היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת אלימות תלמידים על שחיקת המורה

עבודה מס' 065167

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר בין השחיקה של העובדים לבין תופעות האלימות אותם הם עוברים.

7,440 מילים ,38 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בעובדי הוראה ובודקת את הקשר בין השחיקה של העובדים לבין תופעות האלימות אותם עוברים העובדים.
נושא השחיקה הינו נושא שנדון רבות בספרות וזאת בשל התוצאות הלא נעימות. גם אם מקורות הלחץ ורמות השחיקה שונים בכל מקצוע ביטויי השחיקה בד"כ דומים: בהדרגה מאבד איש המקצוע עניין בעבודתו התלהבותו פגה , הוא מפתח עמדה שלילית כלפי עצמו, רגשות עוינות כלפי חבריו לעבודה ולקוחותיו , זלזול ואדישות. תופעות אלו עלולות להתבטא גם ברמת תפקודו של הארגון :מוסר עבודה ירוד, רמת ביצוע נמוכה , העדריות ושיעור תחלופה גדולים. חלק גדול מהחוקרים מצא כי שחיקה יכולה להיות גם צעד ראשון לקראת עליית המודעות העצמית, העשרת הבנה ושלב מקדים לצמיחה והתפתחות אישית . לכן אנשים שחוו שחיקה ולמדו להתגבר עליה , ייתכן וימשיכו בחיים טובים יותר.
רוב ההגדרות והמחקרים בנושא מתייחסים בצורה זו או אחרת לתהליך של אובדן אנרגיה נפשית וירידה בתפקוד כתוצאה מלחצים יום-יומיים נמשכים. השחיקה נוצרת מתנאי עבודה לוחצים הגורמים לאובדן משאבים פיזיים ונפשיים, האנשים שהופכים קורבנות השחיקה הם בעיקר אנשים דינמיים כריזמטיים ומכווני משימה, בעלי רמת ציפיות לא ריאלית אשר מתעקשים להמשיך במאמציהם להשיג אותן ציפיות . הוא מונה את הסימפטומים הנפוצים לתופעה בניהם : עייפות, ניתוק, שעמום וציניות ,חוסר סבלנות ועצבנות גוברת.
המשתנה השני הנסקר בעבודה זו היא האלימות בבתי הספר. על פי אמיר (1993) אלימות פירושה איום בפגיעה או פגיעה ממש באנשים או ברכוש. יתכנו סוגים שונים של אלימות ואפשר למיין אותם, בין היתר לפי המניעים שיוצרים אותה, לפי המטרות שרוצים להשיג בעזרתה או לפי צורת הביטוי שלה.
לדברי יצחקי (2004) "פנצ'רים, חבלות ברכב, הטרדות טלפוניות, קללות כגון 'שרמוטה' ו'זונה', איומים ואלימות פיזית הפכו למנת חלקם של מורים רבים ברחבי הארץ. לדברי אנשי חינוך בעבר ובהווה, במצב הבלתי נסבל אשמים משרד החינוך ("לא מגבה מורים ונותן לתלמידים יותר מדי כוח"), הורי התלמידים ("יש להם פחות זמן וכוחות לילדים"), החברה הישראלית ("מתירנית מדי") ומנהלי בתי ספר ("חוששים מההורים"). ובינתיים, עד שיימצא פתרון, ממשיכים המורים להתהלך בפחד בתוך בתי הספר, וחוששים שהאלימות רק תגבר"

שאלות המחקר
העבודה תסקור את מאפיני האלימות ואת בעיות השחיקה של המורים, ואת הקשר בין השניים. הנושאים אותם תנסה העבודה לסקור אם הקשר בין שחיקת המורים מואצת כתוצאה מהאלימות והאם יש מאפיינים שונים שך אלימות הגורמים לשחיקת יתר.

ראשי פרקים
1 מבוא
1.1 הצגת הנושא
1.2 שאלות המחקר
2 הגדרת המושג שחיקה
2.1 הגדרות ומאפיינים
2.2 ממה נובעת שחיקה?
2.3 שחיקה בקרב אנשי הוראה
2.4 הבעת רגשות כחלק מאקלים כיתה המשמש להפחתת אלימות
3 אפיוני ההוראה כמקור לשחיקה
4 הגורמים המשפיעים על מערכת היחסים בין התלמיד למורה
4.1 השפעת האלימות על מהלך הלימודים
5 השפעת האלימות על שחיקת המורה
5.1 מאפייני האלימות
5.2 התמודדות עם אלימות
6 סיכום
7 ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עציון (1984) אומר כי בתחילה התייחסו לשחיקה כבעיה הקיימת בעיקר במקצועות המספקים תמיכה ועזרה כתוצאה ממגע רב עם אנשים . תוצאות מחקר שנערך בארץ ובדק שחיקה בקרב בעלי מקצועות שונים הראה כי בארץ, כמו גם בארה"ב השחיקה גבוהה יותר ככל שהמקצוע טיפולי יותר וחושף את העובד למגע קרוב עם סבל אנושי. וכך ניתן למצוא בראש סולם הנשחקים את העובדים הסוציאליים ובתחתיתו את המנהלים.

תגים:

תלמיד · מורה · אלימות · מכות · כיתה · מנהל · בית · ספר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת אלימות תלמידים על שחיקת המורה", סמינריון אודות "השפעת אלימות תלמידים על שחיקת המורה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.