היישום אינו מחובר לאינטרנט

שוק המרקים באנגליה ובישראל

עבודה מס' 065008

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה בין שוק המרקים באנגליה ובישראל ובין החברות תמ"י ויוניליוור.

7,076 מילים ,24 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בבחינת קשרי המסחר של ישראל עם מדינות האיחוד האירופי.
בעבודה זו יוצגו שתי חברות המתמחות בשוק המרקים, חברת תמ"י הישראלית וחברת יוניליוור האירופית,כאשר יוניליוור רוצה לחדור לשוק הישראלי ולתפוס חלק השוק.
ניתוח שוק המרקים הישראלי על פי מודל חמשת הכוחות של פורטר, מעיד על שוק רווי ותחרותי מאד אשר נשלט ע"י שלושה מתחרים עיקריים : תמ"י ,אוסם וויטה. כוח המיקוח של הלקוחות גבוה עקב המוצרים הרבים וחוסר נאמנות למוצר.עקב השוק הרווי וחסמי הכניסה הגבוהים קשה למתחרים חדשים להיכנס.
מניתוח שוק המרקים האנגלי נמצא כי התחרות בענף גדולה מאוד. הרבה מאוד חברות פועלות בזירה זו אשר מחולקת למספר סקטורים עיקריים כאשר בכל תחום יש חברה אחת ששולטת והרבה חברות נוספות גדולות וקטנות מנסות לנגוס בנתח השוק שלה.אין שום חברה אשר השיגה שליטה בכל התחומים.המרק הוא מוצר בסיסי באנגליה וכיום אף רבים רואים אותו כחטיף או כארוחה בפני עצמה בעקבות סגנון החיים המהיר ושעות העבודה הארוכות.
הצרכן האנגלי מוציא יותר כסף מכל תושב אחר באיחוד האירופי על מרק והשוק הוא עונתי בעיקרו.
מניתוח הסביבה החיצונית של ישראל והאיחוד על פי מודל Pestel, נראה כי המשפיעים על
האיחוד האירופי הינו כוח פוליטי גדול-כגוש אחד, בעל בנק מרכזי שיקבע את שער המטבע וידאג ליציבות מוניטרית ועידוד השקעות. נושא איכות הסביבה הפך להיות אחד הנושאים החשובים של האיחוד.
מניתוח החוזקות, חולשות, איומים והזדמנויות של החברות יוניליוור ותמ"י נמצא כי מדובר על שתי חברות שונות בתכלית האחת חברת ענק גלובלית אשר נחשבת למובילה בתחום המזון ומוצרי הצריכה העולמיים לעומתה חברה ישראלית ותיקה,בעלת פוטנציאל גידול קטן המשווקת רק לשוק הישראלי. בהתמודדות שכזו כל חברה תבחר באסטרטגיה שונה המתאימה לאופי החברה, למשאביה וליכולתה לממש את האינטרסים שלה.
בטווח הקצר על חברת יוניליוור להשתמש באסטרטגיות של תקיפה כדי להיכנס ולתפוס פלח שוק התחלתי בישראל.במידה ויש חפיפה במוצרי החברה והמתקפה לא הצליחה כדאי ליוניליוור לבצע מיזם משותף או לרכוש את אחת המתחרות בשוק המרקים בארץ.מהלך כזה יביא לניצול הידע המקומי בשיווק והפצה ובשילוב של טכנולוגיות הייצור המתקדמות של יוניליוור ומוצריה שמצליחים בכל העולם,תוכל לכבוש את השוק הישראלי.במידה וישראל תתקבל לאיחוד האירופי יש לשקול החלפת אסטרטגיה ולהמשיך במתקפה כאשר יהיה באפשרותה של יוניליוור להציע מחירים אטרקטיביים יותר עקב הורדת מכסים והפחתת עלויות ההובלה.

תוכן עניינים:
מבוא
שוק המרקים בישראל
מגמות
פילוח צרכנים
ניתוח הסביבה התחרותית מודל חמשת הכוחות
ניתוח הסביבה העסקית בישראל מודל PESTEL
שוק המרקים באנגליה
מגמות
פילוח צרכנים
ניתוח הסביבה התחרותית מודל חמשת הכוחות
ניתוח הסביבה העסקית באנגליה מודל PESTEL
חברת תמ"י
ניתוח SWOT
חברת יוניליוור
ניתוח SWOT
אסטרטגיות עסקיות
אסטרטגיות לחברת תמ"י
אסטרטגיות לחברת יוניליוור
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים
נספח מס' 1 - האיחוד האירופי
נספח מס' 2 ישראל והאיחוד האירופי
הערת מערכת: מקורות העבודה הם בעיקר מקורות אינטרנט.

קטע מהעבודה:

המדינות החברות בו מאצילות מריבונותן למוסדות משותפים המייצגים את האינטרסים של האיחוד בכללותו בנושאים בהם יש עניין משותף. האיחוד האירופי מבוסס על שלטון החוק ודמוקרטיה. כל ההחלטות והנהלים בו נגזרים מאמנות יסוד שאושררו על ידיד המדינות החברות.
http://www.chamber.org.il/Articles/Item.asp?CategoryID=44&ArticleID=5453
www.eu-del.org.il

תגים:

PESTEL · SWOT · האיחוד · האירופי · חמשת · הכוחות · מרק · פורטר · ניהול · בינלאומי · בהקשר · אירופאי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שוק המרקים באנגליה ובישראל", סמינריון אודות "שוק המרקים באנגליה ובישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.