היישום אינו מחובר לאינטרנט

ביזור מול ריכוז בשלטון המרכזי והמקומי

עבודה מס' 065049

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון קצר בנושא חלוקת העבודה בין שתי רמות השלטון.

1,564 מילים ,8 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

תחילת שנות החמישים של המאה שעברה, איזור המזרח התיכון רוחש וגועש בעקבות הופעתה של מדינה קטנה על מפת העולם. לפניה של המדינה הצעירה עמדו החלטות הרות גורל, אשר יגבשו את אופייה ודרך התנהלותה עם השנים שיבואו. האתגרים שעמדו בפניה החל מהסכם התשלומים עם גרמניה של אחרי מלחמת העולם השנייה, שהארץ כולה סערה והתנגדה לו. קליטת העלייה ההמונית ששילשה את אוכלוסיית הארץ בתוך פחות מעשור, על אף המלצותיהם של מומחים לראש הממשלה דאז, דוד בן גוריון, לסגור את השערים עד התבססות המדינה. האיום הביטחוני והסכין המתהדקת על צווארה וקיומה של המדינה תוך בידוד מדיני בעולם, כול אלא ועוד אתגרים נוספים בחינוך, בריאות,תשתיות, כלכלה ועוד. אתגרים אילו דרשו מנהיגות חזקה, וריכוזית במנגנון תהליך קבלת החלטת וישומן (דרי, 1994).
חלוקת האחריות וקבלת ההחלטות באותה תקופה, אומנם דרשה ריכוזיות אך עם הזמן שוחררו סמכויות כלפי השלטון המקומי. אירועים הסטורים שקרו בשנים לאחר מכן(ערעור מעמד הממשלה בעקבות מלחמת יום כיפור), פתחו צוהר לחלוקת האחריות השלטון המרכזי שהוביל את המדינה עד אז. במבט לאחור, היכלה מדינת ישראל להתמודד מול זרימת העולים, איום על גבולותיה, כלכלה שעוד לא נולדה, ללא קבלת החלטות המרוכזת בגוף אחד, הנתון תשובה מהירה וישירה?
בעבודה זו נדון בסוגית ביזור ריכוז בשלטון המרכזי והמקומי, מדוע בוחרים ארגוניים גדולים בסוג מסוים של קבל ההחלטות, האם נכון לרכז סמכויות רבות בידי רשות אחת מרכזת בתוכה מספר תפקידים שונים. כיצד מגיבים ומקבלים,הארגונים עצמם, שינויים במבנה והתנהלותו של הארגון. למעשה נבחן האם קיים פתרון חד משמעי לאופן קבלת החלטות, או למעשה לא קיימת בכלל דיכוטומיה, הפרדה בין שנתי השיטות.

הערת מערכת: לא בכל העבודה צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

משהו קורה בין השלטון המקומי לבין השלטון המרכזי, הממשלה. מספר משברים עברו בין שני הגופים שבסיסם בכשלים ברמת מדיניות של השלטון המרכזי מצד אחד, ובליקויים בניהול השלטון המקומי מצד שני. הסיבה למשבר הנוכחי בין השניים הינה בהיבט החוקי והתקציבי של הקשרים ביניהם, הנחשף לעינינו כסוגיית אי תשלום משכורות(הלנת שכר) העובדים ברשויות, כתוצאה מגירעונות בתקציב וקריסה כלכלית וכללית של הרשויות המקומיות.

תגים:

רשויות · מקומיות · סמכות · סמכויות · קבלת · החלטות · חוקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ביזור מול ריכוז בשלטון המרכזי והמקומי", סמינריון אודות "ביזור מול ריכוז בשלטון המרכזי והמקומי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.