היישום אינו מחובר לאינטרנט

אמצעי חקירה פסולים

עבודה מס' 065175

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שמירה על זכויות חשודים בחקירה- שימוש בשיטות מחקר ראויות או פסולות, לאור חוק יסוד כבוד האדם וחירותו.

3,030 מילים ,25 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

ההלכה הרווחת בישראל באשר לאמצעי חקירה פסולים היא שאין לפסול ראיה רלוונטית אך בשל האמצעים הפסולים להשגתה ראויה לבחינה מחדש לאור חקיקת חוקי היסוד .
חי"ס כבוה"א קובע כי זכויות היסוד מושתתות על ההכרה בערך האדם, מטרתו היא להגן על כבודו, אין פוגעים בחייו או בגופו של אדם וכן - עפ"י ס' 7 כל אדם זכאי לפרטיות וכפועל יוצא מכך נאמר בס"ק (ג) "אין עורכים חיפוש ברשות היחיד של אדם, על גופו, בגופו...". יש אפשרות לפגוע בזכויות אלו רק בכפוף לפסקת ההגבלה (ס' 8), היינו - עפ"י דין ובאופן סביר. כמו כן ס' 11 מכפיף גם את רשויות המדינה לחי"ס כבוה"א. עם חקיקת חוק היסוד התרחשה קונסטיטוציונליזציה של המשפט הפלילי וההליך הפלילי . לאור התפתחות זו, שני פנים של פרשנות חוק היסוד שיידונו להלן הם: הזכות להליך הוגן שאינה זכות מפורשת אלא היא נגזרת פרשנית של חי"ס וכן הזכות לפרטיות שהיא זכות מפורשת.
לאור ההתפתחות החוקתית - נשאלת השאלה כיצד יצאו העקרונות הללו מן התיאוריה אל חיי היום יום של החשודים והנאשמים? אדון להלן בפן אחד של השאלה, בנושא שמירה על זכויות חשודים בחקירה, או במילים אחרות - בשיטות מחקר ראויות או פסולות, לאור חוק יסוד כבוד האדם וחירותו.

תוכן עניינים:
א. מבוא.
ב. הצגת הבעיה: חשש לחקירה באמצעים פסולים - גרימה להודאת שווא וכן השגת ראיות בדרך הפוגעת בחשוד שלא כדין.
ב.1. הודאת שווא.
ג. הדין הנוהג בישראל.
ג.1. הודאה.
ג.2. השגת ראיות.
ג.3. כלל פסילות חוקתי הנגזר מחי"ס כבוה"א - מעמדה של דוקטרינת פירות העץ המורעל במד"י.
ד. משפט השוואתי.
ד.1. הודאה
ד.2. השגת ראיות.
ד.3. מהי הסנקציה שתופעל על המשטרה עת פעלה שלא כדין - בדרך השגת ראיות או בעניין הודאה?
ה.1. הודאה.
ה.2. השגת ראיות.
ו. סיכום ומסקנות

*הערת מערכת: עבודה זו אינה כוללת רשימה בביליוגרפית.

קטע מהעבודה:

עפ"י המודל של ריד, הודאה יכולה להיות כתוצאה מגורמים שונים:
1.גורמים פנימיים - חרטה ותחושת אשמה, רצון להסביר, התרברבות , חרדה הנלווית לאמירת שקר, זיכרון מוטעה , לחצי המעצר והחקירה וכן - הגנה על אחר. לחץ חיצוני משפיע על קבילות ההודאה כי הוא עוסק בהתנהגות החוקרים והמשטרה בעוד שלחץ פנימי נוגע למשקל ההודאה. אך ראשית יש לבדוק קבילותה - כך ב'מזון' חשודה הודתה רק בשל כך שאיימו עליה במעצר (בניגוד לכללים) ולכן ביהמ"ש פסל את קבילות ההודאה. רק אם היא קבילה אך חסרת משקל יש לבדוק אם קיים "דבר מה" ראייתי נוסף לסייע להודאה.

תגים:

חשוד · נאשם · משטרה · חקירה · חוקרים · הודאה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אמצעי חקירה פסולים", סמינריון אודות "אמצעי חקירה פסולים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.