היישום אינו מחובר לאינטרנט

ענף הדואר בישראל לקראת תחרות

עבודה מס' 065283

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח רשות הדואר, והתייחסות לשלושה מתחרים.

2,822 מילים ,7 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

שוק הדואר בישראל החל את פעולתו בתחילת המאה הקודמת, הועבר למשרד הדואר, משם למשרד התקשורת ובשנת 1986 הוקמה רשות הדואר.
לרשות, על פי חוק רשות הדואר, 1984, יש בלעדיות על העברת דואר עד חצי ק"ג, כלומר כל החבילות והמכתבים בישראל אינם יכולים להשלח שלא באמצעות רשות הדואר.
בשנת 1998 הוקמה ועדה לבחינת שוק הדואר. בראש הוועדה עמד דוד בורדט, שעמדה על היתרונות שבפיחה שוק התקשורת לתחרות, קרי שוק הדואר יוכל להמכר לכל המרבה במחיר.
בשנת 1996 החלו להכנס לישאל חברות בינלאומיות להעברת דואר בינלאומי (חבילות):FEDEX, שיגור אקספרס, UPS DHL ועוד. אולם עדיין השוק אינו מפותח.

תוכן עניינים:
1. מבוא
1.1 הצגת הנושא
1.2 שירותי הדואר הניתנים בישראל
1.3 נתונים אודות שוק הדואר
2. האסטרטגיה בדרך לתחרות
2.1 הערכות אסטרטגית ברשות הדואר
2.2 FED EXP
2.3 DHL
2.4 UPS
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שירותי דואר ניתנו בישראל מסוף המאה ה-18, אולם שירותי הדואר המודרניים החלו להינתן עם קום המדינה. אז הוקמה יחידת הדואר במשרד התקשורת.
מאז חלו שינויים רבים בשירותי הדואר בארץ, שהעיקרי שבהם הוא הקמה רשות ממשלתית לדואר.
הרשות הוקמה בשנת 1986 לאחר שהופרדה ממשרד התקשורת. הרשות הוקמה על פי "חוק רשות הדואר" הקובע את דרכי פעולתה. על פי החוק הרשות חייבת לספק שירותי דואר על פי תעריפים שתקבע הממשלה לנושא זה. התעריפים יהיו שווים לכל נפש ויקבעו בהתאם לעליית מדד המחירים.
הממונה על רשות הדואר הוא שר התקשורת. משרד התקשורת, שבו עובדים רק כמה עשרות עובדים ממונה על רשות הדואר, בזק ועוד ומכתיב את פעולותיהם. ממלאי משרה מיוחדת בדואר כמו המנכ"ל וחברי המועצה מתמנים בהמלצת שר התקשורת. לרשות הדואר יש מועצה המתווה את פעילותה. מועצה זו מורכבת מנציגי ציבור, נציגי האוצר, נציגי משרד התקשורת ועוד.

תגים:

דואר · משלוח · שליחות · תקשורת · דיוור

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ענף הדואר בישראל לקראת תחרות", סמינריון אודות "ענף הדואר בישראל לקראת תחרות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.