היישום אינו מחובר לאינטרנט

שירת ילדים של ביאליק

עבודה מס' 064994

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סיבות לכתיבה, נושאי כתיבה, מאפייני כתיבה, תולדות חייו.

2,933 מילים ,7 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בעבודה זו עסקתי בשירת הילדים של ביאליק.
תחילה עסקתי בביאליק ויחודו, לאחר מכן עסקתי בסיבות לכתיבת שירי הילדים, בהמשך, עסקתי באופן היקפי בכמה ממאפייני שירת הילדים עצמה, בלוויית דוגמאות מהטקסטים.
ניתן לומר בבירור שזוהי שירה מורכבת מאוד מבחינה לשונית, עמוסה בביטויים ממקורות יהודיים שונים. יתר על כן, זוהי שירה מגוונת ביותר, בעלת נושאים וסגנונות שונים שפונים לעולם הילד, אך מוסיפות לו צביון יהודי ואוניברסלי יותר, לעיתים גם פילוסופי. השירים עצמם מתוחכמים מאוד, פונים גם לילד וגם למבוגר, ויכולים להיקרא שוב ושוב בפרשנויות שונות וברמות שונות. זוהי שירה שפתוחה לפרשנות מכל סוג - חברתית, פסיכולוגית, דתית, פוליטית ועוד; היא עמוסה באמביוולנטית שיכולה להביא לרב משמעות מגוונת ומעניינת. ברור לחלוטין שהילד שאליו מכוונת השירה לא יעמוד על קצה חודו של האפשרויות הטמונות בשירים. למרות הזמן הרב שעבר מאז כתיבת השירה היא אינה מתיישנת ומביעה עדיין קשת של רגשות אוניברסליים ועל זמניים. בהמשך בחנתי את הז'אנרים לשירת הילדים של ביאליק, ולאחר מכן את ההומור בשירת הילדים. לבסוף, בחנתי את הפרדוקסים והמתחים האירוניים שבשירת ביאליק לילדים.

תוכן העניינים:
ביאליק וייחודו
שירת ילדים של ביאליק
הסיבות לכתיבתם של שירת ילדים
מאפייני שירת הילדים בשירתו
בחירת הז'אנרים לשירת הילדים של ביאליק
ההומור בשירת הילדים של ביאליק
פרדוקסים ומתחים אירוניים בשירתו של ביאליק לילדים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

על פי שה-לבן (1986) "ביאליק נתן ביטוי בשירתו לחוויות של דורו, לאכזבתו, לכאביו הרבים, לתקוותו ולשמחותיו המעטות. אכן, ביאליק ביטא את חיי דורו לא במישרין בלבד, אלא השכיל למזג את חיי האומה בחייו. בכל שיר של ביאליק קיימים סימנים, המייחדים את חייו האישיים של המשורר, ויחד עם זאת משקפים שיריו של ביאליק את המציאות הנפשית של הדור. ביאליק ידע למזג את חיי האומה בחיי הפרט שלו, גם משום שנתגלמו בו הסגולות האישיות והטיפוסיות של היהודי בגולה.
ביאליק היה משורר גדול שמיזג בין הלאומי לבין האישי אפילו בז'אנרים ליריים כמו שירת האהבה שלו. גם בשירה האישית ביותר, מוצאים הערות ותרבות לאומית ועולמית. הקשר בין הפרסונאלי והאוניברסאלי, יהודי הופך את שירתו לבעלת עוצמות תמאטיות.

תגים:

ביאליק · ילדים · מאפיינים · שירה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שירת ילדים של ביאליק", סמינריון אודות "שירת ילדים של ביאליק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.