היישום אינו מחובר לאינטרנט

החוקה האמריקאית - אידיאולוגיה ויעדים

עבודה מס' 064946

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה קצרה של השלבים העיקריים בדרכה של ארה"ב לעצמאות, את הסביבה הפוליטית והרעיונית של אותה תקופה ואת מאפייני האנשים שהיו אחראים לעיצוב יסודותיה החוקיים.

1,903 מילים ,6 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

"אנו, בני ארצות הברית, במטרה ליצור ברית מושלמת יותר, לכונן משפט, להבטיח שקט מבית, לעשות להגנת הציבור, לקדם את רווחת הכלל ולקיים את ברכות החירות, לנו ולצאצאינו אחרינו, מתקינים וקובעים את החוקה הזאת לארצות הברית של אמריקה".

אלו המילים הפותחות את החוקה האמריקאית אשר נחתמה ב-17 בספטמבר 1787 בפילדלפיה ע"י חלק מנשיאי מדינות הקונפדרציה של מדינות צפון אמריקה. החוקה היוותה את השלד לפדרציית ארצות הברית של אמריקה ומעצבת עד ליום זה, יותר ממאתיים שנה לאחר כינונה, את חיי היום יום של כל אזרח בארה"ב.

העם האמריקאי הורכב מקבוצות שונות של מהגרים בעלות מכנה משותף קצר ימים ומצומצם. למעשה, המכנה המשותף היחיד כמעט בין כל קבוצות אלו היה האמונה בעתיד טוב יותר. מכיוון שכך, החוקה הגדירה במידה רבה את הלאומיות האמריקאית החסרה. החוקה, אשר יחד עם הצהרת העצמאות מ-1776 יצרה את התשתית הערכית, השלטונית והחוקתית של ארה"ב, מהווה תרומה חשובה ונכבדת להיסטוריה של התרבות המערבית. למרות שנכתבה במאה ה-18 ועברה שינויים מעטים מאוד מאז שהוקמה, היא עדיין מקור התייחסות רלוונטי בכל אספקט של החיים האמריקאיים. מרבית ההיסטוריה האמריקאית התרחשה לאחר כינון החוקה ובהתאם לעקרונות עליהם היא נשענת.

החוקה מעלה על נס את הקניין ואת ההגנה על בעליו כערך עליון ועל פי חוקרים מסויימים הינה תוצר של עימות חברתי כלכלי ומבטאת את התגברות המיעוט החזק ובעל הממון על הרוב האגררי. אין הכוונה לשלטון של מיעוט על רוב, מייסדיה של החוקה האמינו כי הזכות למשול נובעת מהסכמתם של הנשלטים ולכן יצרו ממשל דמוקרטי. חששם מהסכנות שמעורר שלטון דמוקרטי כתוצאה מיצרו הרע של האדם הביא להגבלת הדמוקרטיה באמצעות שיטה של פיזור הסמכות לקבלת החלטות בין גופי הממשל השונים ובאמצעות כך הגבלת כוחם וריסונם. סמכויות השלטון מתחלקות בין השלטון המקומי של כל מדינה לבין השלטון המרכזי, והפרדה זו, אשר גבולותיה הינם נושא לויכוח עד היום, מחזקת את שיטת האיזונים והבלמים שנועדה למנוע אגירת כוח וסמכות בלתי מוגבלים בידי גוף כזה או אחר.

על מנת להבין לעומקם את האידיאולוגיה עליה מתבססת החוקה ואת היעדים שלשם השגתם כוננה יש לבחון את הגורמים אשר השפיעו והובילו לתקומתה של הפדרציה האמריקאית. לצורת כך אסקור בקצרה את השלבים העיקריים בדרכה של ארה"ב לעצמאות, את הסביבה הפוליטית והרעיונית של אותה תקופה ואת מאפייני האנשים שהיו אחראים לעיצוב יסודותיה החוקיים. מתוך אלו יתבהרו האידיאות והיעדים אשר הובילו ליצירת החוקה האמריקאית והיסודות אשר עומדים בבסיסה.

תוכן עניינים:
מבוא
מקולוניות בריטיות לקונפדרציה עצמאית
האבות המייסדים והאידיאולוגיה שהובילה ליצירת החוקה האמריקאית
עיקרי החוקה האמריקאית
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

האומה האמריקאית מקורה בקבוצות של מהגרים אירופאים אשר הגיעו לאדמות צפון אמריקה בתחילת המאה ה-17 והקימו בהן מושבות אשר נשלטו על ידי בריטניה. המרקנטליזם שכיוון את המדיניות הכלכלית והפוליטית באנגליה של אותם ימים ראה צורך בקיום מושבות שיוכלו לספק חומרי גלם זולים ושישמשו כשוק נוסף לשיווק מוצרים. על פי שיטה זו היה צורך בשלטון ריכוזי המפקח באופן צמוד על המתרחש במושבות. אלא שאנגליה היתה עסוקה באותה תקופה במהפכות פנימיות ובמלחמות גדולות ועניין ניהול המושבות המרוחקות נדחק לתחתית סדר יומה, בני המושבות ננטשו כמעט לחלוטין ונאלצו לנהל את ענייניהם באופן עצמאי. כך התפתחה מסורת של שלטון מקומי עם מעורבות מינימלית של האימפריה החיצונית. מסורת זו פיתחה את האמונה האמריקאית כי הממשל הטוב ביותר הוא זה שמושל כמה שפחות.
ב-1763, כאשר התפנתה אנגליה מענייניה האחרים, היא הופתעה לגלות כי מושבותיה בצפון אמריקה צמחו, פיתחו מערכות שלטון עצמאיות והחלו להוות מקור לתחרות כלכלית נגדה. על מנת להשיב את סמכותה העליונה באמריקה כפתה אנגליה שורה של חוקים והגבלות על המושבות האמריקאיות. אך פעולתה הגיעה מאוחר מדי, המושבות סרבו להיכנע למרותה של המעצמה אשר ניסתה למוטט את מסגרות השלטון המקומיות שהקימו,
וב-1776 הכריזו על עצמאות אמריקאית ויצרו את קונפדרצית המדינות של צפון אמריקה.

תגים:

אבות · אידיאולוגיה · אמריקאית · אמריקה · ארצות · הברית · חוקה · מייסדים · קולוניות · קונפדרציות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "החוקה האמריקאית - אידיאולוגיה ויעדים", סמינריון אודות "החוקה האמריקאית - אידיאולוגיה ויעדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.