היישום אינו מחובר לאינטרנט

זכות הערעור בבחינה מחודשת לאור חקיקת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו

עבודה מס' 065044

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ההצדקה לקיומה של זכות הערעור.

2,641 מילים ,48 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

עבודה זו תבחן את ההצדקה, אם זו כלל קיימת, לקיומה של זכות הערעור. כמו כן תבחן השאלה האם ניתן להשיג את אותן המטרות שלא בדרך הערעור כפי שבא לידי ביטוי במערכת המשפט העברי. במהלך העבודה תוצג בעייתיות הנוצרת כתוצאה מהרשעתו של נאשם בערכאת הערעור לאחר שזה האחרון זוכה בערכאה הראשונה וייטען כי לאור חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו יש לשקול שינויים בהגדרתה הנוכחית של הזכות .

תוכן עניינים:
א. מבוא.
ב.זכות הערעור:
1. ערעור-אימתי?
2. מהותה ומטרתה של זכות הערעור
3. טיעוני נגד קיומה של זכות הערעור
ג. הערעור במשפט העברי
ד. זכות ערעור כזכות חוקתית:
1. רשות ערעור על פס"ד מרשיע בדרגת הערעור לאחר זיכוי בערכאה הראשונה
ה. סיכום
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

זכות הערעור הינה זכותו של אדם לערער על החלטה שיפוטית שנתנה בעניינו בפני ערכאה מוסמכת. הכלל הבסיסי הוא כי לכל אדם יש ערעור שבזכות לפחות פעם אחת על פסק דין שניתן בעניינו בבית המשפט השלום או המחוזי(2). הכלל המסורתי הינו כי זכות הערעור אינה זכות הנקנית אוטומאטית מעצם שפיטתו של אדם על-ידי ערכאה שיפוטית ראשונה כלשהי או לאחר התדיינות לפניה אלא נולדת היא אך ורק מכוחה של הוראה מפורשת שבחוק, היוצרת אותה ומגדירה את תחומיה(3). בטבע הדברים אין ערעור על החלטתה של ערכאת השיפוט העליונה במדינה, גם אם היא דנה בעניין כערכאה ראשונה, אולם אין גם ערעור על ערכאה אחרת כלשהי, נמוכה יותר, אם הדבר לא הוסדר מפורשות בחוק(4). בהעדר הוראה בחוק החרות, זכות הערעור איננה יכולה להיווצר מכוח דברו של בית המשפט בלבד(5) ומהווה הוראה שבדין המהותי להבדיל מן הדין הדיוני(6).
------------------------------------------------------------------
2. סעיפים 41 ו-52 לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], תשמ"ד-1984.
3. בבג"צ 307/51 .י. לאלו נ' .י. זוסמן שופט ביהמ"ש המחוזי, ת"א פ"ד ו' (2)1062, 1069.
4. ע"פ 74/52 אריה גרוביץ נ' לאה וירזבה, פ"ד ז' (1) 204; ע"פ208/56 עירית עכוראה נ'.עמידר בע"מ סניף עכו, פ"ד י"א (1) 462; י' לשם, "הערעור - אימתי בזכות ואימתי ברשות?", הפרקליט לג (תש"מ-מ"א) 232, 233.
5. ע"א 16/61 ה. רוקמן נ' ועדת הערר ליד המועצה המקומית נהריה ואח', פ"ד ט"ו (3) 1748; ע"א 503/64 אגודת א.ס.א נ' ההתאחדות לספורט בישראל ואח', פ"ד יט(1), 298.
6. ש' לוין, מהותו של ערעור חיבור לשם קבלת תואר דוקטור (האוניברסיטה העברית, 1967) 153; ע"פ 121/52 דוד אפשטיין נ' היוה"מ לממשלת ישראל, פ"ד ז' (1) 169, בעמ' 174.

תגים:

האדם · הערעור · הרשעה · וחירותו · זיכוי · זכות · חוק · חוקתית · יסוז · כבוד · משפט · נאשם · עברי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זכות הערעור בבחינה מחודשת לאור חקיקת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו", סמינריון אודות "זכות הערעור בבחינה מחודשת לאור חקיקת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.