כינויים כגון: "מהפיכת מידע", "מהפכת התקשורת", ואף עידן "חברת הידע" (Drucker, 1990). מבחינה תרבותית, ניתן לומר כי הפן הבולט ביותר של טכנולוגית המחשוב הוא, מרכזיותה בתחום המידע. היא משתפת בהפיכת העידן שאנו חיים בו לעידן המידע והופכת את שבילי התקשורת שלנו לאוטוסטראדת מידע (סלומון, 2000).

תגים:

חינוך · הוראה · אינטרנט · מחשב · מורים · בתי ספר · מיחשוב · מחשבים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עמדות מורים כלפי שילוב האינטרנט במערכת החינוך", סמינריון אודות "עמדות מורים כלפי שילוב האינטרנט במערכת החינוך" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.