היישום אינו מחובר לאינטרנט

הסברים אפשריים לבריונות (תרגיל)

עבודה מס' 065180

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה בין שתי תיאוריות: theory of Mind ו- Social Information Processing

1,937 מילים ,14 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

תופעת התוקפנות וקורבנות בקרב בני נוער תופסת בעשור האחרון מקום מרכזי בהתעניינותם הבינלאומית של חוקרים (Olweus, 1993). אחד מהדיונים המרכזיים המתקיימים בספרות בשנים האחרונות הוא הדיון באשר לטבעה של בריונות ובריונים. לדיון זה חשיבות רבה מסיבות פרגמאטיות. ראשית, המודעות הציבורית ההולכת וגוברת כלפי תופעת התוקפנות בבתי הספר גדלה. בשנת 1982 רק 3% מהמבוגרים האמריקאים ראו בתופעת התוקפנות בעיה רצינית בהשוואה ליותר מ 50% בשנת 1994 (Gumpel & Meadan, 2000) ורמות התוקפנות הגבוהות בבתי ספר בארץ ובעולם (בינבנישתי, זעירה ואסתור, 2000). שנית, לדפוסים של בריונות ישנן השפעות מזיקות ארוכות טווח, הן עבור הבריונים והן עבור קורבנותיהם (Olweus, 1993). לפיכך, לסוגיה זו ישנה השפעה חשובה מבחינת תוכניות ההתערבות, שכן ללא תמונה ברורה של טבעה של בריונות, התערבויות פוטנציאליות עשויות להיות בלתי אפקטיביות. בעבודה זו יוצגו טענותיהם של Sutton, Smith ו- Swettenham התומכים בגישת ה- Theory of Mind כהסבר לבריונות אל מול גישתם של Crick ו- Dodge התומכים בגישת עיבוד המידע החברתי כהסבר לבריונות (Social Information Processing).

קטע מהעבודה:

Theory of Mind מתייחסת ליכולתו של האינדיבידואל ליחס מצבים מנטליים לעצמם ולאחרים על מנת להסביר ולנבא התנהגות. כאשר ילדים מבינים כי התנהגות גלויה של עצמך ושל אחרים היא תוצרתה של מצבים מנטליים פנימיים, כמו אמונות ושאיפות, ובאמצעות היכולת לייצג מצבים אלו עבור עצמם, הם מסוגלים להבחין בין התנהגות מקרית להתנהגות צפויה, בין שאיפות למציאות, בין תוכניות לתוצאות ובין שקר לאמת (Wellman, 1990). חוקרים רבים תיארו עד כה את הבריונים כבעלי חוזק פיזי, אינטליגנציה נמוכה יותר מהממוצע וחוסר הבנה של הפרספקטיבה של האחר. Sutton, Smith ו- Swettenham (1999) התמקדו בהסבר של Theory of Mind לבריונות, וטענו כי בניגוד לאמונה הרווחת לפיה תוקפנות נובעת מהטיות או ליקויים בתהליך עיבוד מידע חברתי, בריונים רבים הם למעשה מניפולאטורים מיומנים.

תגים:

אלימות · נוער · מערכת · החינוך

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הסברים אפשריים לבריונות (תרגיל)", סמינריון אודות "הסברים אפשריים לבריונות (תרגיל)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.