היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמותו של משה המקראי כילד מאומץ

עבודה מס' 065001

מחיר: 199.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח דמותו של משה המקראי בדגש על היותו ילד מאומץ, לאור חומר תיאורטי.

2,100 מילים ,6 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בסיפורי התנ"ך ניתן למצוא מספר סיפורים של פרידה של הורה - אב או אם - מבנו או בתו. בין הסיפורים המוכרים ניתן להזכיר את סיפור עקידת יצחק, בת יפתח, חנה ושמואל בנה ועוד. על רקע סיפורים אלה, ניצב סיפורו של משה רבנו כסיפור ייחודי. בניגוד לסיפורים אחרים בהם סיבת הפרידה של ההורה מילדו הינה בצו אלהי, והילד ניתן כקורבן או כעובד לאל. סיפורו של משה הוא סיפור של אימוץ מורכב, בו עובר ילד מבית מולידיו לביתו המאמץ, הלוך ושוב.

קטע מהעבודה:

סיפורו של משה אינו משתייך לסוג הספרותי של מיתוסים עממיים אלה, והוא אף היפוכם: בניגוד לסיפור העממי הרווח בו נולד הילד למשפחה מיוחסת וגדל במשפחה פשוטה, משה נולד למשפחה צנועה וגדל בבית מלך. גם סיבת מסירתו של משה אינה בעקבות נבואה אלא על מנת לתת לו סיכוי להצלה (טלמון, 1993). סטיות אלה מן המקובל הביאו את פרויד ואחרים לדון בשאלה האם משה היה אכן עברי או איש מצרי. למרות שאין זה נושאו של חיבור זה, סמלי הדבר בעיניי כי גם אלפי שנים לאחר תקופתו של משה, נותרה זהותו של הילד המאומץ מבולבלת ומטושטשת.

תגים:

אימוץ · ילדים · מאומצים · משה · פסיכולוגיה · רבינו · שמות · דמות · תנכית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמותו של משה המקראי כילד מאומץ", סמינריון אודות "דמותו של משה המקראי כילד מאומץ" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.