היישום אינו מחובר לאינטרנט

חרדת בחינות

עבודה מס' 064928

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר בין רמת החרדה לבין מגמת הלימוד ורמת ההישגים בלימודים

4,293 מילים ,18 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

חרדת בחינות היא שם כולל למגוון של תופעות החוזרות ונשנות בעיקר במצבי מבחן. לעיתים הן מופיעות כבר בשלב הלמידה והתכוננות. והן מתעצמות ככל שמועד הבחינה הולך ומתקרב. חרדת הבחינות היא תופעה נפוצה והיא אינה תלויה ברמת האינטיליגנציה, בליקוי אורגני /פיזיולוגי כלשהו או בהפרעה רגשית עמוקה. מבגרת בית הספר מצטיירת כמסגרת חינוכית לוחצת ולעיתים קרובות נדרשים התלמידים לעמוד בציפיות גבוהות מדי מן הסביבה והם נתקלים בתגובה שלילית לכשלונם או לביצועיהם הנמוכים.מצב זה מחריף לקראת שנות הסיום של בית ספר היסודי והתחלת הלימודים בחטיבות הביניים או בתיכון.

עבודה זו עוסקת בקשר שבין מגמת הלימוד וההצלחה בלימודים לבין רמת חרדת הבחינות. ההנחות העומדות בבסיס המחקר הן : (א) מקצוע המתמטיקה מעורר חרדה גבוהה במיוחד ולכן תלמידי מגמות טכנולוגיות, שבהן תחומים רבים המקושרים למתמטיקה, ייטו לגלות רמה גבוהה יותר חרדת בחינות ו (ב) חרדת הבחינות גוברת ככל שהמבחן נתפס כחשוב יותר ולכן תלמידים טובים יגלו רמת חרדת בחינות גבוהה יותר מתלמידים חלשים. העבודה מחולקת לשני חלקים עיקריים: רקע תאורטי והצגת הניסוי והממצאים.

הפרק הראשון ידון במצבי לחץ באופן כללי. הפרק ידון בבית הספר כגורם לחץ ויתייחס לגורמים השונים המעלים או מורידים את סיכויי ההתמודדות של הפרט. הפרק הבא יעסוק במושגים פחד וחרדה ובהבדל ביניהם. הפרק השלישי ייתמקד בחרדת בחינות כמקרה מיוחד של חרדה מצבית ויתייחס לסימפטומים ולהסברים המקובלים לגבי התופעה. לאחר מכן אציג את חרדת המתמטיקה כמקרה פרטי עוד יותר של חרדת הבחינות.
החלק מחקרי יתחיל בהצגת השערות המחקר והנימוקים להן. לאחר מכן יוצג הליך המחקר, אוכלוסיית המחקר ואופן עיבוד הממצאים. לאחר מכן יוצגו הממצאים בטבלאות מסכמות ולבסוף ייערך דיון לגבי כל ממצא.

תוכן העניינים:
חלק א': רקע תיאורטי
מבוא
מקרי בוחן
מצבי לחץ, ביה"ס והתמודדות
גורמים לחסינות או פגיעות הפרט
פחד, חרדה ופוביה
השפעת החרדה על ההישגים
חרדה תכונתית וחרדה מצבית
חרדת בחינות
הסימפטומים של חרדת בחינות
הסברים לחרדת בחינות
הגישה הקוגניטיבית
גישת עיבוד המידע
גורמים המשפיעים על חרדת בחינות
שאיפות גיל ההתבגרות
מקצועות הלימוד
חרדת מתמטיקה
חלק ב': בדיקת הקשר בין מגמת הלימוד וההישגים בלימודים לרמת חרדת הבחינות
השערות המחקר
הליך המחקר
אוכלוסיית המחקר
ממצאים
דיון בממצאים
סיכום
מקורות

קטע מהעבודה:

מושג הלחץ הוצג לראשונה בשנת 1936 על ידי האנדוקרינולוג הנס סלייה (Selye). הוא דיבר על "לחץ מערכתי" ("לחץ סיסטמתי") והתכוון לכך שמצב הלחץ משפיע על האורגניזם כמערכת ומשלב תגובות מהאורגניזם כולו (Selye 1980). התגובה למצב הלחץ היא כללית ואחידה למדי ומתעוררת כאשר הגוף נחשף למתחים ממקורות מגוונים, כגון מחלה גופנית או קונפליקטים נפשיים. בכל אחד מן המצבים הגוף מגיב ללחץ כמערכת , מעבר ל"אבר" הפגוע עצמו.

תגים:

מבחנים · לחץ · חרדה · הצלחה · בלימודים · ציונים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חרדת בחינות", סמינריון אודות "חרדת בחינות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.