היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסו של קניוק לניצולי השואה בסיפוריו.

עבודה מס' 065282

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת התייחסותו של קניוק, כדור הבנים, לדור הניצולים- הדור הראשון לשואה.

5,664 מילים ,6 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

קניוק הוא מספר ישראלי, שירת בפלמ"ח והשתתף במלחמת השחרור, בה גם ניפצע. שימש כספן על אוניות מעפילים. למד ציור בירושלים ובפאריס, והגיע לכתיבה ספרותית אחרי תקופה ארוכה
של עיסוק באומנות פלאסטית בארצות הברית.
אף על פי שמבחינה ביוגרפית שייך לדור הפלמ"ח בספרות העברית הרי שבסגנונו ובתחושת עולמו הוא קרוב יותר לסופרי דור המדינה והוא אחד מבעלי הנוסח הייחודים של דור זה. קניוק מספר שמספר חוויות קשות שחווה בילדותו, הם אילו ששינו את עולמו מאז כל הספרים שלו מתקשרים למוות: לגרמניה ,למלחמת השיחרור. יורם קניוק הינו דור שני לניצולי השואה. ככזה הוא מכיר את הטראומות של ניצולי השואה מכלי ראשון ואת הסיבות לכך. הוא מזכיר את ניצולי השואה בכתביו ומתייחס לכאבם ולאורח חייהם.
מטרת העבודה הנוכחית היא לבחון את התייחסותו, כדור הבנים, לדור הניצולים- הדור הראשון לשואה: תפיסת עולמם, פעילותם בשואה והחינוך שהם מקנים לילדיהם.

תוכן העניינים:
1 מבוא
2 כתיבתו של קניוק
3 תודעת השואה
4 ספרות התקופה בה כתב קניוק
4.1 הספרות הישראלית המתייחסת לשואה
4.2 סיפורת שנות השישים
5 התייחסותו אל הוריו\דור המייסדים
5.1 הוריו
5.2 דור המייסדים
5.3 מיתוס הצבר
6 הרומן "אדם בן כלב"
7 סיכום
8 ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ספרות השואה בעברית הנה תולדה של האירוע הטראומטי ביותר בתולדות העם היהודי. הספרות מתמודדת עם אירועי האימה של שנות ה-40 באירופה הכבושה, בניסיון לתת מבע לחוויות ולמצבים שהם "מעבר למילים". הסיפורת נעה בין עובדה למבדה בין ריאליזם למטאריאליזם, בעוד השירה מנסה למסור את הקונקרטי, והיא מונעת אצל חלק מן היוצרים על ידי המיתי האפל.

תגים:

ספרות · שואה · דור · מדינה · יורם · סופר · הסיפור · הדוד · שלומציון · אדם · כלב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסו של קניוק לניצולי השואה בסיפוריו.", סמינריון אודות "יחסו של קניוק לניצולי השואה בסיפוריו." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.